یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیر بومی ناجی فرهنگ وهنر استان

مدیر بومی ناجی فرهنگ وهنر استان

اخیرا رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ وارشاد کهگیلویه وبویراحمد در صفحه شخصی خود خبر از رفتن خود از مدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش افتونیوز، بعد از انتشار این خبر گمانه زنی هایی درخصوص حضور گزینه های مختلفی برای در دست گرفتن سکان فرهنگ وارشاد استان مطرح شد، از جمله این گزینه های جدی حمیده ماحوزی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بود که با استاندار نیز دیدار وگفت وگو کرد، ولی بعد از این جلسه اعلام کرد به دلیل نبود استاندارهای لازم ،شرایط کاری را برای انجام وظیفه خود مهیا ندیده وبه همن دلیل به وزارت اعلام کرده که قصد مدیر شدن درحوزه فرهنگ وهنر استان کهگیلویه وبویراحمد را ندارد.
هم خداحافظی دهبانی پور وهم صحبت های ماحوزی به زودی باعث به وجود آمدن حواشی زیادی پیرامون مدیریت این داره کل شد وهر کدام از رسانه ها با انواع تیترها به صحبت های گزینه مدیرکلی ارشاد استان واکنش نشان دادند.
اما دراین میان جای خالی نظرات وتحلیل های خود اصحاب هنر وفرهنگ به شدت لمس می شد .موضوعی که اتفاقا دراین برهه زمانی نیازبه آن عمیقا احساس می شد ولازم بود تا از دریچه چشم آنها به این حوزه نگاه شود.به همین منظور سراغ یکی از این افراد رفتیم تا نظر آنها را پیرامون حواشی به وجود آمده جویا شویم.
کج رفتاری وبدسلیقگی نسب به هنر وهنرمندان
حسن غفاری عکاس وفعال فرهنگی هم استانی یکی از هنرمندانی بود که نسبت به مسائل اخیرا واکنش نشان داد.او طی گفت وگویی اظهارداشت:دراستان کهگیلویه وبویراحمد با پدیده ی کم لطفی ، کم محلی وبدرفتاری با هنروهنرمندان روبروهستیم که این نوع برخورد موجب مهاجرت این نیروهابه خارج از استان می شود.
عکاس مردم نگار هم استانی تصریح کرد:خانم ماحوزی درخصوص نبود استاندارها دراستان اشاره درستی داشتند ودغدغه ها غالبا درحد سخنرانی است ودراستان کهگیلویه وبویراحمد شاهد کج رفتاری وبدسلیقگی به هنر وهنرمندان هستیم، به طوری که گویی مسئولین استانی در ساختار دولتی و یا در قامت نمایندگان از هنر بری هستند وقدرت ومنزلت هنر را نمی دانند ونگاهشان به هنر در حد تشریفات، افتتاحیه یک نمایشگاه هنری، شرکت در یک مراسم برای دادن لوح ویاسخنرانی در مناسبت های فرهنگی است.
عکاس وفعال فرهنگی ادامه داد:آیا نباید از اهالی هنر وهنرمندان برای انتخاب گزینه مدیرکلی ارشاد نظر خواهی شود ؟ غفاری همچنین درباره انتخاب گزینه بومی یاغیربومی برای مدیرکلی فرهنگ وارشاد استان هم گفت: ، متاسفانه رفتارهای تاسف بار و دردناک سرحدی،گرمسیری وقومی در حال آسیب وارد کردن به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وبه طورکلی حوزه فرهنگ وهنراستان است.
وی با بیان اینکه بهتر است هنرمندان در تعیین مدیریت متولی فرهنگ وهنراستان جدی گرفته شوند تاکید کرد:در خود بدنه فرهنگ وارشاد اسلامی افراد توانمندی هستند که در موقعیت مدیریتی هستندو شاهد عملکردوتوانایی آنها بوده‌ایم و برای نجات وضعیت فرهنگ وهنر استان از همین بدنه می‌توان کمک جست.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها