یادداشت
گفتگو و گزارش

لکه‌دار کردن اصلاحات توسط لیدرهای منفعت‌طلب/ تصاویری از افطاری اصلاح‌طلبان در کهگیلویه

لکه‌دار کردن اصلاحات توسط لیدرهای منفعت‌طلب/ تصاویری از افطاری اصلاح‌طلبان در کهگیلویه

جلسه هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان همراه با ضیافت افطاری به میزبانی سید کمال‌الدین دولت‌خواه در تالار پذیرایی پارسیان دهدشت برگزار شد. یکی از سخنرانان این مراسم سید کمال الدین دولت خواه میزبان اصلاح طلبان کهگیلویه بود.

به گزارش افتونیوز، سید کمال الدین دولت‌خواه شرحی بر گفتمان در گذر تاریخ زد و افزود: گفتمان از جمله مفاد کلیدی است که در شکل دادن به تفکر مغرب زمین نقش بسیاری داشته است.

دولت‌خواه به نظریات میشل فوکو اشاره کرد و گفت: هر دورانی یک اپیستمه و نظام دانایی محوری وجود دارد که کل روابط یک عنصر خاص را وحدت می بخشد و تمایلات و جهت گیری و تقاضاهای مردم را شکل می دهد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه جامعه‌پذیری یک گفتمان نیازمند چهار عنصر است، افزود:یک، اصل وجود اندیشه و گفتمان،دو، اندیشمندان معتقد و مدافع گفتمان، سه ،روش طرح آن اندیشه یا گفتمان چهار، جامعه فعال و حساس به آن اندیشه چهارعنصر بسترهای اجتماعی یک جامعه پیشرفته و مدرن به گفتمان است.

وی گفتمان اصلاح طلبی را ادامه راه گفتمان مشروطیت دانست و گفت: گفتمان اصلاحات ادامه مشروطیت طلبی ملت ایران است.

دولت‌خواه به دیپلماسی فعال اصلاحات در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: گفتمان اصلاح‌طلبی همگرایی با مطالبات مردم دارد و افزایش رشد اقتصادی کارآمد فضایی باز محیط کار رفاه اجتماعی در حوزه سیاست و اقتصاد افزایش تعامل با دنیا در سایه گفتگوهای و دیپلماسی های فعال اصلاحات بدست می آید.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلبی در دست برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب لکه‌دار شده، افزود: برای نهادینه شدن گفتمان نباید از اصول و مبانی خویش فاصله بگیریم و اصلاحات در دست برخی افراد منفعت‌طلب است که باید خارج شود.

این فعال سیاسی به آسیب‌شناسی اصلاحات پرداخت و بیان داشت: برای نهادینه شدن گفتمان نباید از اصول و مبانی خویش فاصله بگیریم و ابتدا اصلاحات در دست برخی افراد منفعت‌طلب و سودجو است که باید خارج شود، دوم آنکه عدم توجه به مطالبات مردم، سوم تکیه صرف به رسیدن به هرم قدرت و عدم توجه به لایحه های میانی قدرت، چهارم اینکه قومیت‌گرایی به جایی تفکرگرایی نون به نرخ روز خوردن و عهدشکنی آسیب های است که نهال اصلاحات را جوان مرگ کرده است.

وی ادامه داد: گفتمان اصلاحات مانند عنصری مدرن و پسامدرن دارای ظرفیتها و یک سری چالشها بر اساس روح زمان و نیازهای جامعه است.

دولت خواه، قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی سیاسی را آفت اصلاحات در کهگیلویه دانست و افزود: عملکرد لیدرهای اصلاحات و طرفدارانشان در کهگیلویه نه براساس مبانی تئوری اصلاح‌طلبی بلکه براساس مبانی خود ساخته منطقه‌ای و قومی بویراحمد و ثلاث است.

میزبان هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه وقت تصمیم گیری خرد جمعی در جریان اصلاحات است، گفت،منطقیان و لاهوتی ژنرال‌های پیر اصلاحات باید به خرد جمعی توجه داشته باشند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 شکرالله یاری سوق 1398/3/15 2:26:42

    گفتمان اصلاح طلبی در شهرستان کهگیلویه نیازمند یک همگرایی درون گروهی دارد و جا داشت بزرگان این گفتمان ابتدا ترتیبی میدادند تا اختلافات میان سران اصلاحات در شهرستان حل می شدند بعد چنین همایشی ایجاد میکردند دوم اینکه اصلاح طلبان گرد آمده در این متینگ چگونه انتخاب شدند که عده ی زیادی از هواداران این گفتمان پس از درج خبرها در سایت ها از برگزاری آن مطلع شدند

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1398/3/12 13:48:15

    جناب ارام اینها که بیشر شون حامیان موحد و هاشمی هستند !!!!!!!!!!! شاید بتوان گفت حداقلی اصلاح طلب بین این تصاویر باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها