یادداشت
گفتگو و گزارش

هیس!! «موحد» حرف نمیزند!

هیس!! «موحد» حرف نمیزند!

بسیاری از رفتارهای سیاسی و اجتماعی در جامعه ما منحصر بفرد است و شاید مشابه آن در خیلی از جوامع توسعه یافته یا حتی کشورهای در حال توسعه دیگر مشاهده نمی شود. به تبع  آن برخی از  سیاست مداران ما نیز همچنان در سطح توسعه نیافته و قشری باقی مانده اند. یکی از نمودهای عدم توسعه یافتگی فردی سیاست مداران، پدیده   «سکوت سیاسی» است.

غالباً تصور براین است، که عقب ماندگی تنها در صنعت و تکنولوژی می تواند رخ دهد در حالی که در عرصه های دیگر نیز باید دنبال ردپایی از این مساله باشیم.

سکوت سیاسی از جمله مصائب و پدیده های سیاست ایرانی است، اینکه یکسری افراد که در مقاطعی در کانون تب و تاب های سیاسی جامعه هستند یا سمت های حساس اجرایی دارند و اکنون هیچ نام و نشانی از آن نیست، مشخصه ضعف جامعه مدنی و ساختار سیاسی است. «سیدمحمد موحد» از آن دست سیاست پیشه‌گانی ست که چه در زمان تصدی  مسئولیت نمایندگی مجلس و چه در زمینه کوچ کردن به حاشیه سیاست هیچ گاه سکوت همیشگی خود را نشکست. در دوران نمایندگی‌اش، سخت می‌توان  وی را پشت تریبون مجلس در حال سخنرانی به یاد آورد.

براستی در زمانه ای که منطق سیاست بر مدار گفت و گو، دیپلماسی و اقناع می چرخد سیاست مدارانی از جنس «موحد» که مرد سایلنت و ساکت همیشگی مجلس بود چرا  دوباره ردای انتخابات بر تن خود پوشیده اند.

سیاست امری چند بعدی و پیچیده است و فهم مناسبات آن نیازمند سیاست پیشه گان کارآمد و با روابط عمومی بالاست و امروزه فصل سیاست گذاری در اتاق های تاریک و بسته به سر آمده است نمونه بارز سیاست مدار موفق و مدرن را شاید بتوان غلامرضا تاجگردون نامید فردی که همواره خود را با مناسبات روز وفق میدهد، علارغم اینکه تخصص اقتصاد دارد بر فنون روانشناسی اجتماعی و موج سواری رسانه ای مسلط است و همواره خود را در نبردهای  رسانه ای غالب می کند.

سیاست مدارانی که از شفافیت و پاسخگویی گریزان اند همواره سکوت را بهترین و طلایی ترین انتخاب برای خود میدانند، فرضیه ای که بسیاری همواره  در رابطه با سید محمد موحد آنرا مطرح میکنند

موضوع دیگر این است که افراد ساکت سیاسی همواره بسیار محافظه کار هستند  و سعی دارند نسبت  به موضوعات مختلف نظرات خنثی وو غیرشفاف داشته باشند.

کهگیلویه بزرگ در شرایط کنونی نیازمند نمایندگانی ست که نقش فعال و کنشگرانه ای داشته باشند و «سیاست سکوت» و «سیاستمدار ساکت» دیگر راهبر و راهگشا نیست.

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 یار غار موحد 1398/9/12 10:12:31

    هیزم سوخته شمع ره منزل نشود باید افروخت چراغی که ضییایی دارد. جناب اقای موحد عند الله درمقابل این همه جوان بیکار چه توضیحی دارید به یک رقم ظرفیت اشاره میکنم اگ درطول دوره ۲۰ساله صدارت ۵سال همت خودرا معطوف به احداث سد برروی رودخانه مارون ونازمکان جهت هزاران هکتار زمیم حاصل خیز دشتهای کاچو چرام بردیان سوق دهدشت ودهدشت غربی می کردید الان یکنفر بیکار درکهگیلیه بزرگ وجود نداشت تورابه جدت فاطمه زهرا دست ازسراین مردم بیچاره بردار به خدا هروقت باحجم بالای جوانان علاف وبااستعداد روبرو می شوم ازخجالت اب می شوم. تاکی انحصار طلبی بابا از طیف خودت یک نیروی جوان تحصیل کرده ومتخصص رامعرفی کن اگر نداری درطول دوران ۴۰ ساله درتربیت نیروی فکری هم ضعیف عمل کردی .

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1398/9/9 9:49:52

    دوره پیرمردها تمام شد،کهگیلویه بزرگ به جوانان انقلابی مثل جعفری احتیاج دارد،نه یک مشت پیرمرد

    پاسخ
  • 3 سلامی 1398/9/9 9:47:23

    وقتی که کلنگ دهدشت در زمان تیمسار علیزاده زمین زده شد از دهدشت دوره موحد و بزرگواری بهتر و آبادتر بود

    پاسخ
  • 4 ناهید 1398/9/9 9:44:36

    فرقی بین نماینده بودن یا نبودن موحد نیست،دوره نمایندگی موحد دوره سیاهی بود

    پاسخ
  • 5 محمد 1398/9/9 9:6:13

    نقدی کاملا مغرضانه بود،اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ که به کاندید های اصلاح طلب رای نمیدن بقول عدل هاشمی اصلاح طلب اصول گرا هستند،کهگیلویه بزرگ در این دوره کاملا از بین رفت مگه نماینده ای هم داره؟

    پاسخ
  • 6 یزدگرد 1398/9/9 8:49:22

    ارام جان درود . موحد بزرگ مرد همه ی دوران هاست الان هر چه نقد بر موحد وارد کنند برای ایشون تبلیغ خوبیست. انچنانکه : "بخوانند خاتمی بنویسندناطق"

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1398/9/9 8:39:29

    کهگیلویه ویران کردی باز هم دست بردار نیستی،کهگیلویه را با درد و رنج خود که بانیش خود شما بودید رها کن

    پاسخ
  • 8 جعفری 1398/9/9 8:33:57

    آقای موحد هم سن سال های شما همه خانه نشین شدند،بهرام تاجگردون، نجفی، کریمیان،لاهوتیگمنطقیان،ووو،شما کی قرار بازنشسته بشید

    پاسخ
  • 9 اصلاح طلب کهگلویه و بویراحمد 1398/9/9 0:45:44

    درود بر تحرریه افتونیوز .... در مدت اخیر به خوبی پروژه نقد منطقی و مستدل سید محمد موحد را در رسانه ها جا انداخته اند

    پاسخ
  • 10 ص.ر 1398/9/9 0:21:53

    درود بر افتونیوز رسانه صریح، شفاف اصلاح طلبان افتونیوز نقد امثال موحد، هدایت خواه و....داره تبدیل به گفتمان غالب جامعه میکنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها