یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت اینستاگرامی استاندار درباره فرودگاه یاسوج/ چرا برخی به جای کمک کردن شایعه‌پراکنی می‌کنند؟

یادداشت اینستاگرامی استاندار درباره فرودگاه یاسوج/ چرا برخی به جای کمک کردن شایعه‌پراکنی می‌کنند؟

سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتشار متنی در اینستاگرام شخصی خود مطالبی را در خصوص تعطیلی فرودگاه یاسوج عنوان کرد.

به گزارش افتونیوز، متن منتشر شده در صفحه شخصی استاندار در پی می آید:

اول، ارتفاع یاسوج از سطح دریا، شرایط توپوگرافی محیط اطراف و طول باند فعلی فرودگاه، بنا به اظهار نظر متخصصین امکان پرواز هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی کشور به جز نوع ای تی ار نمی دهد این نوع هواپیما را هم در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی آسمان در اختیار دارد.

دوم سال نود و دو هفته ای دو پرواز بود و شرکت آسمان اظهار می کرد که پرواز بیش از یک ساعت برای هواپیمای ای تی ار اقتصادی نیست و برای بیش از یک ساعت هزینه های هواپیما افزایش می یابد از طرفی در اکثر پروازهای فرودگاه یاسوج کمتر از پنچاه درصد بلیط خریداری می شود، لذا به دنبال حذف کامل پروازها بود ، توجه به این نکته مهم است که شرکت هواپیمایی اسمان دولتی نیست و یک شرکت اقتصادی است .

سوم با توجه به اهمیت فرودگاه و حمل و نقل هوایی در توسعه استان حل مشکل مورد توجه قرار گرفت و در این راستا برقراری پروازها به هر شکل ممکن به عنوان راهکار کوتاه مدت و رفع مشکلات ساختاری فرودگاه به عنوان راهکار بلند مدت تعیین گردید .

چهارم در راستای راهکار کوتاه مدت مذاکراتی با شرکت آسمان انجام شد از مقامات کشوری دستورهایی گرفتیم ولی آسمان بحث زیان دهی پرواز یاسوج را داشت. به آنها گفتم اطمینان دارم اگر پروازهای یاسوج مطابق برنامه انجام شود و مردم بتوانند به ان اعتماد کنند ضریب اشغال صندلی ان از میانگین کشوری بالاتر هست و نهایت تفاهم نامه ای امضا کردیم و از سر ناچاری و برای رفاه مردم من تعهد کردم اگر پرواز تکمیل نشد هزینه صندلی های خالی را می دهیم البته دلگرم به تکمیل پروازها هم بودم پروازها به شش پرواز در هفته رسید، در چند ماه اول که هنوز اعتماد کافی به برقراری منظم پروازها نبود صندلی ها تکمیل نشد ولی پس از آن پیش بینی من درست بود پرواز کامل و گاهی اوقات امکان خرید بلیط نبود، به آسمان اعلام کردیم که تعهد صندلی های خالی را دیگر نمی پذیریم چون پرواز مطابق سایر پروازهای کشور تکمیل می شود و انها هم تقریبا پذیرفتند. البته بدهی چند ماه اول را مطالبه می نمودند که قاعدتا تلاش کردم از اعتبارات استان به دلیل مشکلات و محدودیت های فراوان پرداخت نکنیم و راه های دیگری برای پرداخت پیگیری شود.

پنجم پروازها برقرار بود تا به به دلیل عملیات اسفالت باند پروازها تعطیل شد هرچند با توجه به برودت هوا کار تکمیل نشد ولی باند مجدد آماده شد شرکت اسمان هم به دلیل تنظیم برنامه جدید پروازها و هم پیگیری مطالباتش چند روزی است که پس از اعلام امادگی ما پرواز را برقرار نکرده و پس از صحبت با سردار علایی که از یادگاران دفاع مقدس و مدیران متعهد کشور هستند، انشاالله به زودی برقرار می شود.

ششم با این کیفیت در رابطه با بداخلاقی و قضاوت های برخی افراد خاص در این رابطه که این روزها انجام شد، مردم عزیز قضاوت نمایند که چرا برخی به جای کمک به مسئولین استان برای انتقال خواسته مردم به مسئولین امر، اقدام به تضعیف و شایعه پراکنی می کنند، البته شاید در آینده از انگیزه های این افراد نیز گفته شود ولی فعلا بماند.

هفتم البته راهکار اساسی امر افزایش طول باند و جابجایی زندان و چند اقدام دیگر می باشد که مطابق برآوردها نیازمند حدود صد میلیارد تومان اعتبار می باشد که با دستور وزیر محترم راه و پیگیری های استان و حمایت سایر مسئولین از جمله نماینده محترم بویراحمد و دنا با تفاهم نامه ای خاص در حال انجام است و بقیه موارد نیز در حال پیگیری است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها