یادداشت
گفتگو و گزارش

اعلام نرخ برداشت غلات توسط کمباین در استان

اعلام نرخ برداشت غلات توسط کمباین در استان

خرید تضمینی گندم در استان بیش از سرانه مصرف است

به گزارش فتونیوز، شهرام عسکری در نشست ستاد برداشت محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در روزهای آینده برداشت محصول گندم، جو و کلزا در مناطق گرمسیری استان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: تعیین نرخ برای برداشت محصول گندم، جو و کلزا با کمباین طبق برآوردهای کارشناسی در ستاد برداشت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و بر مبنای هزینه‌های مربوطه به کمباین و نرخ‌ خرید تضمینی انجام شده است.

عسکری قیمت تعیین شده برای هر کمباین در یک ساعت را ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: البته راننده کمباین نمی‌تواند به گونه‌ای عمل کند که برای برداشت در هر هکتار هر ساعتی اراده کند، فعالیت داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کمباین برای برداشت محصول در هر هکتار زمین آبی حداکثر ۱۵۰ دقیقه با قیمت ۲۳۰ هزار تومان می‌تواند کار کند و اضافه بر این ساعت نمی‌تواند هزینه‌ای دریافت کند.

عسکری همچنین میزان کارکرد در اراضی دیم را ۹۰ دقیقه با قیمت ۱۴۰ هزار تومان دانست و گفت: اضافه بر این این قیمت تخلف بوده و انتظار می‌رود هرگونه افزایش قیمت توسط کمباین داران را به سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گندم در کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود خرید تضمینی گندم در استان بیش از سرانه مصرف باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها