یادداشت
گفتگو و گزارش

آقای هدایت‌خواه! مردم خواهان پاسخگویی شما هستند!

آقای هدایت‌خواه! مردم خواهان پاسخگویی شما هستند!
انتشار نامه ای از ستار هدایتخواه نماینده وقت بویراحمد و دنا در مجلس توسط محمود صادقی نماینده تهران در خصوص بورسیه های غیرقانونی در دولت احمدی نژاد، با واکنشهای زیادی از سوی مردم مواجه شد. این نامه ها دوباره موضوع بورسیه های غیرقانونی را بعد از چند سال دوباره بر سر زبانها انداخت. به گزارش افتونیوز، «سیدسعید حسن زاده» دکتری علوم سیاسی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مطلبی خطاب به آقای هدایتخواه، خواستار پاسخگویی و شفاف سازی وی در این موضوع شده است. متن کامل این یادداشت در پی می آید:

جناب آقای هدایت خواه با سلام قبلا در همینجا از شما در رابطه با موضوعی که آقای صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رسانه ای کردند، خواستار توضیح شدم. مجددا میگویم که شما باید علنا و رسما جوابگوی نامه ای که با سربرگ رسمی مجلس شورای اسلامی و در زمانی که شما نماینده منتخب مردم بویراحمد و دنا بوده اید، باشید. لازم است بدانید که چند نفر از این لیست ۲۰ نفره، که بنده اسامی آن چند نفر را میدانم، عضو هیئت علمی گروه علوم‌ سیاسی دانشگاه یاسوج هستند و در مورد باقی افراد هم که فی الحال حتما در جایگاه مهمی قرار دارند، بی اطلاعم. ولی این امر موقت است و به زودی اسامی و جایگاه آنها هم مشخص خواهد شد. آن زمان که مردم، شما را در این استان، پرچمدار دادخواهی و عدالت دانستند و شما با همین شعارها و نشان دادن چهره ای که خواهان گرفتن داد مظلوم از ظالم بود، پایتان به مجلس، آن هم دو دوره متوالی باز شد، هرگز کسی حتی باورش هم نمی شد که زمانی برای مهم ترین مرکز علم و دانش، یعنی دانشگاه، شما گزینشی عمل کرده و عده ای نامعلوم را بدون هیچگونه سوابق علمی و پژوهشی، با سو استفاده از جایگاه خود، بورس تحصیلی به آنها اعطا کرده و بدون آزمون وارد مقطع دکتری کرده و نهایتا هم در اوج بی عدالتی، چندین نفر از آنها عضو هیئت علمی شوند.

جناب آقای هدایت خواه: سکوت شما در این باره به هیچ وجه جایز نیست. مردم از شما خواهان پاسخگویی و ادای توضیحاتی در این باره هستند. نگذارید با مسکوت ماندن این مسئله، چهره سیاسی شما در استان برای همیشه، به مهره ای سوخته در دل مردمان این دیار تبدیل شود. بنده به شخصه و به جد، پیگیر این مسئله در سطوح بالا خواهم بود.

با احترام عضو کوچکی از جامعه علمی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 شفاف 1398/8/8 8:36:21

    هدایتخواه بهتره که چندتا جوان مومن و متخصص را وارد دانشگاه ها کرد و یا اونی که همش از فامیلهاش استخدام کرد؟

    پاسخ
  • 2 مرد گرون 1398/8/8 8:26:32

    در خصوص انتشار نامه منتسب به استاد هدایت خواه نکات زیر حائز اهمیت است: ۱- منتشر کننده این نامه فردی مغرض و دارای افکار و عملکرد سیاسی افراطی اصلاح‌طلب بوده فلذا نیت ایشان قطعاً خیر نیست. ۲- این افراد کاملا مسیر دفتر جذب هیأت علمی وزارت علوم را قانونی طی کرده‌اند و به همین دلیل علیرغم جوسازی اصلاح‌طلبان مغرض، دیوان عدالت اداری به نفع همه اینها رأی داده است؛ ۳- کسانی که از فضای آکادمیک و روند جذب اعضای هیأت علمی مطلع هستند میدانند که بورسیه شدن به صرف معرفی توسط یک شخص میسر نیست، بلکه باید مسیر گزینش علمی و همچنین گزینش عمومی و سپس مسیر سخت تحصیل و نهایتاً جایابی و... را طی کنند. ۴- در تمامی دانشگاههای دنیا گرفتن معرفی و یا تأییدیه رسم هست و این موضوع یکی از نقاط مثبت هر فرد برای تحصیلات تکمیلی محسوب می شود. ۵-معرفی افراد فعال علمی و فرهنگی از سوی استاد هدایت خواه بدین معنی است که جناب دکتر هدایت خواه فقط مراتب صلاحیت عمومیشان را بعنوان نیروهای بسیجی و فرهنگی تایید کرده است و بقیه مراحل گزینش علمی و گذراندن مراحل مختلف تحصیلی نظیر گذراندن واحدها، آزمون زبان، آزمون جامع و نهایتاً دفاع از رساله را باید خود شخص طی نموده و شایستگی خود را اثبات نماید. ۶-لذا نکته بدیهی این است که همه افراد مندرج در این لیست هیئت علمی نشده اند و تعدادی از این لیست از نظر علمی رد صلاحیت شده اند. ۷- مجدداً و‌تأکیدا عرض میکنم که قوه قضائیه (دیوان عدالت اداری) و سازمان بازرسی بر صحت و قانونی بودن این روند صحه گذاشته و به نفع تمامی افراد رأی صادر کرده است. ۸- موضوع بورسیه ها، یکی از موضوعات جنجالی بوده که حتی در دیدار اقشار مختلف از جمله دانشجویان با مقام معظم رهبری مطرح شد و معظمٌ‌له نیز بر بررسی روند و نهایتاً احقاق حق این افراد تأکید فرمودند. ۹- روند بورسیه برای تأمین نیروی علمی دانشگاه ها در تمامی ادوار دولتهای مختلف عرف بوده و در دولت آقای احمدی نژاد با توجه به گسترش کمی و کیفی مراکز دانشگاهی، طبیعتا این روند جذب بیشتر شد. ۱۰- مستمسک قرار دادن این نامه ها به بهانه حمله به اشخاص و‌جریانات سیاسی، نتیجه ای جز هتک‌حرمت همشهریان خودمان نخواهد داشت؛ چرا که ما باید از رشد علمی فرزندان این دیار خوشحال و‌خرسند باشیم نه اینکه مثل سنوات قبل از استانهای همجوار نیروی هیئت علمی وارد کنیم. ۱۱- انتشار این نامه همزمان با رسوایی های بزرگ دولت و همچنین رسوایی های نمایندگان، از جمله داستان استخدام‌های فله ای بیمارستان شهید جلیل، اداره برق، امور عشایر و.... بیشتر به عملیات انحراف افکار از واقعیت شبیه بوده و جای ابهام و سوال دارد؟! لذا آنچه که بدیهی است، انتشار این نامه و اقداماتی از این قبیل با نیت تسویه حساب سیاسی و تشویش اذهان عمومی بوده و یقیناً با توجه به اینکه مصداق جرم افترا و همچنین اهانت و تشویش اذهان بوده، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

    پاسخ
  • 3 بویراحمدی 1398/8/8 8:20:19

    آخی. میگم اگه خودت رو بورسیه می کردند باز هم از این حرفها می زدی. تا کی تنگ نظری تا کی حسادت؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها