یادداشت
گفتگو و گزارش

پرهیز از مصرف داروی خودسرانه برای تنظیم خواب فرزندان/ آشنایی با قرارگاه جهادی سازمان غذا و دارو

پرهیز از مصرف داروی خودسرانه برای تنظیم خواب فرزندان/ آشنایی با قرارگاه جهادی سازمان غذا و دارو

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به فرا رسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس، والدین از دادن هر گونه داروی خودسرانه به فرزندان برای تنظیم خواب آنها جدا پرهیز کنند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر امام بخش قائدی در برنامه زنده بهون مهر که از شبکه استانی دنا پخش شد، اذعان داشت: اگر والدین قصد دارند ساعت خواب فرزندان دانش آموز خود را تنظیم کنند نباید از داروهای ی خودسر و بدون دستور پزشک استفاده کنند.

وی ادامه داد: هیچ دارویی را نمی‌توان جانشین عادت دادن فرزندان به استراحت و خواب و بیداری در ساعت معینی نمود، مادر باید فرزند را در روز و شب در ساعت معینی بخواباند تا خواب او تنظیم و الگوی صحیح خواب در دانش آموز ایجاد شود.

دکتر قائدی همچنین با اشاره به فروش فرآورده های دارویی دست ساز غیر مجاز، عنوان کرد: مصرف فرآورده های دست ساز برای چاقی، لاغری و سایر نیازهای دیگر گاها سنتی بوده و بسیاری از مردم برای درمان از آن استفاده می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تهیه و توزیع داروهای دست ساز و ترکیبی توسط عطاری ها ممنوع است، گفت: خرید و مصرف هر گونه دارو و فراورده دست ساز از مراکز نامعتبر و بدون مجوز گاها منجر به زیان های بسیار و نیز غیر قابل بازگشت است که در برخی موارد نیز منجر به از کار افتادگی دائمی کلیه ها می شود.

وی در ادامه به قرارگاه جهادی معاونت غذا و دارو اشاره نمود و ابراز داشت: قرارگاه جهادی سازمان غذا و دارو با هدف بررسی داروهای موجود در کشور و تامین و تدارک به موقع داروهای مورد نیاز از خرداد ماه سالجاری آغاز به کار کرد.

دکتر قائدی ادامه داد: در این قرار گاه کسری و کمبود داروها در سطح استان و بیمارستان ها پیگیری و در جهت رفع ان تلاش می شود.

وی تشرح نمود: بیمارستان ها هر هفته طی نامه ای مکتوب نوع داروی مکسور در بیمارستان را اعلام نموده و معاونت غذا و دارو استان هر ۱۵ روز در جلسه ای تحت عنوان قرارگاه جهادی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، معاونین و نماینده بیمه های بیمارستان ها این کمبود ها را بررسی می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کمبود برخی داروها موقتی بوده بنابراین داروهایی که با کمبود جدی آنها مواجه هستیم را به سازمان غذا و دارو کشور و وزارت بهداشت اطلاع داده تا سازمان در این خصوص تصمیم گیری لازم را انجام و مشکلات را رفع نماییم.

وی اذعان داشت: همچنین مقرر شد ماهانه بیمارستان های میزان بدهی خود را تعیین و برای ما ارسال نمایند تا ما آنها را از لحاظ میزان بدهی سالیانه و سابقه بدهی بررسی و پرداخت کنیم.

دکتر قائدی خاطر نشان کرد: قرار بر این شد که حساب دارو از دانشگاه علوم پزشکی جدا و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از درآمد حاصل از بیمه های بیمارستان ها به حساب غذا و دارو واریز شود تا بتوانیم ملزومات بیمارستان های را خرید و در اختیار انها قرار دهیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها