یادداشت
گفتگو و گزارش

دادگاه رای به بی‌گناهی «زینل‌زاده» داد/ لبخند رضایت بر لبان شهردار سابق نقش بست

دادگاه رای به بی‌گناهی «زینل‌زاده» داد/ لبخند رضایت بر لبان شهردار سابق نقش بست

با حکم دیوان عالی کشور و رسیدگی در دادگاه شعبه چهارم تجدید نظر کهگیلویه و بویراحمد این دادگاه رای به بی گناهی اردلان زینل زاده و معاونان وی در شهرداری گچساران داد و همه آرای قبلی آنان نقض شده است.

به گزارش افتونیوز، با اعلام برائت شهردار سابق از برخی اتهامات، اکنون زینل زاده با خیالی آسوده وارد کارزار انتخابات گچساران می شود و  لبخند رضایت بر لبان این فعال سیاسی نقش بست.

سال گذشته اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان و دو تن از معاونان وی در زمان تصدی مسئولیت شهرداری گچساران طی حکمی که از زبان محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در تلویزیون اعلام شد به حبس و شلاق محکوم شدند.

طبق حکم صادره با توجه به اینکه شهردار سابق دوگنبدان و نفرات دیگر هیچگونه دست درازی به بیت المال نداشتند نهایتآ حکم برائت آنها به شرح ذیل صادر شد.

در تصویر رای دادگاه شعبه چهارم تجدید نظر کهگیلویه و بویراحمد آمده است:

در راستای رسیدگی به تجدید نظرخواهی آنان از شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو یاسوج موضوع گزارش بازرسی کهگیلویه و بویراحمد، هیئت دادگاه هر چند تلاش و تحقیقات وسیع بارزسی استان و سپس ارای صادره از دادگاه بدوی و شعبه سوم تجدید نظر استان در جهت صیانت از اموال عمومی و مراعات قانون، قابل تقدیر بوده لیکن همچنانکه شعبه ۳۶ دیوان عالی کشور نیز مرقوم فرموده‌اند که حسب مدارک ارائه شده و لوایح تقدیمی که احراز واقعیت آنها در اثبات بیگناهی محکومین ممکن التاثیر خواهد بود، مجموع دفاعیات متهمین و وکلالی آنان و نحوه عملکرد متهمین که به نفع شخص خود یا بستگان یا دیگران هیچ گونه وجهی از اموال عمومی شهرداری گچساران برداشت ننموده اند و محتویلات پرونده حکایت از سلامت نفس آنان و عدم سوء نیت در تخلفات قانونی انجام شده دارند.

اعضای دادگاه در تحقق بزه‌های ممنوعه از سوی متقاضیان فوق الذکر تردید جدی پیدا نموده و اعمال نامبردگان را هرچند بعضا خلاف مقررات مربوطه بوده، فاقد سوء نیت و عنصر روانی تشخیص داده به استناد بند ب ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری ۹۲ و مواد ۴ و ۴۷۴(بند ج) و ۴۸۰ آن قانون ضمن نقض کلیه آرا فوق الذکر (دادنامه‌های شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان و شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری۲ یاسوج)حکم بر برائت متقاضیان اعاده دادرسی صادر و اعلام می‌گردد رای صادره قطعی است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها