یادداشت
گفتگو و گزارش

مهار آتش سوزی در مراتع کلایه/ هلی برن به موقع نیرو از سوختن بیش از ۴۰ هکتار از مراتع کهگیلویه جلوگیری کرد

مهار آتش سوزی در مراتع کلایه/ هلی برن به موقع نیرو از سوختن بیش از ۴۰ هکتار از مراتع کهگیلویه جلوگیری کرد

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به تماس استاندار و هلی برن سریع نیرو به کلایه آتش سوزی مراتع این منطقه کنترل و مهار شد.

به گزارش افتونیوز، وحید محمدی تبار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز تماس تلفنی مبنی بر آتش سوزی در کوه کلایه کهگیلویه با مدیریت بحران استان برقرار شد.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلافاصله پیگیری های لازم برای اطفا حریق انجام که خوشبختانه حضور میدانی فرماندار کهگیلویه و مدیر منابع طبیعی شهرستان به همراه نیروهای مردمی در منطقه عملیاتی سرعت کار را بالا برد.

وی عنوان کرد: باتوجه به ارتفاعات و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی، حرکت آتش نشانان با مشکل مواجه بود و بنا به ضرورت حضور هلیکوپتر آتش نشان برای خاموش کردن آتش تماس تلفنی با استاندار برقرار شد.

محمدی تبار گفت: استاندار شخصا این موضوع را پیگیری کرده و پس از تماس با مدیرعامل شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب، هلیکوپتر برای هلی برن نیرو به منطقه آتش سوزی اعزام شد.

وی ضمن تقدیر از پیگیری به موقع استاندار، و تلاش فرماندار و منابع طبیعی کهگیلویه ابراز کرد: خوشبختانه آتش ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه اطفا شد.

محمدی تبار تاکید کرد: این آتش سوزی با پیگیری سریع و به موقع کمتر از ۳ ساعت خاموش و کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هکتار از مراتع منطقه کلایه در آتش سوخت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حتی یک اصله درخت در این آتش نسوخت و اگر سرعت عمل و آمادگی نیروها و مدیریت بحران نبود شاید بیش از ۴۰ هکتار از مراتع این منطقه طعمه حریق می شد و آتش به جنگل های کهگیلویه سرایت پیدا می کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها