یادداشت
گفتگو و گزارش

آیا انتصاب معاون استاندار قانونی است؟! + سند

آیا انتصاب معاون استاندار قانونی است؟! + سند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جایی گفته تعامل میان دستگاههای اجرایی و دیوان محاسبات تخلفات را کمتر می کند.

حسین کلانتری در دیدار با معاون امور حقوقی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت دیوان محاسبات تاکید کرده است.

ولی آن روزها که سلف کلانتری بر استان حکم می راند در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۷ نامه ای از سوی دیوان محاسبات به جناب ناصریان معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور نگاشته و بر عمل به ماده ۴۷ قانون موخرالتصویب مدیریت خدمات کشوری تاکید کرده است.

«ماده ۴۷ تصریح دارد: به کارگیری کارمندان شرکتهای و موسسات غیر دولتی برای انجام تمام یا بخشی از وظایف و اختیارات پستهای سازمانی دستگاههای اجرائی تحت هر عنوان ممنوع می‌باشد و استفاده از خدمات کارمندان این گونه شرکتها و موسسات صرفا براساس ماده ۱۷ این قانون امکانپذیر است.»

انتصاب اخیر یکی از معاونت‌های استانداری (فارغ از نسبت عقاید فرد مورد نظر با دولت، ضعف یا قوت کاری و ارتباط سوابق با حوزه کاری) در حالی است که علی الظاهر مر قانون رعایت نگردیده و به نوعی فرار از قانون به خاطر رعایت مصالح دیگر است.

آنگونه که خبرنگار افتونیوز اطلاع پیدا کرده به جز این انتصاب، شش مورد دیگر از مدیران استانداری طبق این قانون نمی‌بایست در جایگاه خود باشند‌ و ظاهراً دیوان محاسبات استان نیز این موضوع را رسماً به استاندار تذکر داده اند.(انتصاب غیرقانونی هفت نفر از پرسنل استانداری)

متاسفانه استاندار کلانتری نیز به سیاق گذشته با انتصابات خاص و زیرفشار اصحاب قدرت، اداره این نهاد را از روند طبیعی خود خارج نموده ولی در این بین متاسفانه شاهد سکوت نهادهای نظارتی مانند بازرسی استان، دیوان محاسبات و بازرسی استانداری هستیم.

لازم است استاندار محترم که مجری سیاستهای دولت و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است با پایبندی به تاکیدات ویژه خویش بر تعامل با دیوان محاسبات، مانند پیشینیان فردی عوامگرا و متکی بر شعار جلوه ننمایند.

این سایت خبری آماده انتشار توضیحات استانداری در این خصوص است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 ناشناس 1398/6/7 11:16:26

    یه بوم و دو هوا نمی شه .اگه تین خانم کارش درست بشه کار تاج امیری هم باید درست بشه و انتقالی بگیره

    پاسخ
  • 2 دهدشت 1398/6/6 18:26:20

    سلام خدمت رسانه های استان با با بزارید کار کنن کسی که داره از دل جون کار می کنی کسانی که کار بلد نیستن مجبورن تخریب کنن خاک بر سر کسانی که کار بلد نیستن فقط تخریب می کنن مردم از این همه تخریب دروغ اگاهن

    پاسخ
  • 3 عدالت 1398/6/6 5:24:45

    انصافا دیگه از حد گذراندیم اینها همه نامردی و تهمت بابا بزارید مدیران به وظیفه خود عمل کنند چرا رسانه ها باید تصمیم گیر استان باشند

    پاسخ
  • 4 رضا 1398/6/5 23:28:10

    قبول دارید هرکس بیاد استان اگر پسرمعصوم باشه خرابش میکنیدبابا دست از سربنده خدابرداریدبزارین کارشوکنه!نمیتونه ک همه رو راضی کنه!

    پاسخ
  • 5 پاتاوه 1398/6/5 14:42:58

    ظاهرا افتونیوز از استاندار انتظار داره اتفاقات دوره قبل رو تکرار کنن. نه برادر اینطوری نی. استاندار کار خودشو بلده

    پاسخ
  • 6 فرهنگی 1398/6/5 12:35:2

    به نظر من استاندار محترم استان علاوه بر عدم رعایت قانون ...بسیار سفارش پذیر و دیدگاهشون کاملا متفاوت از گفتارشونه ...ضمن اینکه خود را نیروی مقتدر و با اعتماد دولت معرفی کردند ..ولی اصلا در شایسته سالاری و یا تدبیر و امیدی در انتخاب و عملشون وجود نداشته .البته تا کنون .

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1398/6/5 12:2:1

    مگر جناب .... نیروی قراردادی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بر اساس چه قانون من دراوردی ایشو.ن معاون عمرانی فرمانداری کهگیلویه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینجا همچی درهم و بر هم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها