یادداشت
گفتگو و گزارش

پیام تسلیت مسئولان و چهره‌های سیاسی در پی درگذشت «آ میر احمد تقوی»

پیام تسلیت مسئولان و چهره‌های سیاسی در پی درگذشت «آ میر احمد تقوی»

به گزارش افتونیوز،درپی ارتحال حضرت آیت الله آمیراحمد تقوی شخصیت های مختلف این ضایعه راتسلیت گفتتد.

پیام تسلیت استاد دانشگاه تهران به مناسبت درگذشت آمیراحمد تقوی

((انالله و انا الیه راجعون)) بر تارُک تاریخ کهگیلویه بزرگ، در وصف انسانی شهیر و جاوید نام قلم به صحیفه می نگارم که هماره طلایه دار نهضت روشنگری دینی در دوران سیاه کورانه طاغوت بود. از مواردی که می توان به این چهره ماندگار دینی و مردمی در فراز و نشیب زندگانی اش مُتصف دانست و در باب آن قلم راند، تَلمُذ در محضر آیات عظام و افقه نجف اشرف است که موجب گردید در مکتب استکبار ستیزان تاریخ ایران یعنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، از وی انسانی انقلابی، ولایی، مبارز و مجاهد ساخته شود تا در راه طَریقت، هَدیت و شریعت مردم، ثابت قدم پیش رود. عالم ربانی و فقیه صمدانی سید میر احمد آقا تقوی(رحمت الله علیه)، تِمثال مبارکی از سُلاله پاک زهرای اطهر و نبی ختمی مرتبت بود، که مردمدارانه و مخلصانه در بین قاطبه مردم کهگیلویه و بهبهان گذران زندگی کرد و با نفسی زکی از خصایص نیکو سرشت، چون ساده زیستی، اخلاص، ایمان، زهد و پارسایی ، مکارم اخلاق و تهذیب نفس بدرود حیات گفت. آن چه نام و یاد این پدر معنوی را در افواه و اذهان کهگیلویه بزرگ و جنوب کشور همواره جاودان باقی می گذارد، گرایش فطری وی به تحصیل در حوزه علوم دینی و نگاه جامع الاطراف ایشان به نشر تعالیم دینی در این مناطق است. بنیان گذاری نخستین حوزه علمیه در کهگیلویه و پایه ریزی بُقعه متبرکه جد بزرگوارش سید محمید(سلام الله علیها) و ساخت چندین مسجد و سازه اسلامی از جمله خدمات شایان آن عالم ربانی و وحیانی است که نشانگر نگاه علمی و عملی در خدمتگذاری به مردم به عنوان یک قیم و زعیم دینی است. همچنین، میدان مغناطیسیِ جاذبِ این عالم نستوه از وی مُرادی معنوی پروراند که به تربیت مُریدانی همت گمارد که در انتشار و اعتلای فرهنگ دینی در جای جای ایران اسلامی نقشی بی بدیلی آفرید. با این حال در فراق حاج سید میراحمد تقوی، به این سخن از بزرگان که" هرگاه عالِمی از بین برود عالَمی از بین می رود" بسنده می کنم و این ضایعه جبران ناپذیر را که خاموشی چراغ روشنایی دینی در کهگیلویه است را به جامعه معظم روحانیت، بیت معظم ایشان، مردم شریف استان تسلیت و تعزیت میگویم. سلیمان ابید

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

《اذا ماتَ العالِمُ ثِلم فی الاسلامِ ثُلمِه لا یِسُدُها شی الی یَوم القیامه》

خبر ارتحال عالم متقی، جلیل القدر و مبارز حضرت آیت الله آقا سید میر احمد تقوی موجب تاثر و تاسف گردید.

آن عالم وارسته و مجاهد انقلابی که از مبارزین نهضت حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمر پربرکت خویش را صرف اعتلای اسلام و تحکیم انقلاب اسلامی نمود و با تاسیس حوزه علمیه به تربیت طلاب علوم دینی و تعلیم و تعلم فقه اهل بیت علیهم السلام همت گماشت و در خدمت مردم بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، نماینده محترم ولی فقیه و مردم عزیز و شریف استان خصوصا مردم شهرستان کهگیلویه، بیت مکرم و فرزندان بزرگوارشان از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم مغفور و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت دارم.

حسین کلانتری

استاندار کهگیلویه وبویراحمد

//

پیام تسلیت معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی رحلت آیت الله آمیراحمد تقوی

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت الله آقامیراحمدی تقوی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال جانسوز عالم ربانی  و سیدی پاک از تبار فاطمه الزهرا (س)حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن روحانی ساده زیست و مردمی سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و ترویج اندیشه تابناک اسلامی صرف نمودند و طلاب زیادی را در حوزه علمیه دهدشت تربیت نمود .

ایشان از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بودند و در دوران عمر پر برکت خویش  برای اعتلای فرهنگ دینی و خدمت به مردم  از هیچ تلاشی فرو گذار  نکردند و همواره عامل به احکام اسلام ناب محمدی بوده و الگوی تمام عیار انسانیت و موجب فخر و مباهات جنوب کشور بود‌.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به محضر رهبر  فرزانه انقلاب اسلامی،خاندان مکرم  ، حوزه های علمیه ، مردم شریف و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده و از درگاه یکتای بی همتا برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

عزیز فیلی

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

////

درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی که سالیان متمادی تلاش و مجاهدت قابل توجه و تقدیری در راه ترویج و تبلیغ اسلام و مذهب تشیع ،مبارزه علیه رژیم ستم شاهی و تثبیت پیروزی ها و آثار انقلاب اسلامی و همچنین تاسیس مراکز علمی و مذهبی در منطقه داشته اند.

اینجانب ، ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم مجاهد و خدمت گزار به محضر حضرت بقیه الله الاعظم" روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا"، رهبر معظم انقلاب، نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری، علما و فضلای حوزه های علمیه استان، مردم شریف و شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد و بیت مکرم به ویژه فرزندان فاضل و مکرم ایشان، برای آن یار صدیق امام و رهبری، رحمت واسعه و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان، علاقمندان و ارادتمند آن عالم جلیل القدر صبر و اجر مسئلت می نمایم.

احد جمالی معاونت سیاسی امنیتی استانداری کهگلویه و بویر احمد

////

انالله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال سیدی از سلاله رسول الله، عالمی ربانی، پدری معنوی، مجاهدی پارسا، روشن ضمیر، نستوه، خطیبی آگاه،  توانا و خدمتگزاری بی منت، غمی بس عظیم و سترگ می باشد. این ضایعه اسفبار و اسفناک را به مردم قدرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد، علی الخصوص مردم متدین و ولایتمدار زادگاهش شهرستان کهگیلویه و نیز بیت شریف و ارجمندش تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

از درگاه خداوند متعال علو درجات، مغفرت و رحمت واسعه الهی را برای آن روحانی آسمانی و صبر و شکیبایی را برای همه آحاد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مسالت می نمایم.

طیبه نظری

فعال حوزه سیاسی و اجتماعی

***********

بسم الله الرحمن الرحیم

انا الله و انا الیه راجعون

رحلت اندوه‌بار عالم ربانی و فقیه عالی‌قدر، حضرت حجت الاسلام حاج سیدمیراحمد تقوی پدر معنوی ودینی کهگیلویه بزرگ موجب تأثر و تأسف گردید.

فقدان این روحانی برجسته که خدمات ارزشمندی را در راستای گسترش معارف الهی و ترویج آموزه‌های دینی از خود به یادگار گذاشت، ثلمه ای جبران‌ناپذیر است.

اینجانب درگذشت این عالم جلیل‌القدر را به جامعه روحانیت، مردم فهیم شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ و بیت معزز آن مرحوم تسلیت عرض نموده، صبر جمیل و علو درجات را برای بازماندگان مسألت دارم.

با احترام ایرج سخن سنج عضو شورای شهر دهدشت

///

بسمه تعالی

"اِنالله واِنااِلیه راجعون"

اِذا ماتَ العالمِ الفَقیه ثَلمَ فِی اِلاسلام ثَلمَه لا یَسدها شیئ.

رحلت جانسوز اسوه والگوی ساده زیستی ،مصلح ومعلم اخلاق ،مجاهدنستوه، عالم ربانی ، یار امام ورهبری ویاور مظلومان وستمدیدگان مرحوم آمیراحمد تقوی (رضوان اله تعالی علیه) را خدمت بیت داغدار ایشان ومردم شریف وقدرشناس استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض نموده واز درگاه احدیت برای آن سالک الی اله رحمت ومغفرت درجوار انبیاء وصلحا وصبر وتحمل برای بازماندگان مسئلت می نمایم.

آذر صفائی نیا

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد

///

*بسم الله الرحمن الرحیم*

*انا لله و انا الیه راجعون*

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند. بی شک وجود عالمان دینی از دیر باز در جامعه عشایری نعمتی بود انکار ناپذیر که علاوه بر محل رجوع دینی و مذهبی به عنوان عامل صلح و آرامش،اخوت وبرادری در این جوامع ایفای نقش می کردند.و اگر این عالمان از سادات عظیم الشان بودند این نقش دو صد چندان ظهور و بروز می کرد. وجود مبارک آ سید میراحمد تقوی در استان کهگیلویه و بویر احمد نعمتی بود که همه مردمان این سرزمین به آن اذعان داشته و دارند.صراحت لهجه،جسارت در کلام و صداقت در گفتار،تقوی و دلسوزی ،مهربانی و مردمی بودن این اولاد پیغمبر از آن شخصیتی متمایز ساخته بود که هرگز فراموش شدنی نخواهد بود و کردار و رفتار این عالم ربانی می تواند الگویی برای همه مردم این خطه بویژه روحانیت معظم و معزز باشد . اینجانب به نوبه خود فقدان و فراق این روحانی ربانی و دوست داشتنی را به همه مردم استان بالاخص به جامعه روحانیت و بویژه به همه سادات تسلیت عرض کرده و امیدوارم همه بازماندگان پیرو راستین این سید بزرگوار بوده و راه و روش ایشان را در تمام شئون اجتماعی ترویج و ماندگار نمایند. *علی دژمان:مدیر حوزه اقتصادی اداره کل بازرسی خوزستان*

**********

متن پیام مدیرعامل  شرکت آب منطقه ای استان خطاب به بیت مکرم این فقید سعید بدین شرح است:

خبر ارتحال آیت الله امیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمودند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به بیت معظم ایشان، حوزه علمیه ی استان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

علی داودی مهر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد

////

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان کهگی%۸

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها