یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه سرگشاده دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج به هدایت‌خواه/ به فکر آبروی نظام باشید و شفاف‌سازی کنید

نامه سرگشاده دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج به هدایت‌خواه/ به فکر آبروی نظام باشید و شفاف‌سازی کنید

تشکل دانشجویی انجمن اسلامی پیروان خط امام دانشگاه یاسوج در نامه ای سرگشاده خطاب به ستار هدایت خواه  نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف سازی در خصوص نامه معرفی ۲۰ نفر به وزارت علوم برای دریافت بورسیه شدند.

به گزارش افتونیوز، متن کامل این نامه در پی می آید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب آقای ستارهدایت خواه

طی روزهای اخیر انتشار نامه جنابعالی خطاب به مسولان وزارت علوم  بخشی از تخلفات و قانون گریزی های شما و سایر دوستان تان در مجلس  و دولت وقت را برملاساخت.  چنین مستنداتی نشان دهنده فساد سازمان یافته ای ست که سیستم و دستگاه اداری کشور و بویژه نهاددانشگاه  با آن روبه روست، براستی  جناب هدایت خواه و سایر همفکران شان با چه حمایت ها و از طریق چه مکانیزم هایی  این امتیازات را به  نزدیکان جریانی خود اهدا کرده اند.

نگاه به ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی در بسترِ کنونی نهاد دانشگاه می‌تواند ابعاد آن را روشن‌تر کند. اگر این بستر در وضیعتی مطلوب قرار داشت می‌شد به بورسیه‌های غیرقانونی تنها به چشم تخلف نگاه کرد اما در فضایی که دانش و دانشگاه را تنها در ازای پول می‌توان تجربه کرد، در روزگاری که جمعیت دانشجویانِ مشمول آموزش رایگان به کم‌تر از ۷ درصد رسیده  و در وضعیتی که فقیرسازی نیروی کار روز‌به‌روز تشدید می‌شود و از سوی دیگر با پدیده‌ی دانشجو-کارگر مواجه ایم، و در وضعیتی که روند بومی‌گزینی مانع از تحصیل دانشجویان استان‌های محروم در دانشگاه‌های برتر کشور شده‌است، بهره‌مندیِ برخی افراد از بورسیه‌ی تحصیلی – به بهانه‌ی انقلابی‌تربودن نسبت به دیگران یا توجیه‌های دیگری که در این سال‌ها کم نشنیدیم – نمی‌تواند تنها یک تخلف اداری ساده تلقی شود.

ما دانشجویان پیروان خط امام از شما انتظار شفاف سازی، پاسخگویی قانونی و رسانه ای نسبت به تخلفاتی مربوطه را داریم.

همچنین خواهانیم‌ که دستگاه قضا چشم خود را بر چنین فسادی که چوب حراج به ساحت علم و دانشگاه زده است، نبندد و تا حصول نتیجه و محاکمه عاملین و بانیان متخلف موضوع را به جد پیگیری نماید، تا سبب جلب اعتماد جامعه دانشگاهی به استقلال و سلامت نهاد قضا گردد.

دانشجویان انجمن اسلامی پیروان خط امام دانشگاه یاسوج

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 دل گپو 1398/8/9 15:43:2

    سلام. این ماجرای نخ نمای بورسیه های بخت بگشته دیگه خیلی نخ نما شده. مطابق نظر رهبری قضیه آن طوری که رسانه ها گفتند نبود.ضمنا بررسی پرونده بورسیه ها در کمیسیون های مختلفدمجلس، دولت، قوه قضاییه و ... انجام شد و فقط ۳۶ نفر خارج ضابطه جذب شده بودند لذا بی خود و بی جهت آسمون ریسمون نبافید. از طرفی این انجمن کجاست که ما خبر نداریم؟

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1398/8/8 12:58:42

    چنین مستنداتی نشان دهنده فساد سازمان یافته ای ست که سیستم و دستگاه اداری کشور و بویژه نهاددانشگاه... ببینید این انجمن غیر اسلامی چطور هنجارشکنانه،مطالبش با کنایه مقابل فرمایشات رهبریست... ......... هدایتخواه..اینو گفتم که نگید طرفدار هدایتخواست! شماها متاسفانه به اسم مطالبه گری عقده گشایی سیاسی می کنید و اسم انجمن و اسلام عزیز رو لکه دار می کنید... ظاهرا بجای اصلاح ابرو تعمدا دنبال کور کردن چشم هستید! حرفتان را در این قالب میارید که این نشانه ی منافقان است...

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1398/8/8 10:40:56

    و افسوس داعیه داران روحیه انقلابی چقد از شعار ها و ارمانهای انقلاب فاصله دارن

    پاسخ
  • 4 چرامی 1398/8/8 10:23:29

    کو بریت جم کنیت آدمل بیکار

    پاسخ
  • 5 اندیشه مند 1398/8/8 10:13:28

    یعنی انجمن اسلامی دانشگاه یاسیچ نمیدونه پرونده بورسیه ها زیر ذره بین قوه قضاییه و بازرسی و دیوان محاسبات رفته و بررسی شده و تعداد کمی که خلاف قانون بوده برخورد شده؟؟؟؟ دانشجو بیدار است!!!

    پاسخ
  • 6 اصلاح طلب 1398/8/8 9:29:8

    کاش درباره بورسیه‌های زمان مرحوم عسکریان رییس اسبق دانشگاه یاسوج هم نامه نوشته بشه. محمودرضا رحیمی روسای اسبق دانشگاه یاسوج از جمله آن بورسیه‌ها بوده اند که از هم طایفه ای های مرحوم عسکریان و نماینده بویراحمد می باشند. کاش انجمن اسلامی به این هم می پرداخت تا جانب انصاف رعایت می شد. نباید فقط عملکرد دیگران نقد شود بلکه خود را نیز می بایست نقد کرد. آقای آرام انعکاس دهید لطفا

    پاسخ
  • 7 اصلاح طلب 1398/8/8 9:26:4

    کاش درباره بورسیه‌های زمان مرحوم عسکریان رییس اسبق دانشگاه یاسوج هم نامه نوشته بشه. محمودرضا رحیمی روسای اسبق دانشگاه یاسوج از جمله آن بورسیه‌ها بوده اند که از هم طایفه ای های مرحوم عسکریان و نماینده بویراحمد می باشند. کاش انجمن اسلامی به این هم می پرداخت تا جانب انصاف رعایت می شد. نباید فقط عملکرد دیگران نقد شود بلکه خود را نیز می بایست نقد کرد.

    پاسخ
  • 8 شفاف 1398/8/8 8:36:54

    هدایتخواه بهتره که چندتا جوان مومن و متخصص را وارد دانشگاه ها کرد و یا اونی که همش از فامیلهاش استخدام کرد؟

    پاسخ
  • 9 با عرضه 1398/8/8 7:59:54

    این مطلب نشان می دهد که هدایت خواه آدم با عرضه ای است. نه مثل اون نماینده ای که مرکز استان را به گچساران بردند و نتوانست قدمی برای شهرش بردارد و تنها فکر و ذهنش رسیدن به کارخانه های آسفالتش است. اینکه هدایت خواه توانسته است از سهمیه ۳۰۰۰ نفر بورسیه کشوری تعدادی را به بچه های متعهد و متخصص شهر خودش اختصاص دهد نشان توانمندی ایشان است و نه... این کار هم کار هدایت خواه نبود برنامه اون مرد جوانی (احمدی نژاد) بود

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها