یادداشت
گفتگو و گزارش

کاهش آمار طلاق در کهگیلویه/ واریز۴۲درصد درآمد اداره ثبت به حساب هلال احمر/خدمات دهی به چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ

کاهش آمار طلاق در کهگیلویه/ واریز۴۲درصد درآمد اداره ثبت به حساب هلال احمر/خدمات دهی به چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ

به گزارش افتونیوز؛نشست خبری یاری‌زاده رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

یاری‌زاده  باتبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و خبرنگاران همواره در اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای اداره ثبت و اسناد شهرستان کهگیلویه پیشگام بوده اند.

وی افزود:این اداره  با ۱۸ پرسنل کار نظارت بر صدور اسناد ماکیت، ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری، تنظیم اسناد در دفاتر ثبتی و اجرای استاد رسمی را در هر چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بر عهده دارد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه سال ۹۷ تعداد ۳۷۹ فقره پرونده اجرایی اسناد رسمی در شهرستان کهگیلویه بزرگ مختومه شده، افزود: در سال ۹۶ تعداد پرونده‌های مختومه شده ۱۶۱ فقره بوده که در سال ۹۷ رشد ۱۳۵ و ۴ دهم درصد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۴۰۴ فقره پرونده اجرایی اسناد رسمی در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه تشکیل شد، ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد این پرونده‌ها به ۵۲۳ فقره افزایش یافت که رشد ۲۹ و ۴ دهم درصدی داشته است.

یاری زاده به رشد بیش از ۹۳ درصدی وصل مطالبات بانکی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ مبلغ یکصد و هفتاد و سه میلیارد و ۱۳۶ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۶۱۱ ریال از مطالبات بانکی وصول شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ ۱۲ دفتر ثبت ازدواج و ۹ دفتر ثبت طلاق وجود دارد، افزود: در سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۲۳۶ فقره واقعه ازدواج در دفاتر رسمی شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۵ دهم درصدی داشته است.

یاری زاده با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۶۲۵ فقره طلاق در دفاتر رسمی به ثبت رسیده، گفت: در سال ۹۷ تعداد ۵۴۶ فقره طلاق ثبت شد که ۱۲ و ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد:هم اکنون صدور سند مالکیت در قالب طرح کاداستر باتعیین حدود املاک صورت می گیرد که این امر موجب کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از سرقت و  سایر اسیب ها و در نتیجه کاهش پرونده های قضایی رابه دنبال دارد.

یاریزاده کمبوداعتبارات وتجهیزات را از معضلات اداره ثبت خواند و ادامه داد:ازکل درامدهای وصولی ناشی ازخدمات ثبتی ۵۰درصد به حساب خرانه واربز و ۴۲درصد به حساب هلال احمر و ۸درصد نیز به حساب شهرداری واریز میشود که انتظارداریم باتجدیدنظردرقوانین ازاین هزینه ها درجهت رفع کمبودونوسازی سیستم ها منتفع گردد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها