یادداشت
گفتگو و گزارش

نیکبخت: تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد تفرقه افکنی و جنگ نرم است

نیکبخت: تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد تفرقه افکنی و جنگ نرم است

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث تغییر نام استان نوعی تفرقه افکنی و از مصادیق جنگ نرم است.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفتگویی بیان داشت: با تغییر نام استان کاملا مخالفم چرا که دلیلی برای تغییر نام وجود ندارد و باید پرسید تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد چه مشکلی را حل می کند.

این چهره سیاسی ابراز داشت: به نظر می رسد که مسئولین ما شب می خوابند، خواب می بینند و بلند می شوند و چنین حرفی می زنند که اثرگذاری و فایده ای ندارد.

رئیس اسبق دانشگاه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و کاشان در واکنش به استدلال های مطرح شده پیرامون تلفظ نام استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز گفت: بیش از ۵۰ سال این نام برای این استان انتخاب شده است و در کشور جا افتاده است و نمیدانم چه استدلالی پشت این موضوع است که بخواهیم افکار عمومی را درگیر کنیم.

وی افزود: در صورت تغییر این نام که در کشور شناخته شده است باید تا سال ها برای معرفی نام جدید تلاش کنیم و دوباره همان مراحل قبلی را طی کنیم.

نیکبخت بیان اینکه یکی از مصداق های جنگ نرم تفرقه افکنی است، خاطرنشان کرد: یکی از مصداق های تفرقه افکنی نیز می تواند همین موضوع باشد که بین مردم استان دو دستگی و تفرقه افکنی ایجاد شودکه آیا نام استان عوض شود یا خیر!

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرض کنیم نظرسنجی هم برگزار شود و تعدادی موافقت و مخالفت خود را اعلام کنند اما در هر صورت باعث دلخوری و ناراحتی بخشی از مردم می شود.

نیکبخت با بیان اینکه گویی برخی از مسئولان ما کف پایشان می خارد و مشکلی دارند، تاکید کرد: اکنون ما مشکلات بسیار بزرگتری داریم و چه ضرورتی دارد در چنین شرایطی این نام تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهم متعصبانه به این موضوع نگاه کنم، ابراز داشت: این اسم که ریشه در تاریخ، هویت و فرهنگ همه ما دارد و این نام همه مردم و قومیت های استان را شامل می شود.

محمدرضا نیکبخت با اشاره به نام های مشابه سایر استان ها از جمله سیستان و بلوچستان بیان داشت: علیرغم اینکه در سیستان و بلوچستان قومیت ها و شهرستان های مختلفی وجود دارند، ولی هویت تاریخی شان همین بوده و آن را حفظ کرده اند.

وی اضافه کرد: بنظر می رسد با توجه به اینکه نام استان شامل همه مردم و مناطق استان می شود و ریشه همه مردم استان نیز به دو ایل بزرگ بویراحمد و کهگیلویه می رسد، طرح موضوع تغییر نام استان ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه قبلا هم این بحث ها مطرح شد و بجایی نرسید، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله استان بحران آب است که اگر شبانه روز هم به آن فکر کنیم، بازهم کم است و باید فکری اساسی برای وضعیت آبی استان اندیشید.

نیکبخت در پایان گفت: کسانی که اطلاعات تاریخی دارند می دانند که کهگیلویه و بویراحمد همه مناطق و قومیت های مردم استان را شامل می شود و باید بخش نگری را باید دور بیاندازیم.

منبع:بویرنیوز

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 کی گیوی 1395/8/27 0:40:46

    یکی وش بپرسه کف پا خاریدن را از کجا آورده ! شاید سوغات فرنگه که بورس سفارشی اونجا بوده! واقعا سوادش در حد نهضت سوادآموزی هست.

    پاسخ
  • 2 دوست 1395/8/25 14:3:27

    آخ و بختم و دکتر ای مملکت

    پاسخ
  • 3 میرشکار 1395/8/25 12:12:16

    متاسفیم متاسفیم برای استان و مملکتی که شما دکتر و مسولش هستین شما همون وقت که اسم غارتگری اوردید و حرف از میرشکار همه متوجه افکار زیبایتان شدند دکتر جان، پرفسور، تحصیلات عالیه این موضوع قرار با نظر مردم رد یا تایید بشه چرا شان و جایگاه عنوانی که دارید را حفظ نمی کنید و هر از گاهی با یک ادبیات هیجانی و احساساتی همه رو از خود نا امید می کنید ایا نباید بین شما و همون میرشکارهای قدیم هیچ تفاوتی در ادبیات و سخن و حتی اظهار نظر راجع به یک موضوع باشد ولو اینکه به هر دلیلی که مخالف باشید! چرا شما همه مسایل را با هم قاطی می کنید یعنی چه عیب دارد اسمی که خود منشا اختلاف و تعصب دارد وثقیل هست و تلفظ ان مشکل دارد و تایپ ان مشکل است عوض بشه تازه اتفاقا توجه همه رو بخود جلب میکنه نیاز نیست تو هردفرصتی این ادبیات ضعیف رو بکار ببرید و بهتر یاد بگیریم نسبت به هر موضوعی سراغ مسایل جناحی و سیاسی نرویم و بدتر سراغ تعصبات قومی و ایلخانی......

    پاسخ
  • 4 سید واحد وکلایان 1395/8/25 12:11:30

    بیراحمد نه بی وفایه نیکبخت نه بی ککایه

    پاسخ
  • 5 محمود جلالی 1395/8/25 12:5:56

    شاقاسم شامختار ای اسمه سی مو نگهدار. ای اسم بایک درازه سرشار افتخاره.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها