یادداشت
گفتگو و گزارش

فعال دانشجویی: چرا استانداری فقط دانشجویان سیاسی را می‌بیند؟/ انتقاد از ترکیب دانشجویان در جلسه با معاون سیاسی استاندار

فعال دانشجویی: چرا استانداری فقط دانشجویان سیاسی را می‌بیند؟/ انتقاد از ترکیب دانشجویان در جلسه با معاون سیاسی استاندار

عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج با انتقاد از جلسه معاون سیاسی استاندار با فعالان دانشجویی گفت: متاسفانه مجموعه مدیریت استان فقط دانشجویانی که کار سیاسی می کنند را به عنوان فعال دانشجویی می شناسد و اهمیتی برای بقیه قایل نیست.

صیاد خردمند در گفتگو با سایت افتونیوز افزود: در جامعه امروز جنبش های دانشجویی را به فعالیت سیاسی و تشکل ها سیاسی محدود کرده اند و سایر فعالان صنفی و فرهنگی و علمی را نادیده گرفته می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سیاست زدگی در جامعه وجود دارد و هر سال نیز این موضوع به بدترین شکل ممکن بازتولید می شود.

وی با بیان اینکه فعالان سیاسی دانشجویی نماینده همه دانشجویان نیستند اظهار داشت: باید از استانداری سوال شود که چرا هر سال تنها از این دانشجویان دعوت می کند و آیا فعالان فرهنگی و علمی دانشجو نیستند؟

این فعال دانشجویی به روز دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی از دانشگاهها در این روز اقدام به برگزاری جشن و جنگ شادی کردند که باید گفت اصلا زیبنده جنبش دانشجویی آرمانخواه نیست.

عضو سابق شورای نظارت بر نشریات با بیان اینکه بستر لازم برای کارهای فرهنگی در دانشگاهها مهیا است گفت: مشخص نیست چرا از فعالیت های دانشجویان و فعالان فرهنگی استقبالی نمی شود.

خردمند اذعان داشت: فلسفه و ماهیت جنبش دانشجویی مسئول و موظف بودن در قبال شرایط جامعه در همه زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

دبیر شورای هماهنگی کانون های دانشگاه یاسوج تصیح کرد: یکی از رسالت های دانشگاه تقویت مسایل فرهنگی و مسئولیت پذیری اجتماعی در بین دانشجویان و مسایل و موضوعات سیاسی در اولویت بعدی قرار دارد.

خردمند در پایان گفت: این نقد از سر درد و دلسوزی ایراد شده و امیدوارم مسولین در ابتدا نقدپذیر و همچنین ادر آینده به سایر فعالین فرهنگی صنفی بیشتر توجه کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 خسروی 1395/9/22 0:4:59

    درود صیاد جان 

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها