یادداشت
گفتگو و گزارش

یاسوج زیباتر می‌شود/ ایجاد آب‌نماهای جدید در معابر شهری

یاسوج زیباتر می‌شود/ ایجاد آب‌نماهای جدید در معابر شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: برای نخستین بار آب نماهای جدیدی در معابر شهری یاسوج نصب و راه اندازی می‌شود.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج؛ فرشاد صادقی در بازدید از فعالیت‌های عمران شهری یاسوج افزود: زیبا سازی شهری و تلطیف فضا در میادین و معابر مختلف حوزه خدماتی شهری ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: ایجاد چشم اندازی مطلوب و دلپذیر درمعابر و میدان‌ها ضروری است.

صادقی بیان کرد: عنصر آب در فرهنگ ایرانی جایگاه و مفهوم خاصی داشته و باعث تلطیف و شاداب نمودن محیط می‌شود و ساخت آب نماهای متنوع با نورپردازی‌های زیبا در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: آب نماهای جدید با فضا سازی مناسب و سازه‌هایی همخوان با شرایط محیطی قابل دید برای عموم در حال ساخت و راه اندازی هستند.

وی با اشاره به نورپردازی ویژه در این آب نماها بیان کرد: سعی شده داخل و خارج آب نماها با طراحی مناسب زیباسازی و نورپردازی شود تا فضایی دلچسب برای رهگذران ایجاد شود.

صادقی با اشاره به اینکه آب نماها یکی دیگر از عناصری‌اند که در زیبا جلوه دادن فضای شهری از اهمیت برخوردارند گفت: امروزه فضای شهری باید فضاهایی سبک و آرام باشند تا بتوانند حس مطلوبی در شهروندان در حین آمد و شد روزانه آن‌ها ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: آب به عنوان یکی از عناصر اصلی معماری و شهرسازی در فضاهای شهری معاصر جایگاهی دارد و در سال‌های اخیر از قابلیت‌های آب در ایجاد جاذبه‌های بصری برای زیباسازی فضاهای شهری استفاده شده است.

صادقی تاکید کرد: آب نماها می‌توانند میان زیرساخت‌های شهری و شهروندان ارتباط صمیمی برقرار نماید.

به گفته وی مبلمان شهری از جمله عناصر سازنده فضاهای شهری محسوب می‌شود و کمیت، کیفیت، زیبایی، راحتی، دوام و محل استقرار آن‌ها نقش بسیار اساسی در دستیابی به شهری زیبا و سالم دارد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها