یادداشت
گفتگو و گزارش

مهارت محوری حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است/ بیش از ۶۳۰۰ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان تحصیل می کنند

مهارت محوری حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است/ بیش از ۶۳۰۰ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان تحصیل می کنند

‌رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهارت محوری حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است.

به گزارش افتونیوز، امین موسایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مراکز وابسته به دولت تا پایان شهریور ماه اعلام انحلال می‌کنند و به بخش خصوصی انتقال می‌یابند.

وی افزود: این مراکز شامل مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی گچساران، فنی و حرفه‌ای گچساران، فنی و حرفه‌ای دهدشت، بهزیستی یاسوج و میراث فرهنگی یاسوج است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد دانشجویان این مراکز خیلی کم است و همین تعدادی که دارند، به مراکز معین انتقال داده می‌شوند.

موسایی با بیان اینکه ۶۳۴۰ نفر جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی استان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۵۱۰۰ دانشجوی مرد و ۱۲۴۰ دانشجوی زن و با حدود ۴۰ کد رشته در مراکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی از فعالیت ۶ مرکز علمی کاربردی در استان خبر داد و بیان کرد: این مراکز رشته‌های مختلفی را با نگاه مهارت محوری در یاسوج، دهدشت و گچساران پوشش می‌دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد پوشش مهارت محوری به شکل تخصصی را از محورهای فعالیت دانشگاه علمی کاربردی دانست و ادامه داد: یکی از حلقه‌های مفقوده ما در آموزش عالی، تحقق مهارت‌های کاربردی است.

موسایی عنوان کرد: کیفی‌سازی آموزش‌ها نقش موثری در خروجی محوری اهداف داشته و در این راستا نیز اقداماتی شکل گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل علم به ثروت، تاکید کرد: همچنین پیوند صنعت و دانشگاه از نیازهای موجود بوده و اقداماتی در این بخش انجام شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پوشش رشته‌ای در این دانشگاه، بیان کرد: هم اکنون در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ثبت نام داریم که ثبت نام مقطع کاردانی از دوم شهریور ماه شروع شده و تا پایان هفته نیز تمدید شده است.

موسایی با بیان اینکه ۶۰۰ مدرس در مراکز علمی کاربردی استان مشغول تدریس هستند، افزود: دانشگاه علمی کاربردی زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان بومی هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: از مهر ماه امسال هر مرکز علمی کاربردی باید حداقل ۵ درصد از شهریه دریافتی خود را صرف امور و فعالیت‌های فرهنگی کند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها