یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:درسیل فروردین ماه امسال ۲۱۰ روستای استان و بیش از۷۰ دهنه پل بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:درسیل فروردین ماه امسال ۲۱۰ روستای استان و بیش از۷۰ دهنه پل بازگشایی شد
به گزارش خبرنگار افتونیوز، «محمد حسین نصیری‌راد» امروز چهارشنبه، ۲۹ خرداد ماه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: بیش از ۵۰ درصد راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند. وی اظهارکرد: ۶۰۸۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۱۸۹ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۹۳ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۹۲ کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است. نصیری راد با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز راه‌های کشور در این استان است، تصریح کرد: ۱۰۳ نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و ۳۱۱ نقطه کم هزینه زودبازده از سال ۹۲ تا ۹۷رفع شده است. وی ادامه داد: طی امسال ۶۷نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راههای استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راه‌های استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال به بیش از ۱۰۰۰کیلومتر راه استان، ۱۰۰۰ابنیه فنی، تخریب ۱۰ دستگاه پل و ۱۰ مورد آب نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی ۲۱۰ روستای استان و بیش از ۷۰ دهنه پل بازگشایی و پنج میلیارد ریال ماشین‌آلات راهداری اجاره کردیم اما تا کنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است. نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد. وی اظهارکرد: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تصادفات فوتی استان در جاههای ۱٫۳ درصد کاهش داشت و طی دو ماهه اول امسال نیز با کاهش ۶ درصدی تصادافات فوتی مواجه بوده ایم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه تصادف واژگونی پژو پارس با هشت کشته در محور "یاسوج- چرام"سهم تقصیری به راهداری داده نشد، سعی و تلاش خود را در جهت ایمن سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب و خاکریزی شده بود. نصیری راد گفت: محور "یاسوج- چرام" بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم اکنون بعلت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی وجود ندارد. وی افزود: ۱۰۲۶ دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر ۱۱٫۱۱ سال، ۷۲ دستگاه اتوبوس با میانگین عمری ۷٫۹۶ سال، ۹۲ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمری ۲۲٫۴۷ سال کار جابجایی و انتقال بار و مسافر استان را انجام می‌دهند که این ناوگان استان جوانتر از ناوگان کشوری هستند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۱۰ دستگاه خودروی سورای عمومی با میانگین عمر ۱۰٫۱۳ سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان از میانگین کشور بالاتر است. نصیری‌راد اضافه کرد: میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰ سال است و در خرید لاستیک ماشین‌آلات راهداری استان مشکل داریم.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها