یادداشت
گفتگو و گزارش

ساعت کار ادارات استان تغییر کرد/ پنجشنبه‌ها تعطیل نیست!

ساعت کار ادارات استان تغییر کرد/ پنجشنبه‌ها تعطیل نیست!

ساعت کار ادارات استانی در حالی تغییر می کند که خبری از تعطیلی پنجشنبه ها نیست.

به گزارش افتونیوز، در سالهای گذشته همزمان با شروع فصل گرما و برای صرفه جویی در مصرف انرژی، ساعت کار ادارات در برخی استانهای عمدتا جنوبی و گرمسیر تغییر می کرد و متعاقب این تغییر روزهای پنجشنبه در این استانها تعطیل می‌شد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز وضعیت به همین منوال بود و در پی تغییر ساعت کاری ادارات، روزهای پنجشنبه در فصل تابستان تعطیل می شد اما امسال و آنگونه که معاون عمرانی استاندار در جلسه ای تغییر ساعت کاری ادارات را اعلام کرده هیچ سخنی از تعطیلی پنجشنبه در میان نیست.

عزیز فیلی در شورای بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در مناطق گرمسیری استان از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و در مناطق سردسیری ۷ تا ۱۴ تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع با توجه به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان در دستور کار ستاد بحران قرار گرفت، عنوان کرد: همکاری مولدهای خودتامین ادارات و صنایع از ساعت ۱۱ تا ۱۵ از ابتدای تیرماه تا ۱۵ شهریورماه ضروری است.

فیلی ابراز کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف صنایع بالای یک مگاوات از ساعت ۱۳ تا ۱۷ از ۲۰ خردادماه تا ۱۵ شهریور و قطع بار ۴ ساعته چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنابه تصمیم شورای مدیریت بحران و به پیشنهاد شرکت توزیع نیروی برق ساعت کار شهرک‌های صنعتی تک شیفت از ساعت ۶ تا ۱۳ از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه تعیین شده است.

با توجه به اینکه طبق قانون هر کارمند موظف به ۴۴ ساعت کار در هفته است و ساعت کار روزانه نیز هشت ساعت می باشد با این تغییر، ساعت کار روزانه به ۷ ساعت تقلیل می یابد که با یک حساب ساده می توان پی برد که کارمندان در صورت کار در روز پنجشنبه باز هم ۲ ساعت از زمان قانونی کمتر کار می کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها