یادداشت
گفتگو و گزارش

بی توجهی به مقام بی‌بی حکیمه(س) در شبکه دنا/عکس

بی توجهی به مقام بی‌بی حکیمه(س) در شبکه دنا/عکس

شبکه دنا در مناسبتهای مختلف به جز لوگوی شبکه دنا که در سمت چپ قاب تصویر نمایش می دهد در سمت راست نیز معمولا از لگوی متحرک مناسبتی استفاده می کند.

به گزارش افتونیوز، در این چند روز و به مناسبت دهه کرامت، از شب میلاد حضرت معصومه(س)، شبکه دنا ، لوگوی متحرک مناسبتی این دهه را نمایش می دهد.

در این لوگوها «یا علی بن موسی الرضا» ، «یا حضرت معصومه(س)» یا «احمد بن موسی‌(ع)» و «دهه کرامت گرامی‌باد» به روی صفحه و به صورت متحرک پخش می شود.

سوالی که از مدیران و مسئولان صدا و سیمای استان وجود دارد این است که آیا دلیل خاصی برای نام بردن از از احمد بن موسی(ع) یا همان شاهچراغ شیراز که برادر امام رضا(ع) هست وجود دارد؟ آیا نمیدانند مقبره متبرک بی بی حکیمه(س) در این استان قرار دارد که از آن بزرگوار نام نمی برند؟ وقتی از برادر امام هشتم یاد می شود چرا از خواهر بزرگوار آن امام غریب یادی نمی شود؟ موضوعی که نماینده ولی فقیه در استان نیز در سالهای گذشته به درستی به آن اشاره کرده بود و خواستار معرفی این بزرگوار در کشور و منطقه شده بود.

سوالی دیگر این که آیا صدا وسیمای فارس نیز اقدام متقابلی برای معرفی بی بی حکیمه نیز می کند؟ سوالی که جواب آن منفی است و وقتی حرمت امامزاده را متولی نگه نمیدارد انتظار از دیگران ، انتظار بیهوده ای است! با نگاهی به برنامه های شبکه فارس متوجه می شویم که فقط یک لوگوی ثابت تبریک دهه کرامت در گوشه تصویر وجود دارد.

امامزاده بی بی حکیمه(س) خواهر بلافصل امام رضا(ع) است و به‌عنوان اصلی‌ترین کانون توریست مذهبی استان است که چندسال پیش نیز کنگره ای برای بزرگداشت آن بانوی بزرگوار و معرفی به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد پیشتر در خصوص این بانوی گرانقدر می گوید: این بی‌بی مکرمه از اصحاب کرامت است و هیچ کس از مناطق جنوب ایران ذهن اش خالی از خاطرات و قصه هایی از کرامت بی بی در شفا و فرج امور نیست.

وی بیان می کند: باید به مسئله معرفی بی‌بی حکیمه به مردم به مثابه یک رسالت توجه کنیم همانگونه که در رسالت ماست حضرت معصومه و شاه چراغ را معرفی کنیم.

آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی تصریح می کند: معرفی حضرت بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) و آستان مقدس آن بانوی معزز می تواند هویت جدیدی به این استان ببخشد و این استان را به یک پیشینه معنوی و فرهنگی پیوند بزند.

وی می افزاید: این استان همیشه با طبیعتش به کشور معرفی شده است اما با معرفی حرم مطهر بی بی حکیمه(س) استانی زیارتی و سیاحتی خواهد شد و این ظرفیت بالایی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

(سخنان نماینده ولی فقیه در استان از خبرگزاری مهر برداشته شده است)

 
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها