یادداشت
گفتگو و گزارش

جاده‌های خون باز هم قربانی گرفت/ تصادف خونین در جاده دهدشت به چرام

جاده‌های خون باز هم قربانی گرفت/ تصادف خونین در جاده دهدشت به چرام

در پی برخورد دو خودروی سواری پژو ۴۰۵ و سمند ۴ نفر کشته و زخمی شدند‌.

به گزارش افتونیوز، در محور دهدشت-چرام در منطقه شهرک صنعتی بردیان دو خودروی سواری پژو ۴۰۵ و سمند با هم برخورد کردند.

در این تصادف سه نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

وقتی از چهار فصلی استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت می شود ، می توان نمود واقعی آن را در شهرستان چرام که از قدمتی بسیار طولانی برخوردار است دید.

آب و هوایی به شدت متناقض در نقاط مختلف آن در زمان های مختلف این شهرستان را به بهشتی زیبا در خطه جنوب تبدیل کرده است.

اما یک نکته بسیار تاسف برانگیز دسترسی به مناطق مختلف آن را با مخاطراتی همراه کرده است و آن هم جاده های غیر استاندارد این شهرستان است.

جاده هایی جهنمی که سالانه شاهد تصادفات دلخراش و ناراحت کننده است به گونه ای که خانواده های زیادی در این جاده ها عزیزان خود را از دست داده اند.

ورود به شهرستان چرام از هر مسیری و به هر منطقه ای از این شهرستان همواره مخاطره آمیز است.

هر چند جاده های استان در بیشتر مناطق چندان وضعیت بهتر از جاده های چرام ندارند اما مسیرهای منتهی به این شهرستان بسیار غیر استاندارد و در برخی نقاط که در حال تعریض و توسعه هستند به مراتب خطرناک تر هم می شوند.

چند ماه پیش بود که در یک حادثه دلخراش ۸ نفر از اعضای یک خانواده از کوچک و بزرگ به کام مرگ رفتند، در آن موقع هم انتقاداتی صورت گرفت و پس از مدتی همه چیز به فراموشی سپرده شد.

تصادفاتی مانند آنچه در جاده آب حیات رخ داد به دلیل گستردگی تلفات به عنوان نمونه یاد شد .

این در حالی است که در جاده پرتردد دهدشت به چرام که چند سالی است به دلیل عملیات تعریض و چهاربانده شدن، بسیار خطرناک و حادثه آفرین شده است.

آنچه که در تصویر بالا مشاهده می شود صحنه ای از یک تصادف وحشتناک دیگر در جاده چرام به دهدشت است که متاسفانه تلفات سنگینی هم داشته است.

هنوز تراژدی تلخ تصادف مرگبار یک خانواده در جاده سرفاریاب یاد ما نرفته که خبری دهشتناک و سوزناک باز خاطرمان را آزرد.

هفته ای نیست که خبری در سرتیتر رسانه های کهگیلویه بزرگ با عناوینی چون ؛ مرگ دلخراش ، تصادف خونبار ،کشته و زخمی شدن چند نفر و سایر خبرهای این شکلی نداشته باشیم و انگاری نباید رخت سیاه ماتم و عزاداری هیچگاه از تن ما خارج شود.به برخی جاده ها استان باید با عنوان “جاده خون و مرگ ” یاد کرد و باید گفت در گنجینه لغات ادبی واژه ای بدتر از این هرگز پیدا نمی کنیک که بتواند تمام دردها و رنج های ما را نشان دهد.

چه کسی باید پاسخگویی داغ این خانواده ها باشد و چه کسی می تواند حال آنها را درک کند؟

گفتنی است در چند سال اخیر جاده های شهرستان چرام به دلیل عدم استاندارد کافی تلفات بسیار زیادی به بار آورده است که میطلبد مسئولان استانی و کشوری فکری به حال جاده های شهرستان چرام کنند تا بیش از این، جوانان این شهرستان و این استان در این جاده ها جان خود را از دست ندهند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1398/7/16 12:27:48

    هفته گذشته هم یه جوان دیگه حوالی روستای سمغان به کام مرگ رفت... تا کی اینهمه تلفات. پس جاده ها کی باید درست بشن... هنوز همون جاده های زمان شاهه صد رحمت به همون دوران

    پاسخ
  • 2 محمد 1398/7/14 13:44:50

    نماینده متاسفانه فقط در حد شعار هست و بس باید بره گم بشه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها