یادداشت
گفتگو و گزارش

خدمت به آموزش و پرورش خدمت به جامعه است/ تصاویر

خدمت به آموزش و پرورش خدمت به جامعه است/ تصاویر
فرماندار کهگیلویه گفت: هر هزینه‌کردی در آموزش و پرورش صورت گیرد سرمایه‌ای است که در آینده جامعه از آن منتفع خواهد شد.

به گزارش افتونیوز،علی‌رضا اتابک در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: هرگونه هزینه‌کرد در نظام آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است که در آینده جامع از آن منتفع خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش هزینه در سایر حوزه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت:  همه ما موظف هستیم آموزش و پرورش را کمک کنیم زیرا هر خدمتی کنیم به جامعه برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تعالیم و باورهای دینی و آموزه‌های قرآنی در مکتب ما اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: رسیدن به این باورها زمانی میسر است که آموزش و پرورش با باورهای دینی در جامعه ساری و جاری شود.

اتابک گفت: هر جا باورهای عمیق از دین و مذهب وجود داشت آسیب‌ها کمترین نمود را داشته و این یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه کارکردهای آموزش و پرورش باید فرآیندهای صحیح را به درستی طی کند، افزود: انگیزه، عشق و تعهد می‌تواند معلم را در کلاس درس ماندگار کند البته ساختار باید این باور را بوجود آورد که معلم با عشق انگیزه و امنیت خاطر در دورترین مناطق تدریس کند.

فرماندار کهگیلویه در تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: سندی تحول بنیادین است که کرامت معلم، زیرساخت‌های انسانی مؤلفه‌های تربیتی و سالم سازی تن و روح در آن موجود باشد.

اتابک تصریح کرد:معلم که کم فروشی می کند خیانت کرده معلم مثل مغازه و بقالی نیست نباید کم فروش باشد سال تحصیلی جدید باید تمامی برنامه ها و فعالیت های مدارس بر اساس سند تحول باشد مدیر آموزش وپرورش دهدشت در ابتدای این برنامه گفت : سند تحول بنیادین ،پروژه مهر ،بررسی مصوبات پیشین و گزارش عملکرد و راهبردهای نهضت سواد آموزی محورهای این جلسه شورای آموزش وپرورش هستند. علی پورک پور گفت : از ابتدای سال تحصیلی جدید باید تمامی برنامه ها و فعالیت های مدارس بر اساس سند تحول باشند که البته جلسات و برش های لازم این سند در مرکز استان انجام گرفته و زیر نظام های شش گانه آن تعریف و به شهرستان ها و مناطق ارسال شده است. مدیر آموزش وپرورش افزود : از فرماندار شهرستان و شورای اداری خاصا ادارات خدمت رسان تقاضا داریم در شروع سال تحصیلی جدید نسبت به حل مشکلات مدارس حساس باشند و ادارات خدمت رسان با مساعدت و همکاری از قطع احتمالی آب ،برق و گاز مدارس خوداری کنند. پورک پور با یادآوری این نکته که انشالله اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد گفت : تعداد حدود ۲۱ هزار دانش آموز در ۳۹۳ واحد آموزشی در قالب ۱۲۰۵کلاس درس آماده شروع سال تحصیلی هستند و آموزش وپرورش دهدشت با ساماندهی به موقع نیروی انسانی و کلاس بندی دانش آموزان یکی از آموزش وپرورش های پیشرو در این زمینه است و نسبت به برنامه جلو هستیم. مدیر آموزش وپرورش دهدشت گفت : ستاد ثبت نام تشکیل جلسه داده و از تمامی ادارات شهرستان می خواهیم برای آغاز سال تحصیلی جدید همراه و همیار آموزش وپرورش باشند و با نصب بنر و سایر اقدامات لازم مارا یاری کنند. در این جلسه از سوی کارشناس فناوری آموزش وپرورش دهدشت بخش های از سند تحول بنیادین به نمایش درآمده و کلیات این برنامه و الزامات اساسی آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها