یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: ضعف مدیریت در بسیاری از واحدهای راکد مشهود است

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: ضعف مدیریت در بسیاری از واحدهای راکد مشهود است

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و متولی بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که باید ضمن اعطای تسهیلات با متقاضیان و سرمایه گذاران واقعی نظارت دقیق و مستمر بر نحوه هزینه کرد این تسهیلات از سوی نهادهای نظارتی نیز بیشتر شود.

وی وجود برخی انحرافات و اهلیت نداشتن برخی سرمایه گذاران در امر تولید را یاداور شد و گفت: بخش خصوصی خود نیز همگام با بخش دولتی و نهادهای نظارتی قایل به حمایت از سرمایه گذاران واقعی است.

کیانی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سخن می گفت، یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده هم اینک افزون بر سه هزار میلیارد ریال طرح صنعتی و تولیدی راکد در سطح استان وجود دارد که به نظر می رسد بسیاری از آنها با مشکل ضعف مدیریتی مواجه شده اند و حتی با تزریق اعتبار و تسهیلات توان بازگشت به چرخه تولید را در چنین شرایطی ندارند.

وی از استاندار، معاون اقتصادی استاندار و سایر متولیان امر خواست که در زمینه شناسایی متقاضیان و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اهلیت داشتن و توانایی مدیریتی شخص سرمایه گذار را مدنظر قرار دهند.

اما سیاست ، راهبرد و رویکرد دولت آنگونه که از نام این ستاد نیز پیداست رفع موانع و تسهیل گری در امر سرمایه گذاری و رونق تولید با وجود مشکلات ، چالش ها و فشارهای اقتصادی است.

حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ راکد و یا نیمه فعال بودند.

هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

۴۴۴طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است..

بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها