یادداشت
گفتگو و گزارش

نسخه‌ای که برای اصلاحات شفابخش نبود/ لزوم معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس

نسخه‌ای که برای اصلاحات شفابخش نبود/ لزوم معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس

انتخابات سال ۹۴ به عنوان اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی آبستن انشقاق گسترده اصلاح طلبان شهرستان های بویراحمد و دنا شده بود. بخش اعظم نیروهای اصلاح‌طلب تنها نظاره‌گر مسائل بودند و بر سر دوراهی انتخاب به دنبال بازگشایی گره کور ناچاری بودند. چرا که ورودشان به‌ عرصه سیاسی با موانع بسیاری رو به رو می شد از جمله عدم محبوبیت کاندیداها برای یک انتخاب شایسته. مردم آگاهی فراوان دارند و نیک اندیشی شان، مقطعی و استثنایی بود که باید از آن به بدترین انتخابات یاد کرد. برای برطرف کردن برخی سوءتفاهمات در جبهه ی اصلاحات و خنثی کردن سم پاشی‌هایی که توسط تندروهای مخالف اصلاحات صورت گرفته است ، با بررسی جمیع جهات، بهترین و کم هزینه‌ترین تصمیم، با حمایت از کاندیدای جدید و شاخص جبهه ی اصلاحات به اشتراکات فراوان در مواضع آن تصمیم رسید.

ادامه روند عملکردهای ضعیف و بی مهری نسب به حال و روز فعلی مردم این دیار با شیوه‌ای که از سال ۹۱ آغاز شده و پس از انتخابات ۹۴ با شدت بیشتری در حال سپری شدن است، هزینه‌های غیرقابل جبرانی را نه تنها برای اصلاح‌طلبان بلکه برای قشر خاکستری جامعه به همراه داشته است و همین امر سبب شده تا جبهه اصلاحات با مقدم دانستن مطالبات به حق مردم زجر کشیده و حفظ و ارتقای منافع مردم بر منافع قومی و قبیله ای تصمیمی را اتخاذ کند تا علاوه بر نجات شهرستان های بویراحمد و دنا از سوء مدیریت‌ها و خطرات داخلی و تهدیدات و آسیب های گسترده اجتماعی، زمام امور را به شخص دیگری که صاحب اندیشه است بسپارند تا که علاوه بر همسویی مواضع با جبهه ی اصلاحات، شرایط را برای حضور اصلاح‌طلبان با توجه به ظرفیت بالای آنان برای حضور در حوزه‌های مختلف مدیریتی استان، فراهم کند.

شاید ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ بسیار زود هنگام است، اما چینش نیروها و انتخاب کاندیدای نهایی اصلاحات به شرایط هفته ها و روزهای نزدیک به ایام انتخابات و تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های همان دوران  بستگی دارد.

ظرفیت اصلاح طلبان با وجود موانع بسیاری که در برابر ورود آنان به دایره قدرت وجود دارد، غیرقابل انکار بوده و در محدوده وسیع اصلاح طلبی نیروهای کارآمدی که توانمند هستند را داشته باشند کم نیستند، در نتیجه نسخه‌ای که برخی دوستان با استفاده از نیروهای معتدل اصولگرا و تندرو در حال نوشتن هستند نه برای شهرستانها و نه برای اصلاحات شفابخش نخواهد بود و قطعا معرفی یک کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات آینده ضروری ترین و منطقی ترین اقدام خواهد بود و معرفی و حتی فکر کردن به گزینه اصولگرا بسیار دور از ذهن است.

فرصت لازم جهت اصلاح برخی رویکردها و همچنین اطلاع رسانی شفاف در جهت آگاهی بخشی به مردم در خصوص آشنایی بیشتر با شرایط پیش روی نماینده فعلی شهرستان های بویراحمد و دنا و موانعی که سبب کند شدن عمل به وعده ها شده است همچنان باقی است.

موج تخریب‌ها و سنگ اندازی‌هایی که با حمایت بی وقفه برخی تریبون‌ها و رسانه‌ها علیه اصلاح طلبان صورت می گیرد حاکی از آن است که جایگاه اصلاحات در نزد عموم مردم و نخبگان اجتماعی علیرغم مشکلات غیرقابل اغماض کنونی، باعث نگرانی مخالفان شده و این گویای این مهم است که مردم ترجیح می دهند تا روند کنونی با اصلاح اشتباهات تداوم یابد.

در نهایت دور حضور حداکثری مردم‌ در انتخابات نتیجه مورد نظر اصلاحات را به همراه خواهد داشت.

*فعال سیاسی اجتماعی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 ناشناس 1398/5/22 7:59:2

    دور قبل البته اصلاحات بین بد و بدتر انتخاب کرد که به نظر بنده آقای زارع بهتر بود از جناب بهرامی، حداقل این بود که راننده اصولگرا ها نبود، ولی این دور قطعا سید باقر گزینه اصلاح طلب واقعی معرفی خواهد کرد.

    پاسخ
  • 2 رضایی 1398/5/16 2:21:50

    درود و احسنت

    پاسخ
  • 3 محمدی 1398/5/15 12:15:39

    کاش می ماندید. البته شما پیرو اندیشه بودید درود بر شما

    پاسخ
  • 4 شجاعی 1398/5/15 12:14:22

    حضور مردم باعث میشه اصلاح طلبان به قدرت برسن. درود سید یاسر عزیزم

    پاسخ
  • 5 نیک اندیش 1398/5/15 12:13:17

    آفرین سید. خدایی رختیتشون من یک

    پاسخ
  • 6 راد 1398/5/15 12:12:39

    درود بر اصلاحات.

    پاسخ
  • 7 محمودی 1398/5/15 12:11:56

    پاینده باشی سید یاسر عزیز. اینبار اصلاحات تصمیمشون جدی هست و مردم خوشحال شده اند.

    پاسخ
  • 8 Dr. B 1398/5/15 12:10:46

    درود بر اصلاحات و اصلاح طلبان.

    پاسخ
  • 9 فرزام نیا 1398/5/15 12:9:39

    درود سید نازنین

    پاسخ
  • 10 شاکری 1398/5/15 12:9:8

    خوب پیتشون دیت

    پاسخ
  • 11 ایروان م 1398/5/15 12:7:34

    درود بر مهندس نوروزی. مطلب شما رو مطالعه کردم و واقعیت همین هست.

    پاسخ
  • 12 گرجی زاده 1398/5/14 12:34:42

    خاک بر سراصلاح طلب و اصلاح طلبی که از دور قبل به خاطر منافع از نماینده فعلی حمایت کرد و امروز منتقد ایشان شده اند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها