یادداشت
گفتگو و گزارش

«ابراهیم جعفری» فعال سیاسی در گفتگو با افتوخبر: عمر مسئولیتها در استان کوتاه است/ قوم‌گرایی و پول از چالشهای مهم انتخابات است/ موج تغییر و تحول‌‌خواهی در بین مردم و جوانان مشهود است

«ابراهیم جعفری» فعال سیاسی در گفتگو با افتوخبر: عمر مسئولیتها در استان کوتاه است/ قوم‌گرایی و پول از چالشهای مهم انتخابات است/ موج تغییر و تحول‌‌خواهی در بین مردم و جوانان مشهود است

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه های استان، ابراهیم جعفری فرماندار اسبق کهگیلویه و فعال سیاسی و اجتماعی با حضور در غرفه افتوخبر به سوالات ما پاسخ گفت.

جعفری سوابقی همچون شهردار چرام و فرمانداری کهگیلویه را در کارنامه کاری خود دارد. این مدیر دولت پیشین، هم اکنون عضو شورای اصولگرایان استان بوده و در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام بسیار فعال است. از وی به عنوان یکی از گزینه های جریان اصولگرا در کهگیلویه بزرگ نام برده می شود. مشروح مصاحبه با وی در پی می آید:

ابرهیم جعفری از فعالان سیاسی و اجتماعی استان در مصاحبه با افتوخبر گفت: علیرغم اختلاف سلیقه هایی که ممکن است وجود داشته باشد باید با تجمیع افکار، در کنار هم به توسعه دیارمان کمک کنیم. نتیجه همه رقابتها و انتخاباتها باید به منجر به رفاه مردم شود.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد به طور کلی و کهگیلویه بزرگ به صورت اخص دارای محرومیت تاریخی است و دلایل متعددی دارد. دلایل تاریخی، نبود فرهنگ کار،عدم استفاده از نخبگان، عدم وجود نیروها در سطح ملی، ضعف مدیریتها و نداشتن نگاه برنامه ای، کوتاه بودن دوران مدیریتها و عدم استفاده درست و مناسب از امکاناتی که می توانستند توسعه را برای منطقه به همراه بیاورند از مهمترین دلایل توسعه نیافتگی است.

جعفری در تشریح این دلایل گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون حتی یک وزیر از این استان وجود نداشته و اگر در سطح ملی هم مدیری از این منطقه هست همدلیها و حمایتهای کافی وجود نداشته است.

وی در خصوص کوتاه بودن دوران مدیریت ها نیز گفت: در طی ۴۰ سال گذشته ۲۲ فرماندار در کهگیلویه مسئولیت گرفتند که حدود ۲۱ ماه در این مسئولیت باقی ماندند که این مدت زمان برای شناخت مسایل و حل مشکلات منطقه بسیار کم هست و شاید همین مسایل باعث شده که سندهای توسعه ای و طرح های آمایش سرزمین به درستی استفاده و اجرایی نشده است.

این فعال سیاسی و اجتماعی بیان داشت: دهدشت بین النهرین است بین دو رودخانه مارون و خیرآباد واقع شده ولی از منابع آب و زمینهای حاصلخیز استفاده مطلوبی نشده است و حتی همان زمینهای کشاورزی را بر اثر جانمایی اشتباه برای پروژه های صنعتی مثل پتروشیمی از دست رفت، که بخشی از عدم توسعه نیافتگی کهگیلویه را رقم زده است.

جعفری در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین اقدامات و دستاوردهای مدیریتی اش در دوران تصدی فرمانداری کهگیلویه اظهار داشت: بدترین زمان مدیریتی در دوره انتقال دولتهاست. حدود ۸ماه مانده به پایان دولت احمدی نژاد مسئولیت فرمانداری کهگیلویه را به عهده گرفتم. برای اولین بار همزمان سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و میان دوره ای مجلس خبرگان را با امنیت کامل برگزار کردم که از سوی وزارت کشور تقدیرنامه نیز گرفتم.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش شهرستان در آن دوران در استان اول شد، فرمانده نیروی انتظامی به عنوان عضو شورای تامین شهرستان به عنوان فرمانده برتر ناجای کشور شد، پیگیری برای تکمیل پروژه های ناتمام و پیگیری ویژه برای بحث گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک از مهمترین دستاوردها بود. هر چند باز هم باید تاکید کنم که در بدترین زمان (پایان دولت احمدی نژاد و شروع دولت روحانی) مسئولیت فرمانداری به من واگذار شد. که با شروع دولت جدید عدم ثبات مدیریتی مانع از برخی اقدامات اساسی می شد.

فرماندار اسبق کهگیلویه به یکی از چالشهای اساسی انتخاباتها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین چالشهای انتخابات در ادوار مختلف در استان و کشور توزیع پول و هزینه های زیادی است که برخی از کاندیداها در دوران تبلیغات انجام می دهند.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که پولها از کجا می آید؟ چرا با پول آرا مردم را می خرند؟ نحوه بازگشت این پولهای هزینه شده چگونه از کجا هست؟ نیاز هست قانون انتخابات به صورت ویژه بررسی و تصویب شود.

جعفری با اشاره به وجود نشانه های تحول خواهی در بین مردم و به ویژه جوانان اشاره و تصریح کرد: موج تغییر و تحول خواهی در بین مردم و جوانان در همه حوزه های انتخابیه استان مشهود است. جوانانی که به نبود شغل و بیکاری اعتراض دارند و دنبال افراد جدید و با فکر و ایده های جدید هستند. جوانان باید با حضور در انتخابات، و انتخاب افراد متخصص و کارشناس، مجلس متخصصین را تشکیل دهند.

وی یکی دیگر از اشکالات انتخابات به ویژه در استان را قوم گرایی دانست و گفت: مسایل قومی و قبیله‌ای و دمیدن بر طایفه‌گرایی یکی از ایراداتی است که در استان ما وجود دارد و برخی از افراد توانمند که قابلیت های زیادی دارند به دلیل وجود همین نوع نگاه، به صحنه انتخابات ورود نمی کنند.

فرماندار اسبق کهگیلویه در توصیه ای به جوانان گفت: جوانان باید با اقدام انقلابی، تدبیر و فکر باز، روح تازه‌ای را در انتخابات بدمند. افراد متخصص، توانمند و کسانی که از مشورت و خرد جمعی استفاده می کنند را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 Ali 1398/8/24 15:42:57

    کاش مردم به جوانان متخصصی همچون مهندس جعفری اعتماد کنند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها