یادداشت
گفتگو و گزارش

استاندار در غرفه افتوخبر: اقوام و طوایف سرمایه های کشور هستند/ برنامه‌های کاندیداها نقد شود نه طایفه و قوم/ مردم باید از عملکردها راضی باشند

استاندار در غرفه افتوخبر: اقوام و طوایف سرمایه های کشور هستند/ برنامه‌های کاندیداها نقد شود نه طایفه و قوم/ مردم باید از عملکردها راضی باشند

در دومین روز نمایشگاه رسانه های استان، استاندار و جمعی از مدیران از این نمایشگاه بازدید کردند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در غرفه افتوخبر به سوالات ما نیز پاسخ داد.

کلانتری در پاسخ به سوالی در خصوص جلسات برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی با اقوام و طوایف گفت: کار انتخاباتی و پارلمانی با احزاب معنا پیدا می کنند بهتر آن است که در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: طوایف و اقوام سرمایه های نظام و کشور بوده و همه آنها محترم هستند.هر کس در هر جایگاهی باید این موضوع را بداند و رعایت کنند. سیاست دولت و نظام بر همگرایی اقوام هست که با هم پیوند بخورند. رقابت باید در قالب قانون و احزاب باشد.

کلانتری بیان داشت: ممکن است افراد یک طایفه در جریانهای مختلف سیاسی حضور داشته باشند بافت قومیتی به این صورت تخریب نمی‌شود چون رقابت سیاسی هست و هر کس با سلیقه خود به جریان نزدیک به فکر و اندیشه‌اش رای می دهد.

استاندار با ذکر یک مثال ورزشی گفت: ممکن است در یک خانواده برخی طرفدار تیم قرمز باشند و برخی تیم آبی را بپسندند. این رقابت ورزشی وجود دارد اما به کیان خانواده آسیبی نمی زند.

وی گفت: اقوام و طوایف باید وحدتشان حفظ شود. هر کسی که در رقابت سیاسی حضور می یابد باید اهداف و برنامه ها و اندیشه اش مورد نقد قرار گیرد و کسی به قوم و طایفه اش کاری نداشته باشد.

کلانتری افزود: رفتن به سمت قوم گرایی و طایفه گرایی آسیب هست و این استان را از مسیر توسعه دور می کند.

استاندار در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تعیین تکلیف اداراتی که با سرپرست اداره می شوند گفت: از بین ۱۶۰ مدیریت در استان حدود ۳ درصد با سرپرست اداره می شوند که عدد کوچکی است و برای همین ادارات که دارای سرپرست هستند نیز با وزرای مربوطه در چندین نوبت پیگیری برای ابلاغ حکم صورت گرفته است. با وزرای این ادارات صحبت شده که در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

کلانتری در خصوص نمره به عملکرد خودش در زمان حضور در استان و راضی بودن از اقدامات خود گفت: اول خدا و بعد مردم باید راضی بوده و به کارنامه نمره بدهند. آنچه در توان بوده و میتوانستیم انجام دادیم که امیدواریم مورد قبول باشد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها