یادداشت
گفتگو و گزارش

سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد/ ابتکار: سهم مدیریتی زنان در دولت دوازدهم ۳۶درصد رشد داشت

سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد/ ابتکار: سهم مدیریتی زنان در دولت دوازدهم ۳۶درصد رشد داشت

با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از سند ارتقا زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

به گزارش افتونیوز، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان و رونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب میزان کودکان بازمانده از تحصیل بیش از ۳۸درصد بود که سهم دختران نیز به مراتب بیش از پسران در این زمینه بود.

بر اساس آخرین آمار شناسایی شده از سوی وزارت آموزش و پروش هم اکنون حدود ۱۴۲ هزار کودک در سراسر کشور به نوعی بازمانده از تحصیل هستند.

منظور از کودک بازمانده از تحصیل، گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال اعم از دختر و پسر است که در چرخه آموزشی کشور حضور ندارند.

وی تاکید کرد که با وجود همه دستاوردها ، پیشرفت های روزافزون و حمایت های نظام و دولت های مختلف بویژه دولت تدبیرو امید نسبت به ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف اما باز در برخی شاخص های توسعه ای بی عدالتی ، تعدی به حقوق آشکار آنان ، ناملایمات و نبود توازن ها نسبت به این قشر که نیمی از جمعیت کشورهستند ، به وضوح دیده می شود.

افزایش ۳۶درصدی انتصاب مدیریتی زنان در دولت دوازدهم

ابتکار در ادامه تاکید کرد: انتصاب زنان در مدیریت های مختلف در کل کشور ظرف دوسال گذشته و از زمان دستور رئیس جمهوری بیش از ۳۶درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به وعده رئیس جمهوری و تاکید دولت مبنی بر رساندن مدیریت زنان در پست های مختلف به حدود ۳۰درصد هم اینک این میزان در کشور ۱۸.۸درصد است که برخی وزارتخانه ها و نهادها که سهم کمتری داشته اند، باید برای تحقق این مهم شتاب بیشتری به خرج دهند.

وی بیشترین انتصاب ها را مربوط به استان ها و بیشتر در حوزه وزارت کشور و استانداری ها دانست و گفت: کهگیلویه وبویراحمد نیز سهم قابل قبولی در این راستا داشته است.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۱۱ استان

ابتکار همچنین تصریح کرد که سند ارتقای زنان و خانواده ۱۱ استان کشور با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و با محوریت استانداری ها در سطح استان ها تدوین شده و وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف از تصویب این سند علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، داشته ها و توانمندی های زنان ،پرداختن به برخی عقب ماندگی ها، آسیب ها ، ضعف ها و موانع در حوزه زنان و خانواده هاست.

وی با بیان اینکه این سند یک برنامه عملیاتی مبتنی بر شاخص ها، وضعیت زنان و خانواده در بخش های مختلف استان های کشور را ارایه می دهد، گفت: در این سند نیز وظیفه و ماموریت های هردستگاه و نهاد اجرایی در بخش های مختلف مشخص شده است.

استاندار: استفاده از بانوان توانمند و با استعداد در برنامه کاری است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: با تصویب سند ارتقای زنان استان، وارد مرحله مداخله می شویم.

وی با بیان اینکه حوزه بانوان استانداری وظایف هر دستگاه را از سند استخراج می کند، اظهارکرد: ارسال وظایف و ارزیابی دستگاه ها را نیز بر اساس این سند خواهیم داشت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت علمی و دانش مدیریتی زنان استان دیر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تقویت این مهم و حضور زنان تحصیل کرده در مناصب مدیریتی و فعالیت ها در باور ما قرار دارد .

کلانتری تصریح کرد: یکی از  برنامه های ما استفاده از دانش بانوان توانمند، متعهد و با استعداد است .

وی با بیان اینکه جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۱۳هزار نفر است که یک درصد جمعیت و یک درصد وسعت کشور را دارد، ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد تولید نفت خام کشور در استان تولید می شود و ظرفیت های آبی و گردشگری بسیار بالایی برای توسعه دارد . این استان نسبت به جمعیت بیشترین شهید را در سطح کشور در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به نیروی انسانی توانمند استان بیان کرد: باید از چنین پتانسیل هایی به نحو مطلوب و مناسب استفاده کرد.

[gallery ids="52768,52769,52770,52771,52772,52773,52774,52775"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها