یادداشت
گفتگو و گزارش

فعال حوزه زنان و رسانه در گفت‌وگو با افتوخبر: مدیریت زنان را باور کنیم/جایی که رسانه ازبیان حقایق محدود شود،فساد رشد خواهد کرد/رسانه می تواند چشم بینا و زبان گویای جامعه باشد

فعال حوزه زنان و رسانه در گفت‌وگو با افتوخبر: مدیریت زنان را باور کنیم/جایی که رسانه ازبیان حقایق محدود شود،فساد رشد خواهد کرد/رسانه می تواند چشم بینا و زبان گویای جامعه باشد

در آخرین روز از نمایشگاه رسانه های استان، خانم اعظم رحمانپور از فعالان سیاسی،رسانه ای و اجتماعی اصلاح طلب با حضور در غرفه افتوخبر به سوالات ما پاسخ داد.

خانم رحمانپور از بانوان رسانه ای در پاسخ به سوالی در مورد چینش مدیران خانم و ظرفیت بانوان برای مدیریت گفت: مدیریت زنان را باور کنیم،زن‌ها می‌توانند از عهده هر کاری برآیند؛ به نظرمی رسد این اعتقاد باید مانند یک میراث از مادران به دختران انتقال یابد.

وی ادامه داد: با وجود این‌که تعداد زنان در نیروی کار رو به افزایش است اما پیشرفت آنها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده است ؛

رحمانپور بیان کرد: رشد روز افزون حضور زنان و دختران در مراکز علمی و دانشگاه‌ها و تربیت نیروی متخصص در این قشر و از سوی دیگر عدم بکارگیری آنان در مشاغل و پست‌هایی که به تخصص خاص آنها نیاز دارد، باعث شده نرخ بیکاری زنان به طور روزافزونی افزایش یابد؛ این روند باعث ایجاد بحران های مختلفی در زندگی زنان و جامعه خواهد شد.

این فعال سیاسی و رسانه ای گفت:درعین حال که امیدوارم هیچ زن شایسته ای از پست مدیریتی محروم نشود، نباید هیچ زنی به خاطر زن بودن نیز در پست های اجرایی بالا قرار گیرد بلکه به خاطر شایسته سالاری باید پست بگیرد.

خانم رحمانپور افزود: گاهی شاهد هستیم که علی رغم حضور زنان در این پست ها، به نتایج مثبتی دست پیدا نکرده ایم؛گاهی زنان برای توانمندی سایرین تلاش کافی نمی‌کنند.

رئیس انجمن روزنامه نگاران زن استان اظهار داشت: در استان ما هم زنان توانمندی در عرصه های مختلف وجود دارد هم در سطح استانی هم در سطح کشوری ، انشاله که وظیفه و مسؤلیت خود را به نحوی کارآمد انجام دهند که به زنان بیشتری در عرصه مدیرتی اعتماد کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما بعنوان یک فعال رسانه ای در مورد رسانه ها و نقش رسانه در جامعه چیست گفت: بی شک اگر بتوانیم موانع پیش روی رسانه ها را از میان برداریم روند توسعه استانمان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت؛ امروزه رسانه ها اهرم های نظارتی و کنترلی جوامع هستند ،و جایی که رسانه از بیان حقایق محدود شود فساد رشد خواهد کرد. فعال حوزه سیاسی و رسانه استان عنوان کرد:رسانه و خبرنگاری میتواند به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه نقش ناظر و کنترل کننده را ایفا کند که استقلال و وارستگی داشته باشد خبرنگار اگر وارسته باشد میتواند مسول را نقد کند و اگر وابسته پست پول یا مسائل دیگر باشد قدرت نقد نخواهد داشت.

رحمانپور افزود: وقتی واقعیت موجود را نگاه میکنیم وضعیتی را میبینیم که یک سوی آن انفعال فعالان حوزه خبر و روزنامه نگاری است ویک سوی آن معدود افرادی که با قلم فروشی جذب گروهها و جریانها شده اند و میشوند و حقیقت را به پای مصلحت های فردی و گروهی سلاخی میکنند ،در این میان نباید از این نکته گذشت که این قشر شریف و زحمت کش عموما نه از نظر معیشتی تامین اند و نه امنیت شغلی دارند.

رئیس انجمن روزنامه نگاران زن استان گفت: برای اینکه اهالی شریف این قشر زحمتکش جایگاه خودشان را باز یابند و تبدیل به چشم بیدار ملت شوند تا با آزادی و با جسارت و شهامت به خبر رسانی شفاف سازی و بیان حقایق مشغول شوند از دستگاههای متولی خواهشمند است که به رفع موانع مختلف و متعدد حوزه رسانه بپردازند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها