یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسکاری مردم توسط شرکت سایپا/ عدم تحویل خودرو صدای مردم را درآورده است/ نمایندگی سایپا: بابت هر روز تاخیر سود ۳۰ درصد به مشتریان پرداخت می شود

پاسکاری مردم توسط شرکت سایپا/ عدم تحویل خودرو صدای مردم را درآورده است/ نمایندگی سایپا: بابت هر روز تاخیر سود ۳۰ درصد به مشتریان پرداخت می شود

«شرکت سایپا در برابر تعهداتی که به مردم داده و هنوز به آنها عمل نکرده است به هیچ کسی پاسخگو نیست» این ادعایی است که توسط برخی از مشتریان این شرکت عنوان می شود.

به گزارش افتونیوز، برخی از مخاطبان سایت افتونیوز، با ارسال مطالب و کامنتهای مختلف نسبت به عدم تحویل خودروهای ثبت نام شده شرکت سایپا اعتراض و انتقاد کرده اند.

یکی از خریداران خودرو از شرکت سایپا به خبرنگار ما گفت: مهرماه ۹۷ یکدستگاه خودروی سواری تیبا۲ ثبت نام کرده و ۱۵ میلیون نیز پرداخت کردم.

وی ادامه می دهد: قیمت آن زمان قیمت روز خودرو تیبا ۲ در بازار ۳۳ میلیون بود و زمان تحویل خرداد ۹۸ اعلام شده بود ولی خودرو را تحویل ندادند.

این خریدار می گوید: در خردادماه که زمان تحویل قیمت خودرو بود قیمت تیبا ۲ در بازار به ۵۲ میلیون افزایش یافته بود و به ما اعلام کردند یا مابه التفاوت خودرو را پرداخت کنید و یا انصراف دهید.

این مشتری شرکت سایپا ادامه داد: البته به ما اعلام شد که در صورت انصراف تا یک ماه دیگر پول به حسابتان واریز می شود و من نیز مجبور شدم مابقی قیمت خودرو را پرداخت کنم تا بلکه زودتر تعهداتشان را عملی کنند.

وی می گوید: اکنون بیش از ۳ ماه از پرداخت مابه التفاوت قیمت خودرو می گذرد و از تحویل خودرو خبری نیست.

این مشتری که خود را مالباخته می داند می گوید: در این مدت شرکت سایپا در چندین نوبت اقدام به فروش فوری خودرو کرده است اما نسبت به انجام تعهد و تحویل خودرو کاری نکرده است.

این مشتری می گوید: برای شکایت به چندین نهاد و سازمان مراجعه کردم ولی نسخه از قرارداد را می خواهند و نمایندگی سایپا در یاسوج این قرارداد را در اختیارم نمی گذارد.

وی ادامه داد: البته این مشکل بسیاری از افراد در کشور و استان هست که شرکت سایپا این گونه با آنها برخورد می کند و از انجام تعهدات خود در برابر مشتریان سرباز می زند.

این مشتری می گوید: حتی اون قسمتی که در سایت مربوط به مشتریان بود نیز از سایت شرکت سایپا حذف شده و واقعا نمیدانیم باید به کجا مراجعه کنیم.

وی در پایان گفت: با شرایطی که وجود دارد فکر نکنم تا پایان سال ۹۸ خودرویی به ما تحویل داده شود و از مسئولان استانی و نهادهای نظارتی خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

موضوع عدم تحویل خودرو به مشتریان گویا در استان موارد متعددی دارد. بسیاری از افراد و مخاطبان سایت نیز در طی ماههای گذشته با ارسال پیامک و کامنت خواستار رسانه ای شدن این مشکل و حل و فصل آن شده بودند.

بابت تاخیر، سود ۳۰درصد به مشتریان تعلق می گیرد

در همین رابطه آقای سلیمان پناه مسئول نمایندگی سایپا در یاسوج نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی از افرادی که زمان تحویل خودرو آنها رسیده باشد با تکمیل وجه بین ۳۰ تا ۷۵ روز کاری خودرو آنها تحویل می شود.

وی ادامه داد: در صورت تاخیر بیش از این زمان،سود ۳۰ درصد به مشتریان پرداخت می شود.

پناه در خصوص عدم تحویل برخی خودروها نیز گفت: خط تولید خودرو تیبا تعطیل شده و شرکت سایپا فراخوانی منتشر کرده که خودرو کوئیک جایگزین خودروهای ثبت نامی تیبا شود.

وی افزود: تفاوت قیمت این خودرو با تیبا حدود ۱۵ میلیون تومان است.

پناه در خصوص عدم تحویل قرارداد به مشتریان گفت: اگر ثبت نام در نمایندگیها صورت گیرد همان روز یک برگه به مشتری تحویل داده می شود و در صورتی که از طریق سایت این ثبت نام صورت گیرد همان لحظه شماره قرارداد به تلفن همراه مشتری پیامک می شود.

مسئول نمایندگی سایپا در یاسوج همچنین گفت: با توجه به لغو قرارداد شرکتهای خارجی با شرکت سایپا، خودرو برلیانس و ال ۹۰ هم تولید نمی شود و مشتریان این خودروها نیز باید طبق فراخوان خودرو ثبت نامی را با دیگر خودروهای اعلام شده جایگزین کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 11 نظر

  • 1 بی نام 1400/1/16 13:0:2

    یکی نیست بگه شما که ظرفیت ندارید و جوابگو نیستید چرا همینطور بدون پشتوانه پیشفروش میزنبد پنج ماهه که از تکمیل وجه من گذشته و به من خودرو تحویل نمیدن به کدوم نهاد باید شکایت برد. یکی نیست به داد مردم برسه تو ای مملکت

    پاسخ
  • 2 مهدی 1400/1/10 13:33:12

    سلام مشکل از سایپا و ایران خودرو نیست،مشکل از ناظرین بر این دو شرکت دزد هستش که چه منفعتی میبرن که در مقابل این همه افزایش نرخ و عدم تحویل و بی کیفیتی محصولات سکوت کردن،اشتباه از ماست که می خوایم به تولید داخل کمک کنیم وگرنه مسئول کور خودروی دست دو تو خارجی تو بازار پر.

    پاسخ
  • 3 علیرضا تفرشی شما ره موبایل ۰۹۱۲۴۱۸۹۱۷۲ 1399/12/11 19:59:2

    هفت ماه خودرو ساینا به اینجانب تحویل شده است وبابت تاخیر سود تاخیر پرداخت نشده است

    پاسخ
  • 4 محمد 1399/6/15 11:0:10

    اینجانب محمد رضایی کارمند بازنشسته جهاد با ۶۱ سال سن برای اولین باربرای خودرو ساندرو درشرکت سایپا مشهد سال ۹۶ ثبت نام کرده ام بعد از ۲٫۵ سال انتظار در تیرماه امسال تکمیل وجه کرده ام ولی حالا به خواطرپلاک نشدن خودرو تحویل نمیدهند .خواهشمند است موضوع راپیگیری کنید خدارو خوشس نمیاد کسی که احتیاج مبرم به خودرو دارد بیشتر اتنظار بکشد.تقصیر ثبت نام کننده ها چی بوده که باید اینقدر ظلم بشه به انها.خدا روخوش نمیاد درنظامی که همش دم از مردم میزندومخصوصا مستضعفان اینجوری درحقشان ظلم شود .دست استمداد بسوی شما دراز میکنم خواهشا به داد مردم برسین.خدا نکند اه مظلومان دامن شما را بگیرد.

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1399/6/1 2:23:18

    سلام ای خدا چی بگم من دیگه حرفی نزنم بهتر هس

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1399/3/6 1:7:52

    از۱۳ شهریور از نمایندگی ماشین۱۱۱ که به گفته نماینده شرکت سهمیه خودشون هست حواله خرید کردم .۴۰ میلیون که قرار بر این شد ۳ماهه تحویل گردد ولی هنوز که خرداد ۹۹ هست ماشین رو تحویل ندادن ومیگن حالا تاببینیم شرکت چه کار میکنه . من نظرم این بود که به نام خودم ثبت نام کنم که گفتن ثبت نام تموم شده اگه حواله بخوای هست .اول گفتن ۴۲ میلیون با چقدر چونه ۴۰ راضی شدن

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1399/3/6 1:3:16

    از۱۳ شهریور از نمایندگی ماشین۱۱۱ که به گفته نماینده شرکت سهمیه خودشون هست حواله خرید کردم .۴۰ میلیون که قرار بر این شد ۳ماهه تحویل گردد ولی هنوز که خرداد ۹۹ هست ماشین رو تحویل ندادن ومیگن حالا تاببینیم شرکت چه کار میکنه .

    پاسخ
  • 8 کیان 1398/10/23 15:36:51

    حقه بازتر از این سایپا وجود نداره ۱۷ماه هست پول من خورده بابت یک عدد پراید تحویل مهر۹۷

    پاسخ
  • 9 عارف 1398/10/12 19:26:13

    باسلامو احترام خدمت شما من هم در مهر ۹۷ یک دستگاه ساینا پیش خرید کردم و آن زمان قیمت این ماشین در بازار ۴۵ میلیون تومان بود و متاسفانه در زمانی که قصد تکمیل وجه داشتیم قیمت این خودرو بر اساس حاشیه بازار ۵۵ میلیون تومان شد و چون میخواستیم انصراف بدهیم نمایندگی به ما اعلام کرده است که در صورت انصراف مبلغ ۱۵ میلیون تومانی که پرداخت کردید دو ماه دیگر برای شما ارسال میشود و در این فاصله هم هیچ سودی به شما تعلق نمیگیرد.نمایندگی سایپا (دیانی - استان قم) به من اعلام کردند که خودرو شما تا ۶۰ روز دیگر تحویل داده میشود و وقتی هم گفتم که آیا تاخیری دارند گفتند خیر و نهایتا تاخیر یک هفته است. من ماشین ساینا را در خرداد ماه تکمیل وجه کردم و قرار شد ۶۰ روز بعد ماشین را تحویل بدهند ولی تا الان که ۱۲ دی ماه هست هیچ خبری نشد و هروقت که با شرکت تماس میگیریم میگوید که منتظر باشید. و حدودا بیش از سه ماه هست که وقتی میپرسیم تا چه بازه ای خودرو ها فاکتور شده است میگویند تا ۳۰ اردیبهشت فاکتور و تحویل داده شده و وقتی علت را جویا می شویم به ما میگویند که ما فقط اپراتور هستیم و چیزی را که به ما میگویند به شما میگویم. این در حالی است که اخیرا نمایندگی ها میگویند مبلغ ۳ میلیون بیشتر پرداخت کنید تا شما را در نوبت رینگ آلمینیومی ساینا قرار دهیم تا شاید زودتر ماشین تحویل داده شود.که مسلما این هم یک پاسکاری دیگه هستش. متاسفانه نمایندگی هم وقتی مراجعه میکنیم می گوید که به ما ربطی ندارد و هر وقت تحویل دادن ما هم به شما تحویل میدهیم. ما دنبال سود نبودیم که وعده ۱۲ درصد سود تاخیر را به ما بدهند. آن هم اگر سودی پرداخت شود ( از کسانی که ماشین ها را تحویل گرفته بودند بابت سود تاخیر پرسیدیم و گفتند هر وقت این مورد را پیگیری کردیم میگویند با که از طرف شرکت با شما تماس میگیریم). متاسفانه ماشین های ما را تحویل نمیدهند و هر روز پیش فروش های جدید قرار میدهند و هیچ خبری هم از تحویل ماشین های ما نیست. واقعا دیگه خستنه شدیم نه هیچ مقام مسئولی این مورد را پیگیری میکند نه هیچ بخشی نظارت دارد... الان بیش از ۶ ماه از زمانی که ما تکمیل وجه کردیم برای خودرو ساینا میگذرد ولی نه شرکت پاسخگو هست و نه نمایندگی و نه هیچ شخص دیگر ، دستمان هم به هیچ جا بند نیست...

    پاسخ
  • 10 عبدالامیر دریس 1398/10/10 11:30:2

    باسلام وخسته نباشید واقعا از مسئولین تقاضا دارم که درمورد ماشینهای ثبت نام شده وموعد آنها بیش از حد رد شده پیگیر باشن ونگذارید حق مردم خورده شودباتشکر

    پاسخ
  • 11 حمید 1398/7/10 13:42:32

    از این پیگیر این موضوع شدید کمال تشکر را دارم لطفا تا رفع مشکلات مردم در صحنه بمانید

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها