یادداشت
گفتگو و گزارش

مراسم صبحانه سالم در یاسوج برگزار شد

مراسم صبحانه سالم در یاسوج برگزار شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری مراسم نمادین صبحانه سالم در مدرسه شهید پرهیزکار مادوان علیا، به مناسبت روز جهانی غذا خبر داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر امام بخش قائدی ابراز داشت: نقش صبحانه در یادگیری دانش آموزان ابتدایی فراتر از تصور بسیاری از ماست. متأسفانه امروزه بیش از نیمی از دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه صبحانه نمی‌خورند و این امر می‌تواند تأثیرهای منفی بسیاری بر رشد جسمی و ذهنی آن‌ها بگذارد.

وی ادامه داد: بااینکه رشد کودک در دوران ابتدایی به‌اندازه‌ی دوران پس از تولد نیست، این رشد همچنان ادامه دارد و مقدمه‌ای برای دوران مهم سنی بعدی، یعنی ورود به نوجوانی و بلوغ، است.

دکتر قائدی یادآور شد: ‌کودکی که تمامی شب را غذا نخورده است و بدون خوردن وعده‌ی صبحانه به مدرسه می‌رود، قند خون پایینی خواهد داشت، نه‌تنها به‌دلیل کمبود انرژی، ویتامین، املاح معدنی و غیره شرایط یادگیری را نخواهد داشت و زودتر هم خسته خواهد شد، فرایند رشد مغزی او هم مختل می‌شود.

وی افزود: کاهش حافظه، خستگی زودرس، عصبانیت و بی حوصلگی از جمله عوارض نخورد صبحانه است که والدین باید برای جذاب‌کردن کودک به مصرف صبحانه تنوع بیشتری به مواد غذایی وعده‌ی صبحانه بدهند.

دکتر قائدی تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی غذا حضور کارشناسان تغذیه جهت آموزش تغذیه صحیح و ایمنی مواد غذایی در سطح مدارس، ایجاد غرفه نمایشگاه صنایع غذایی در شهر یاسوج و توزیع پوستر و پمفلت های آموزشی در سطح مدارس استان از برنامه های این معاونت است.

مراسم نمادین برنامه صبحانه کامل به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت روز جهانی غذا برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید پرهیزکار واقع در منطقه مادوان علیا برگزار شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها