یادداشت
گفتگو و گزارش

رهاسازی جغد ماهیخوار کمیاب در منطقه خائیز کهگیلویه و بویراحمد/عکس

رهاسازی جغد ماهیخوار کمیاب در منطقه خائیز کهگیلویه و بویراحمد/عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت :پس از یک هفته تیمارداری و اطمینان از صحت و سلامتی , این مرغ ماهیخوار درمحل پیداشدنش در منطقه حفاظت شده خائیز رها شد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد، سید اسدالله هاشمی گفت: در هفته قبل و طی گزارش مردمی باغبان سد مارون و گشت و کنترل منطقه توسط محیط بانان، یک قطعه پرنده شکاری جغد ماهیخوار در حاشیه رودخانه مارون درمنطقه حفاظت شده خائیز پیدا شد.

هاشمی افزود: بررسی های میدانی و اولیه نشان از سالم بودن وضعیت ظاهری بالهایش را داشت اما این پرنده به بنا به دلایل نامعلومی برای ما بی حال و قادر به پرواز نبود.

این مقام مسئول افزود: با ارجاع پرنده به دامپزشک شهرستان بهبهان و با بررسی جسمانی و تخصصی مشخص شد این پرنده مشکل گوارشی داشته است.

هاشمی گفت: در ادامه مداوا، این پرنده به یک تیم بازپروری پرندگان وحشی به اهواز انتقال داده شد که پس از یک هفته تیمارداری و اطمینان از صحت و سلامتی جسمانی در همان جایی که پیدا شده بود در منطقه حفاظت شده خائیز رها شد.

جغد ماهیخوار از گونه جغدان معمولی و شبیه شاه بوف و اساسا از ماهی ها تغذیه میکند , گونه ای نادر و کمیاب است , جزء نادرترین نوع در گونه خود به شمار می رود.

زیستگاه این پرنده شرق ایران است که برای اولین بار در منطقه حفاظت شده 22 هزار هکتاری خائیز که گونه غالب حیات وحش آن کل و بز می باشد مشاهده شده و بیشتر در کنار رودخانه ها زیست میکند.

1-1

2-1

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها