یادداشت
گفتگو و گزارش

نمایشگاه توانمندسازی صنایع غذایی با حضور مسئولان استانی در یاسوج افتتاح شد/ تصاویر

نمایشگاه توانمندسازی صنایع غذایی با حضور مسئولان استانی در یاسوج افتتاح شد/ تصاویر

نمایشگاه توانمند سازی صنایع غذایی به مناسبت بیستم مهرماه روز جهانی غذا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان استانی آغاز به کار کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برپایی این مراسم گفت: سبک زندگی، تغذیه مناسب و توجه به محصولات سالم و ارگانیک از اولویتهای اساسی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین کلانتری افزود: این نمایشگاه حامل پیام بزرگی است و می تواند نقشی اساسی در آگاهی بخشی و روشنگری خانواده ها برای استفاده از مواد غذایی سالم و تضمین کننده سلامت جامعه داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: داشتن زندگی سالم،بهره مندی از مواهب زندگی، الگوی مناسب و سبک سالم زندگی از جمله آه آف مهمی است که این نمایشگاه‌ها دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه کنترل قند، نمک و چربی و رعایت تمام اصول استفاده صحیح از موادغذایی نیازمند افزایش آگاهی مردم است، گفت: سلامت و امنیت غذایی مردم و تضمین سلامت غذایی از جمله سیاستهای بهداشت و درمان است.

کلانتری با بیان اینکه بخش اعظمی از مواد غذایی در روستاها تولید و تامین می‌شود، عنوان کرد: بکارگیری علم روز و آخرین تکنولوژی‌ها در استان ضروری است.

کلانتری با اشاره به اینکه نقش روستا در این راستا نقش پررنگی بوده گفت: باید در انتقال تکنولوژی، تامین منابع و تسهیلات به روستاها تلاش کنیم تا روستاهای استان به روستاهای مولد تبدیل شوند.

کلانتری افتتاح این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای آگاهسازی مردم برشمرد و افزود:امیدواریم این نمایشگاه مورد استفاده مطلوب و مناسب قرار گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی باسوج نیز با بیان اینکه ۲۴ مهر ماه با عنوان روز جهانی غذا نامگذاری و بر این اساس برنامه‌هایی ویژه این ایام در حال اجرا است، گفت: شعار امسال روز جهانی غذا "رفتار ما آینده ما را می سازد" است.

دکتر امام بخش قائدی ادامه داد: "ما با تغییر دادن رژیم غذایی می توانیم مسئول سلامت خود باشیم"، اگر هر نفر به این یک جمله بیاندیشد بخش اعظمی از مشکلات در حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

وی با اشاره عملکر این معاونت در خصوص حفظ ارزش های غذایی یادآور شد: در این نمایشگاه حدود ۲۳ غرفه داریم که ۹ غرقه مختص به شرکت های آشامیدنی و مابقی از شرکت های مواد غذایی حضور دارد، با تلاش های این معاونت تا به الان حدود ۵۰ درصد نمک در سیستم مواد غذایی تولید شده به صورت صنعتی کم شده اما در تلاش برای کاهش چربی و قند نیز هستیم اما برخی از مواد غذایی به مزه انها بستگی دارد اگر بیش از این نمک کمتر یا قند بیشتر شود مزه اصلی از بین می رود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: حدود ۲۱ مرکز صنعتی کوچک و بزرگ در استان داریم که با افتتاح این نمایشگاه و حضور این شرکت ها در راستای آگاه سازی مردم از مواد مصرفی مناسب و استاندارد گام بر داریم.

نمایشگاه هفته جهانی غذا به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح و تا ۲۷ مهر ماه سالجاری برپا است.

این نمایشگاه شامل ۲۳ غرفه است که ۹ غرفه آن مختص به شرکت‌های آشامیدنی و مابقی از شرکت‌های مواد غذایی حضور دارند.

[gallery ids="54308,54310,54311,54312,54313,54314,54315,54316,54317,54318,54319,54320,54321,54322,54323,54324,54326"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها