-
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر -
خوابِ پروانه در اقلیم سیاستزدگی، آستانهی سقوط در سکوتِ نسیمها
سید یونس آصف جاه
عکسهایی که زبان اعتراض شدند

وقوع برخی رویدادها جدا از آنکه مطلوب یا منفور جامعه باشد، باعث ایجاد نوعی وحدت و همدلی میان اقشار جامعه می شود.این همدلیها اغلب در میان معترضان پر رنگ تر است.
به گزارش افتونیوز به نقل از سایت استان کهگیلویه وبویراحمد ، همین همدلی نیز خود سبکی از هنر و ادبیات اعتراضی را رقم می زند که هنرمندان با هنرموافقت و یا مخالفت خود را به جامعه نشان می دهند و به رغم غیر مستقیم بودن زبان هنر،مخالفت های هنرمندان صریح تر و گاه تاثیر گذارتر است. در ماجرای تغییر نام استان کهگیلویه وبویراحمد سیاستمداران و مسئولان استانی اغلب به دلایلی سکوت را برگزیدند اما در این میان هنرمندان در حوزه های مختلف نظر خود را گفتند. حسن غفاری عکاس مردم نگار کهگیلویه وبویراحمدی نخستین هنرمندی بود که اعتراضش را بیان کرد. او در ادامه با انتشار عکس و ارایه دیدگاه های جامعه شناسی خود به عنوان شرح عکس این مخالفت را پررنگتر نشان داد. غفاری در عکسش یک سیاه چادر عشایری را با پس زمینه ای از شهر زیبای یاسوج نشان می دهد .با این حال این سیاه چادر در رقابت با شهر پر زرق و برق محبوب تر نمایش داده می شود و دلیلش همان چرخش چشم مخاطب از سیاه چادر به شهر و دوباره توقف روی همان سیاه چادر است. در واقع او با این عکس نشان می دهد بعضی موضوعات هرچقدر هم کهنه باشند و یا سخت باز هم زیبا هستند.حتی اگر این موضوع یک نام باشد.او در توضیح می نویسد:« تصمیم گیرى براى نیروهاى اجتماعى،ریشه هاى فرهنگى وهویتى درموضوع تغییرنام کهگیلویه وبویراحمدکه داراى ساختارهاى اجتماعى عشایرى، روستایى وشهرى است باعلاقمندى هاى شخصى ویا قومى امکان پذیرنیست.» وی عکس و به طور کل هنر را به خدمت موضوع آورده و با توضیحاتی که ارایه می دهد ارتباط زیبایی میان عکس و موضوع مورد نظرش ایجاد می کند.به عنوان مثال غفاری با ارایه عکس زیر برای لحظاتی مخاطب را سردرگم می کند اما با یک توضیح ساده به وی یادآور می شود نام های دشوار در دنیا بسیار زیاد است و برندسازی می تواند این دشوارها را آسان و عمومی کند. در توضیح می نویسد:”آویزهاى تبلیغاتى مترو تهران، کهگیلویه وبویراحمد ناشناخته مانده است، تلفظش آسان مى شود اگر خردبرندسازى درکارآید.”



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 1 نظر
عالی بود
پاسخ