یادداشت
گفتگو و گزارش

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کهگیلویه تشکیل می شود

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کهگیلویه تشکیل می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه ،چرام و لنده گفت: برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

احمد حکیم روزر شنبه اظهار داشت: عموم افراد جامعه می توانند در انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان خود عضو شوند و در انتخابات این انجمن کاندیدا شوند.

وی گفت: مردم برای کاندیدا شدن در این انتخابات ابتدا باید با مراجعه به سامانه members.crps.ir به صورت اینترنتی در این انجمن عضو شوند و سپس با مراجعه به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان محل سکونت خود کارت عضویت را دریافت و به صورت رسمی عضو این انجمن شوند و در صورت تمایل کاندیداتوری خود را برای سومین دوره انتخابات این انجمن ثبت نمایند.

حکیم تصریح کرد: این انجمن غیرسیاسی، غیرانتفاعی، غیرتجاری وغیردولتی بوده و براساس قوانین ومقررات جمهوری اسلامی ایران و مفاد اساسنامه فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر در شهرستان کهگیلویه در این انجمن ثبت نام کردند.

حکیم تصریح کرد: اساسنامه انجمن ذکر شده بر روی سامانه موجود است و در این اساسنامه وظایفی از جمله مشاوره و ارایه راهنمایی‌های لازم به مصرف کنندگان، آموزش مصرف کنندگان با تمرکز بر تبیین حقوق آنها، استاندارد و کیفیت محصول ازطریق رسانه‌های گروهی، انتشار نشریه و…، جلوگیری از تبانی و ایجاد مراکز انحصاری که منجر به افزایش قیمت و یا تضییع حقوق مصرف کنندگان شود از جمله این وظایف است.

وی افزود: اعضای منتخب این انجمن در ستاد تنظیم بازار نیز نقش دارند.

حکیم اظهار کرد: این انجمن ها به عنوان نماینده مردم در ستاد تنظیم بازار در تصمیم سازی مربوط به نظارت و تنظیم بازار شرکت می کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها