یادداشت
گفتگو و گزارش

شرکت توزیع کود جوابگوی کشاورزان کهگیلویه نیست/ تصاویر

شرکت توزیع کود جوابگوی کشاورزان کهگیلویه نیست/ تصاویر

جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه با محوریت کاشت محصولات زراعی با حضور علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه,شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات کیاهی سازمان کشاورزی استان،سید عمران تقوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، و مسئولین مربوطه در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اکثر زمین های قابل کشت شهرستان قابل کشت دیم است و کشت آن به انتظار باران است گفت: کشاورزی اولویت نخست در آمایش سرزمین اعلام می‌شود تا با برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این بخش فراهم شود. وی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت:شرکت توزیع کود جوابگوی تعداد مراجعان نیست و کشاورزان را با مشکلاتی روبرو کرده است. اتابک افزود: شهرستان کهگیلویه بیشترین سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را دارد بنابراین می‌طلبد توزیع عادلانه در اقلام وجود داشته باشد تا به کشاورزان زیان وارد نشود. فرماندار کهگیلویه با اشاره به ظرفیت های مختلف بخش کشاورزی شهرستان گفت: اولویت توسعه شهرستان بخش کشاورزی است. وی تصریح کرد: نیاز است برای توسعه و درآمد زایی بیشتر کشاورزی، از سنتی بصورت مکانیزه ارتقا یابد.

اتابک تصریح کرد: با توجه به سطح زیر کشت محصولات زراعی نیاز است مسئولان استانی نسبت به تامین نهادهای کشاورزی همکاری بیشتری داشته باشند

سید عمران تقوی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه ما در شهرستان کهگیلویه بالغ بر ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم گفت: از این میزان ۴۵هزار هکتار دیم ۳هزار هکتار آبی می باشد.

تقوی گفت: سالانه بیش از ۳۰هزار هکتار به زیر کشت گندم می رود و بالغ بر ۱۳ هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص می رود.

وی ادامه داد: محصولات استراتژیک مورد نظر جهاد کشاورزی عبارتند از: گندم،جو،کلزا و چغندر قند که در سال زراعی گذشته بالغ بر۲۵۶۰۰ تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری کردیم و بیش از ۴۰۰ تن نیز دانه ی روغنی کلزا به شرکت غله تحویل دادیم.

وی مهمترین برنامه های راهبردی شهرستان را در رابطه با گندم به شرح زیر اعلام کرد: ۱-افزایش نفوذ پذیری بذر اصلاح شده۲-افزایش درصد مکانیزاسیون در مراحل کاشت و داشت گندم۳-انتخاب محصول مناسب

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت :کشاورزان این استان در سال زراعی جاری به ۲۳ هزار تن کود اوره نیاز دارند که تلاش می شود این مقدار تامین شود.

شهرام عسکری در نشست شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی از لحاظ تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: با همکاری کارخانه پتروشمی لردگان کود اوره کشاورزان استان تامین خواهد شد.

عسکری با اشاره به اینکه کود فسفاته و پتاسه باید از خارج از کشور تامین شود افزود: با رایزینی‌های انجام شده میزان موردنیاز نیز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده ۲۰ هزار هکتارزمین زیر کشت گندم آبی و ۷۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم خواهد رفت.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها