یادداشت
گفتگو و گزارش

کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای بکر برای سرمایه‌گذاری است

کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای بکر برای سرمایه‌گذاری است

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد منطقه بکر برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش افتونیوز به نقل از  فارس، جبار کیانی پور در دیدار با سفیر بلغارستان در اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به پولنداکف سفیر بلغارستان در ایران گفت: هیچ استانی را پیدا نمی‌کنید که 10 درصد آب، 20 درصد نفت و گاز، 9 درصد جنگل‌ها و مراتع و 1200 تا 1300 گونه گیاهی را داشته باشد اما در این استان کوچک همه این ظرفیت‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد منطقه بکر برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و ما با کشور بلغارستان به دلیل شرایط جدید و نگاه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران روابط برقرار کرده و با ظرفیت‌های هر دو طرف آشنا می‌شویم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ایران را کشوری امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان، اوراسیا و آسیای میانه و عراق ظرفیتی مناسب برای ایجاد ارتباط تجاری و مبادله کالا و تولیدات طرفین است.

کیانی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فرصت‌های گردشگری خوب و مناسبی دارد.

هریستو پولنداکف در این دیدار با اشاره به اینکه اطلاعاتی از استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار دارم، گفت: سفر دو روزه ما به یاسوج موجب آشنایی بیشتر با این استان است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را جواهری ناشناخته دانست و گفت: بلغارستان و جمهوری اسلامی دارای تمدن کهن و نقاط مشترک زیادی بوده و برقراری روابط اقتصادی موجب پیشرفت طرفین است.

سفیر بلغارستان با بیان اینکه طرفین نقاط مشترک زیادی دارند که باید در اختیار هم قرار گیرد، گفت: در زمینه مدیریت آب، محیط زیست، گیاهان دارویی و ...می‌توانیم از تجارب استفاده کنیم ضمن اینکه در زمینه استخراج نفت و صنایع پتروشیمی از ظرفیت طرف ایرانی استفاده می‌کنیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها