یادداشت
گفتگو و گزارش

گوهرگانی: 90هزارتن سیب در استان تولید می‌شود

گوهرگانی: 90هزارتن سیب در استان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد میزان ارزش سرمایه گذاری تولیدات بخش کشاورزی این استان پیش از عملیات فرآوری و بسته بندی آنها را افزون بر سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش افتونیوز، جعفر گوهرگانی افزود: میزان تولیدات بخش کشاورزی در حوزه های مختلف نیز سالانه افزون بر800 هزار تن است. وی از پیش بینی 26میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی این استان تا پایان سال 95 خبر داد و گفت: با صادرات تنها حدود 300 تن محصول باغی و زراعی این رقم نیز تحقق یافتنی است.

gohargani

گوهرگانی عسل، سیب ، گیاهان دارویی، ماهی قزل آلا وگوشت قرمز را عمده ترین محصولات صادراتی بخش کشاورزی این استان دانست و گفت: میزان تولید سیب در استان سالانه افزون بر 90 هزار تن است.

وی ابراز داشت: نبود برنامه ریزی مناسب ، عدم تعامل بین بخشی و کمبود بازرگانان فعال را از مهمترین ضعف های مهم در میزان کاهش صادرات غیرنفتی این استان بویژه در حوزه کشاورزی دانست.

گوهرگانی از صادر شدن بخشی از محصولات کشاورزی و دامی این استان در خارج از شبکه و گمرک خبر داد و گفت: اکنون حدود 80هزار راس دام سبک از طریق گمرک استان هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که این تعداد راس دام از طریق گمرک کهگیلویه وبویراحمد و به صورت منظم و منسجم از استان خارج شود حدود 40 درصد میزان پیش بینی صادرات 26 میلیون دلاری در سال جاری نیز تحقق خواهد یافت.

گوهرگانی با بیان اینکه برای توسعه صادرات استان در بخش کشاورزی برنامه پنج ساله ای نیز تدوین شده است، گفت: بر اساس این برنامه سالانه حدود 10 درصد باید به میزان صادرات این بخش اضافه شود.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات و دغدغه های جدی واحدهای تولیدی و دامی بخش کشاورزی در استان دانست و گفت: هم اکنون بیش از یکهزارو 500متقاضی این بخش منتظر دریافت تسهیلات بانکی هستند.

گوهرگانی میزان اعتبار مورد نیاز در قالب این تعداد پرونده را افزون برشش هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی شمار واحدهای مرغ گوشتی در استان را 142 مورد اعلام کرد و گفت: 70 واحد معادل حدود 50 درصد این واحدها نیمه فعال و راکد هستند.

وی میزان تولیدی گوشت مرغی در استان را سالانه افزون بر هفت هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت: میزان مورد نیاز استان در این بخش سالانه حدود 14 هزار تن است.

وی یکی از راه های تامین مرغ گوشتی مورد نیاز در استان را فعال شدن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد و ارائه تسهیلات به برخی واحدهای جدید و دارای مجوز ذکر کرد.

گوهرگانی افزود: بیش از 60 واحد مرغ گوشتی دارای مجوز در استان هم اکنون نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند.

وی میزان تسهیلات پرداختی از سوی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در سال گذشته را افزون بر 390 میلیارد ریال دانست و گفت: به نظر می رسد امسال هیچ برنامه ای برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی جدید بویژه در حوزه مرغ گوشتی از سوی این صندوق وجود ندارد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها