یادداشت
گفتگو و گزارش

آتش به جان بلادشاپور افتاد/ هیچ فریادرسی نیست/ میراثی که در آتش بی‌خیالی می‌سوزد! / تصاویر

آتش به جان بلادشاپور افتاد/ هیچ فریادرسی نیست/ میراثی که در آتش بی‌خیالی می‌سوزد! / تصاویر

مجموعه تاریخی بلادشاپور در دهدشت در آتش می سوزد و فریادرسی ندارد.

به گزارش افتونیوز، بر اساس عکسهایی که شهروند خبرنگار امروز (۶ خرداد ۹۸) برای ما ارسال کرده، آتش در بخشی از مجموعه تاریخی بلادشاپور دهدشت شعله ور و در حال گسترش است و هیچ مسئول و ارگانی به فکر خاموش کردن آن نیست.

بلادشاپور که از دوران شاپور اول ساسانی بنا نهاده شد و در گذر زمان و کوران حوادث تا کنون دوام آورده بود اکنون این میراث فرهنگی در آتش غفلت و بی خیالی مردم و مسئولان می سوزد.

پیش از عید نوروز بخشهایی از کاروانسرای تاریخی این مجموعه فروریخت و بازتاب گسترده ای در رسانه های کشور داشت که همین موضوع باعث شد توجهات زیادی به آن جلب شده و برای مرمت و نگهداری از آن اعتبار خوبی را اختصاص دهند.

امسال نیز این منطقه شاهد بارشهای خوبی بود به گونه ای که ارتفاع علف و سبزه ها در این مجموعه تاریخی تا سه متر نیز می رسید و همان زمان نیز فعالان اجتماعی هشدار دادند که این موضوع می تواند در فصل گرم سال آتش سوزی را به همراه داشته باشد.

مردم و هم مسئولان نسبت به حفظ میراث کهن خود باید دست همکاری به همدیگر بدهند کاملا بی خیال این آتش سوزی بوده اند به گونه ای که بر اساس گفته های شهروند خبرنگار نه مردم و نه حتی شهرداری و میراث تا ساعتها پس از این آتش سوزی هیچ کاری برای مهار آن انجام نداده بودند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها