یادداشت
گفتگو و گزارش

پنجاه و دومین قله بالای ۴ هزار متر دنا شناسایی شد

پنجاه و دومین قله بالای ۴ هزار متر دنا شناسایی شد

«کل گایونه» به عنوان پنجاه و دومین قله بالای چهار هزار متر دنا به وسیله تیم تحقیقاتی یک باشگاه کوه نوردی یاسوج شناسایی شد.

به گزارش افتونیوز و به نقل از مدیر باشگاه کوه نوردی ضامن آهو(سید سعید مهریان) این قله مشرف بر منطقه بکر، سر سبز و خرم گایونه قرار دارد و چکاد این قله چشم انداز رویایی و زیبایی را در بام جنوب ایران ایجاد کرده است.

ستیغ صخره‌ای و شکل منحصر به فرد کل گایونه در مجاورت قله گنبدی شکل پازن پیر و چکاد قله رمسه از عوامل زیبایی افزا و ابهت آفرین دنا بوده که تصویری بدیع و عقاب گونه را در آسمان سرزمین بویراحمد آفریده است.

کل گایونه با ارتفاعی بالغ بر ۴۲۰۰ متر در ضلع شرقی قله پازن پیرقرار دارد و دشت آب نهر یکی از مسیرهای صعود به این قله زیبا و هرمی شکل است.

دنا مشتمل بر سه بخش شرقی، مرکزی و غربی بوده که بخش شرقی این رشته کوه از دهستان کاکان شروع و به گردنه بیژن ختم می شود. آقایان مهندس بهزادی،خداویس التیامی،پابرجا،آریایی،گودرزی ،سید فرزاد و‌سید سعید مهریان و ریحان محمدپور در این برنامه شرکت داشتند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 مجذوب علی شاه 1398/4/16 21:46:38

    درود بر مدیر محترم افتور نیوز خوشحالیم که پنجاه و دومین قله بالای ۴هزار متر به وسیله کوه‌نوردان هم استانی شناسایی شد.امیدوارم که سایر قلل بالای ۴هژاز متر دنا نیز به وسیله کوه نوردان با تجربه استانی شناسایی شود.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها