یادداشت
گفتگو و گزارش

آشفتگی در اردوگاه اصولگرایان بویراحمد/ هدایت‌خواه به دنبال تخریب دوستان

آشفتگی در اردوگاه اصولگرایان بویراحمد/ هدایت‌خواه به دنبال تخریب دوستان

این روزها بازار جلسات اصولگرایان بویراحمد و دنا برای انتخاب گزینه نهایی انتخابات مجلس اسفندماه داغ است اما داغ تر اختلافی است که در پایگاه اصولگرایان افتاده و ظاهرا سر سازش باهم ندارند.

به گزارش افتونیوز، اصولگرایان بویراحمد و دنا هم اکنون به دو طیف روشنفکری و هدایتخواهی تقسیم شده اند، جلسات متعدد اصولگرایان در روزهای اخیر نیز برای آشتی دادن دو گزینه اصلی بوده ولی ظاهرا تا امروز توافقی حاصل نشده و گزینه سومی از سوی جریان اصولگرایی برای حضور در کورس انتخابات آماده شده است.

روشنفکر و عدم پذیرش پیشنهادات

بنا بر اطلاعات واصله از جلسات اصولگرایان بویراحمد و دنا، محور بیشتر این جلسات بر مجاب کردن مهدی روشنفکر برای کناره گیری به نفع ستار هدایتخواه بوده است روشنفکر اما قصد چنین اقدامی را ندارد و ظاهرا چه با جریان اصولگرایی و چه به صورت مستقل در انتخابات آینده حضور خواهد داشت.

هر چند برخی می گویند که سه گزینه کناره گیری روشنفکر، کناره گیری هدایتخواه و کناره گیری هر دو به نفع گزینه ثالث پیش روی روشنفکر بوده اما اخبار واصله حکایت از دو گزینه اول و سوم دارند که روشنفکر هیچدام از آنها را قبول نکرده است.

هدایتخواه؛ مردی که حاضر است ببازد اما روشنفکر نباشد

هر چند طیف مرتبط با ستار هدایتخواه از دو انتخاب کناره گیری هدایتخواه به نفع روشنفکر یا بالعکس برای اجماع اصولگرایان سخن می گویند اما اگر گزینه اول واقعیت می داشت قطعا روشنفکر آن را می پذیرفت پس ظاهرا ستار هدایتخواه با دو شکست انتخاباتی پشت سر هم باز قصد دارد که در انتخابات شرکت کند اما تمام تلاش او برای راضی کردن روشنفکر جهت کناره گیری است.

طیف منتسب به ستار هدایتخواه باخت قبلی گزینه شان را به علت حضور روشنفکر می دانند لذا معتقدند که اگر روشنفکر کناره گیری نماید، احتمال برد هدایتخواه بالا می رود هرچند این تحلیل نیاز به بررسی دقیق دارد اما حضور روشنفکر در دور قبل نیز دقیقا به علت همین تک روی هدایتخواه و حضور ناگهانی وی در انتخاباتی بود که تا چند روز قبل از ثبت نام ، هواداران اصلی و نزدیکش می گفتند که هدایتخواه کاندید نمی شود.

تحلیل نزدیکان دو گزینه هرچه که باشد جلسات این روزهای اصولگرایان خبر از آشفتگی می دهد براساس آنچه از این جلسات مخابره شده، نه روشنفکر حاضر است که به نفع هدایتخواه کناره گیری کند و نه هدایتخواه به هیچ وجه کاندیداتوری روشنفکر را می پذیرد.

فرخیانی؛ گزینه نجات؟

این اختلافات جدی هدایتخواه و روشنفکر سبب شد تا نام کریم فرخیانی از گلدان اصولگرایان برای انتخابات بیرون بیاید، اسمی که بیشتر نه از سوی طیف روشنفکری ها که از سوی نزدیکان به هدایتخواه مطرح شده است.

کریم فرخیانی دانش آموخته مقطع دکترای حقوق جزا و اقتصادی و معاون سابق قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد است که به عنوان راه چاره هدایتخواهی ها برای مقابله با روشنفکر طی روزهای آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

در این میان اما فرخیانی همچنان نباید امیدوار به حمایت های ستار هدایتخواه باشد، هدایتخواه مرد انکار روزهای اول و ثبت نام در روزهای آخر است و این را در انتخابات های گذشته نشان داده، اما از طرف دیگر روشنفکر نیز قطعا با گزینه جدید همراه نخواهد شد و باید امیدوار باشد که رقیب درون حزبی اش به حمایت از فرخیانی برود تا او را به پیروزی نزدیک نماید.

محتمل ترین حالت در بویراحمد و دنا از چینش اصولگرایان و براساس تجارب گذشته حضور هر سه گزینه روشنفکر، هدایتخواه و فرخیانی است بنابراین در انتخابات مجلس ۹۸ اصولگرایان بیشتر انتخابات درون حزبی خواهند داشت تا رقابت با رقیب جدی شان اصلاح طلبان.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1398/3/8 22:16:37

    معلومه چه ایراد فرموده میتونه یک استدلال درست و دقیق باشه ، احتمالآ دیدگاه واقعی ایشان که در ایل و نسبتا تامرادی هست به طبع شما نساخته ولی مطمئنم روشنفکر رای بیشتر از قبل دارد چون خود حضرات ایلش باورش نداشتند ولی حال منسجم بیشتری دارند؛ تحت هیچ شرایطی غیره بومی ها چندان تمایل به جناب دکتر هدایت خواه ندارند.بهتر دیدگاهها را محترم شمرد.

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1398/3/8 17:8:49

    اول که معلوم نبود چه نوشتی دوم پر از اشکالات ادبی بود سوم برو نمیخواد نظر بدی

    پاسخ
  • 3 میلاد جمشیدی 1398/3/7 10:54:1

    با سلام خدمت دوستان عزیز واقعا آشفتگی میان اصول گرایان پیش آمده باید بنگریم به اینکه چه چیزی باعث این آشفتگی شده !!؟ با تمام واقع بینی وحصن نیت اگر بخواهیم نگاه بکنیم همه این معضلات پیش آقای هدایت خواه ودوستانش هستش،چرا؟ چرا آقایان به حساب اصول گرا وقتی میبینم آقای روشنفکر ۴۰هزار رای آماده مردمی دارد را نمی پذیرند اما حاضراند آقای فرخیان که هم برادر و هم فکر ما هست اما به اندازه آقای روشنفکر نه زحمت هشت ساله کشیده نه رای آماده دارد را وارد گودال خیانت خودشان میکنن!!؟؟اول به این خاطر هستش که یک دودستگی میان بویراحمد سفلی الل خصوص ایل بزرگ تامرادی ایجاد کرد باشن تا افکار عمومی را منحرف کنن به بی ثباتی این ایل بزرگ در جریانات سیاسی وبعد آقای دکتر فرخیان را در روز آخر کنار بگذارند و گزینه مورد نظرشان را معرف کنن که باز هم کسی نیست جز آقای هدایت خواه و در آخر این موضوع رو یادآور شوم خدمت عزیزان که میگن نفاق بنداز و حکومت کن.....۵

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها