یادداشت
گفتگو و گزارش

یک شرکت دولتی در قرق نماینده کهگیلویه و حامیانش!

یک شرکت دولتی در قرق نماینده کهگیلویه و حامیانش!

تاکنون  استاندار بر استقلال مدیران و پاسخگویی آنها به مردم و تنها دولت تاکید کرده است . البته این استقلال به معنای عدم تعامل با سایر قوا نیست بلکه مشورت و تعامل با نمایندگان مجلس یک اصل تعریف شده و در حد منطقی آن قابل قبول است.

متاسفانه در یکی دو دهه اخیر بر خلاف تاکیدات قانون شاهد افزایش قابل توجه دخالت کار قوا در امور همدیگر بوده ایم که نتیجه این دخالت ها، آسیب های جدی و ایجاد هزینه برای طبقات پایین جامعه بوده است.

نمونه جدی این نوع دخالت ها در استان ها، اعمال نفوذ نمایندگان در تمامی شئونات مربوط به مناسبات دولتی در استان و حوزه انتخابیه خود می باشد. البته در موضع سیاسی و نسبت موضع نماینده با دولت در رابطه با دخالت در امور اجرایی، تفاوتی در اصل قضیه ندارد و دخالت چه از سوی یک نماینده همسو با قوه مجریه و چه ناهمسو قابل پذیرش نیست. ولی در اختیار گذاشتن کلیه امور یک نهاد خدمت رسان مهم دولتی به یک نماینده نه تنها ناهمسو که مخالف رادیکال با دولت در کهگیلویه و بویراحمد در نوع خود بسیار جالب است.

موضوعی که هم اینک در بسیاری از دستگاه های استان شاهد آن هستیم به طوری که یک از شرکت های خدمات رسان استان و مدیرعامل آن، اختیار و تصمیم گیری نهایی در آن شرکت را بدون هماهنگی با آقای هاشمی پور انجام نمی دهد!

مدیرعامل این شرکت قبل از مدیریت هیچ سابقه حضوری در استان نداشته است که با نفوذ برخی منتفذین محلی توانست حمایت موسی خادمی استاندار اسبق را جلب نماید.

در این شرکت اگر نیرویی به کار گرفته می شود نیروهایی هستند که از سوی نماینده معرفی شده اند و خارج از معرفی نماینده برای دیگران امکانی وجود ندارد. اگر پیمانی به کسی واگذار می شود نیز افراد خاصی مورد عنایت قرار می گیرند.

شدت این تعامل منفی در ماه های منتهی به انتخابات نیز بیشتر شده است و سکوت و بی توجهی مقامات ارشد استان نسبت به این موضوع جای تاسف دارد.

با توجه به اهمیت موضوع این رسانه قصد دارد به زودی مصادیق بیشتری از نیروهای به کار گرفته شده و هم چنین نحوه واگذاری پیمان ها و قراردادهای این شرکت ارایه دهد که امیدواریم این موضوع به شفافیت بیشتر در استان و الزام پاسخگویی مدیرعامل آن به مردم و رسانه ها منتج شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 ناشناس 1398/9/10 22:8:18

    شرکت ... و .... دستاورد بزرگ سادات امامزاده علی و منطق است.

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1398/9/10 20:15:32

    کلانتری فقط شعار داده هیچگونه عملکرد مثبتی از ایشان ندیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1398/9/10 20:14:44

    شرکت ... استان هست که جناب .... دربست ............................. هست!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1398/9/10 0:10:28

    شرکت ...

    پاسخ
  • 5 سعید از اهواز 1398/9/9 20:53:31

    خیلی تابلو هست معلومه ........ استان

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها