یادداشت
گفتگو و گزارش

رشد ۱۷٫۴ درصدی اعتبارات استان در سال ۹۸/ تخصیص ۶۵درصدی اعتبارات سال ۹۷ کهگیلویه و بویراحمد

رشد ۱۷٫۴ درصدی اعتبارات استان در سال ۹۸/ تخصیص ۶۵درصدی اعتبارات سال ۹۷ کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از رشد ۱۷٫۴ درصدی اعتبارات در همه منابع اعتباری استان خبر داد و گفت: ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۸ به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.

به گزارش افتونیوز، حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این میزان ۳۵۰میلیارد تومان اعتبارات ملی، ۲۶۹ میلیارد تومان اعتبارات ملی استانی و ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی بوده است.

وی اظهارکرد: در سال گذشته بسیاری از منابع اعتباری تخصیص‌های بالایی گرفتند و فقط ردیف توازن تخصیص پایینی داشت و در بقیه موارد بیش از ۷۵ درصد اعتبارات به استان تخصیص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال گذشته ۱۱میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بازسازی تأسیسات خسارت دیده ناشی از زلزله‌های اردیبهشت ماه سال ۹۷ به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان سه میلیارد تومان تخصیص داده شد.

نوروزی با اشاره به اینکه برخی اقدامات این سازمان، توفیقات ارزشمند بودند، تصریح کرد: قبلا طرح آبرسانی به ۴ شهر چرام، دهدشت، سوق، لنده را داشتم که دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک نیز در سال ۹۸ به این شهرها اضافه شد و هم اکنون طرح آبرسانی برای ۶ شهر طراحی شده است.

وی ادامه داد: محور تشان به لنده که یکی از محورهای مهم استان کهگیلویه و بویراحمد بود، ردیف ملی گرفت و به پروژه ملی پاتاوه-دهدشت اضافه و در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح ساماندهی بلادشاپور عنوان کرد: در بودجه سال ۹۸ برای ساماندهی بلاشاپور( شهر دهدشت قدیم) ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

نوروزی بیان کرد: آبرسانی به حومه غربی دهدشت به طرح اراضی دهدشت غربی اضافه شد، زیست کره دنا به طرح جنگل گلستان، موزه دفاع مقدس استان، باند اضطراری امداد و نجات دهدشت، بیمارستان‌های پاتاوه و سی سخت، فاضلاب شهر یاسوج که افزایش حجم عملیات پیدا کرد، کددار شدن شبکه فاضلاب‌های لنده و باشت از جمله طرح‌های هستند که در قانون بودجه آمده‌اند و یا ردیف بودجه گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: آبرسانی به لیکک ۱۸ میلیارد تومان اعتبار داشت که در مجلس ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت. آبرسانی به ۴ شهر (چرام، دهدشت، سوق، لنده) ۲۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در قانون بودجه ۹۸ به ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه ملی محور پاتاوه-دهدشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که در قانون به ۵۷ میلیارد تومان افزایش یافت و به سد آبریز در قانون بودجه ۱۵میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد. برای موزه نفت گچساران در قانون ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، محور یاسوج-سمیرم ۱۱میلیارد تومان اعتبار داشت که در قانون بودجه ۹۸ برای آن ۲۷ میلیارد تومان ابلاغ شد.

نوروزی اضافه کرد: اعتبار سد تنگ سرخ از ۱۵ میلیارد تومان در مجلس به ۲۴ میلیارد تومان رسید. محور باغچه –سادات( یاسوج- چرام) در قانون بودجه ۹۸ از ۵ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان رسید، همچنین پروژه محور یاسوج- سپیدان، راه آهن اقلید- یاسوج ۲۰ میلیارد تومان، زیست کره دنا ۴ میلیارد تومان و موزه دفاع مقدس یاسوج ۵ میلیارد تومان، فاضلاب سی سخت ۴ میلیارد تومان، فاضلاب یاسوج ۴ میلیارد تومان، فاضلاب‌های لنده و دهدشت ۵ میلیارد تومان در قانون بودجه ۹۸ اعتبار گرفتند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها