یادداشت
گفتگو و گزارش

در نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشجویان چه گذشت؟ / همراهی و همکاری «یزدان‌پناه» با دانشجویان برای رفاه و امنیت بیشتر/ تصاویر

در نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشجویان چه گذشت؟ / همراهی و همکاری «یزدان‌پناه» با دانشجویان برای رفاه و امنیت بیشتر/ تصاویر

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در اولین روز کاری خود نشستی صمیمی با حضور معاونین و نماینده های دانشجویان و دبیرهای تشکل ها، کانون ها و شورای صنفی دانشجویان برگزار کرد.

به گزارش افتونیوز به نقل از وبدا، دکتر پرویز یزدان پناه گفت: بسیار خرسندم که در اولین جلسه ای خود در کنار شما دانشجویان عزیز حضور دارم و امید است از این پس بتوانیم ارتباطی مداوم و نزدیک با دانشجویان داشته باشیم و شرایط لازم را جهت آسایش و امنیت آنها در ابعاد گوناگون فراهم نماییم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: به دلیل ماهیت دانشگاه علوم پزشکی که سر و کار اصلی آن با بحث سلامت جسم و جان انسان ها است، لازم است که شرایط به نحوی مطلوب فراهم شود تا دانشجویان تلاش خود را در زمینه اعتلا و ارتقای سطح دانش علمی و مهارت تجربی خود اختصاص دهند تا بتوانند خدمات شایسته ای را به جامعه خویش ارائه کنند.

وی ابراز داشت: به طور قطع، وظیفه اصلی و اساسی دانشجویان علوم پزشکی، اهتمام ورزیدن نسبت به امر تحصیل و یادگیری علم است؛ اما در واقع دانشجویان، دوران جوانی خود را سپری می کنند و نه تنها در بعد درسی بلکه در سایر ابعاد و مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز انتظار می رود که بتوانند تصمیم های درستی اتخاذ کرده و واکنش های مناسب نشان بدهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اشاره به اوضاع فعلی کشور و همچنین تحریم های روزافزونِ ظالمانه که بر کشورمان وارد می شود گفت: اصل اساسی در شرایط کنونی، حفظ وحدت و همبستگی، تلاش در راستای هم افزایی و خودداری از تخریب همدیگر بوده و لازم است که ضمن درک موقعیت جامعه متوجه باشیم که اگر هجوم دشمن آغاز شود دیگر به چپ و راست بودن، اصلاح طلب یا اصول گرا بودن و از این قبیل مسائل توجهی نمی کند؛ لذا حفظ وحدت باید در اولویت باشد.

وی افزود: یکی از معضل های فعلی جامعه ما، عدم توانایی تحمل یکدیگر و عدم تحمل نظرات مخالف است و از آنجا که دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند لازم است تا از همین دوران دانشجویی و در فضای دانشگاهی، این مطلب را تمرین کرده و بپذیرند که هیچ فرد، نهاد یا تشکلی نمی تواند به طور ۱۰۰ درصد بگوید که حرف و نظر من درست و حرف و نظر دیگر گروه ها ۱۰۰ درصد اشتباه است؛ نظرها و عقاید مخالف و موافق را بشنویم و تفاوت ها و اختلاف سلیقه ها را پذیرا باشیم.

یزدان پناه به برنامه های دانشجویی و محتوای آنها اشاره کرد و افزود: قرار نیست اگر در برنامه ای، سخنران ابراز نظری کرد که با عقاید ما مخالف بود، از روی احساسات یا تعصب های نا به جا، واکنش های غیرمعقولانه و تخریب گرانه نشان بدهیم؛ هر مسئله ای باید از مجرای قانونی مشخص خود پیگیری و حل بشود.

وی تاکید کرد: عقیده شخصی من این است که در دانشگاه‌، امنیت یا باید برای همه باشد یا برای هیچکس پس انتظار داریم که دانشجو نظرات و دیدگاه های خود را بیان کند و به طور مستقل عقاید خود را ابراز نماید.

وی ابراز داشت: لازم است تا با راهنمایی و هدایت دانشجو، شرایط را فراهم کنیم تا در برنامه های بعدی خود بتواند به طور منطقی تر و عقلانی تر تصمیم بگیرد.

دکتر یزدان پناه گفت: دانشجویان عزیز، به مثابه فرزندان ما هستند و هدف اصلی مجموعه دانشگاهی، فراهم کردن شرایط رفاهی، تحصیلی و مشاوره ای به بهترین نحو برای آنها است.

یزدان پناه افزود: کمبودها و نقایصی وجود دارند که لازم است در جهت رفع آنها اقدام کنیم و البته باید دانشجویان هم کم و کاستی ها را به مدیران و مسئولین مربوطه با نگاهی انتقادی و پرسشگرانه و نه تخریبی، اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن، مشکلاتشان مرتفع شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: همه برنامه های باید در جهت رفاه و آسایش شما دانشجویان عزیز باشد و قول می دهیم که اولویت خود را خدمت رسانی به دانشجویان قرار داده و همچنین از همه معاونین، مدیران و مسئولان نیز انتظار خدمت گذاری و پاسخگو بودن به دانشجویان را دارم چرا که لازم است دانشجویان را ارج نهیم تا بتوانند با فراغ بال و آسایش خاطر به امر تحصیل و کسب علم بپردازند.

تخصیص و افزایش بودجه بیشتر جهت برگزاری و برقراری برنامه های کانون ها و تشکل ها، توجه به امور رفاهی دانشجویان، توجه بیشتر به کانون ها و تشکل ها در جهت فعال تر شدن و برگزاری برنامه های بیشتر، اهتمام در جهت اصلاح امور آموزشی، پرداختن به مسئله پیشگیری به جای درمان و مرتفع کردن مشکلات دانشجویان در بیمارستان ها و محیط های درمانی از جمله مباحث مطرح شده توسط دانشجویان بود.

[gallery ids="46856,46857,46858,46859,46860"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها