یادداشت
گفتگو و گزارش

کاهش 6 درصدی داوطلبان کنکور سراسری سال 95 در استان

کاهش 6 درصدی داوطلبان کنکور سراسری سال 95 در استان

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان از کاهش 6 درصدی داوطلبان کنکور سراسری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، سیاوش باقری گفت: دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان از سال 75 تاکنون مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در استان است.

وی اذعان داشت: آزمون سراسری سال 95 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 24 و 25 تیرماه و در چهار نوبت در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام، لیکک و لنده برگزار می‌شود.

باقری اظهار داشت: محل برگزاری این آزمون در شهر یاسوج در چهار دانشکده دانشگاه یاسوج، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور یاسوج با نظارت دانشگاه یاسوج می باشد.

مدیر آموزش دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17416 نفر رقابت می کنند که نسبت به آمار 18 هزارنفری سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر است بیان داشت: 10024 نفر خانم و 7312 نفر آقا در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان به آمار داوطلبان کنکور در گروههای آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و بیان داشت: 1011 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 3473 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12546 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 406 نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و 981 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: در همایشی که سازمان سنجش چندی پیش در دانشگاه تهران برگزار کرد دانشگاه یاسوج توانست رتبه برتر در برگزاری آزمون‌های سراسری را کسب کند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها