یادداشت
گفتگو و گزارش

استقبال از حضور وکیلی مسئولان را غافلگیر کرد/ یخ فضای سیاسی بویراحمد آب شد/ پاسخهای جالب وکیلی به دانشجویان

استقبال از حضور وکیلی مسئولان را غافلگیر کرد/ یخ فضای سیاسی بویراحمد آب شد/ پاسخهای جالب وکیلی به دانشجویان

عضو هیئت رئیسه مجلس به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی استان روز گذشته در یاسوج حضور یافت.

به گزارش افتونیوز، از روزهای گذشته نیز در سایتها و فضای مجازی تبلیغات زیادی در خصوص حضور محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در یاسوج شده بود و همین موضوع باعث شد استقبالی که از این برنامه شود همه مسئولان دانشگاه، شهرستان و استان را غافلگیر کند.

به جز دانشجویان علوم پزشکی، برخی از دانشجویان دیگر دانشگاههای استان و برخی از مردم (نامه به دست) نیز به این نشست آمده بودند که با در بسته مواجه شدند.

مسئولان استانی که از این حضور زیاد مردم غافلگیر شده بودند مجبور به بازگشایی در سالن شده تا همه بتوانند پای سخنان وکیلی بنشینند.

این نشست با همه حواشی توانست یخ فضای سیاسی بویراحمد را آب کند. کاری که حتی ثبت نام کاندیداها نیز نتوانسته بود انجام دهد.

وکیلی در بخشی از سخنانش گفت : وضعیتی که بر حوزه بویراحمد و دنا حاکم است با یک نفر که به عنوان قهرمان بیاوریم، قابل قبول نیست. وضعیت بویراحمد نیازمند اجماع نیروهای دلسوز و نخبه از همه جریان‌ها است. مشکل مردم به چپ و راست نیست. مشکل مردم فقر است. نشستن بر دریای نعمت اما بر روی این دریا چینه و چروکه های فقر است.

وی افزود : اگر می‌توانم برای مردم کاری کنم، حاضرم تهران را برای زیلایی عوض کنم ، اما شرطش اجماع نخبگان است. من از شکست نمی‌ترسم ، اگر می‌ترسیدم عمرم را صرف سیاست نمی‌کردم.

وکیلی ادامه داد : من همین رسم موجود. که مقابل کردن طایفه با طایفه پدر با پسر، برادر با برادر را نمی‌پسندم.اگر نخبگان ما جمع بندی‌شان این شد که من می‌توانم گره‌ای باز کنم. ترجیحم این است که این چند صباحی در خدمت زادگاهم باشم.

اما یکی از بخشهای مهم این نشست پرسش و پاسخ دانشجویی بود که برخی از دانشجویان با سوالات خود وکیلی را به چالش کشاندند و در برخی مواقع نیز باعث تنش ها و سروصداهایی در سالن شد.

وکیلی نیز که به گفته خودش با این فضاها آشنا بوده پاسخهای جالبی به سوالات داد.

وی به طعنه برخی از آنها گفت: بیانیه های پر از عقده برخی نامزدها را شنیدم و به دانشجویی که به عنوان انجمن اسلامی از وی سوال کرد گفت یا اصلاح طلب نیستی یا یک جایگاه اصلاح طلبی را به ناحق مصادره کردید.

وکیلی در پاسخ به سوالی در خصوص گرانی بنزین گفت: دولت روحانی قابل نقد است، روحانی پر اشتباه است. گرانی بنزین توسط سران اشتباه بود ، توییت زدم جلو گرانی را با طرح سه فوریتی میگیرم. اگز پیام رهبری نبود با طرح سه فوریتی، آن را لغو میکردیم و لو اینکه روحانی دبیر جلسه بوده باشد. ما مثل آنها نیستیم که احمدی نژاد را قدیس کردند و اگر به روحانی رای دادیم از سر ناچاری بود. چون کارنامه اش در مقابل دیگر نامزدها قابل دفاع بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به دانشجویی که حضور در لیست امید را منوط به پرداخت ۲ میلیارد تومان عنوان کرده بود گفت: اصلاح طلبان برای هر کدام از ۳۰ نفر که در لیست امید قرار گرفتند مبلغ ۵۰ میلیون تومن برای هزینه تبلیغات تعیین کردند اما من همین مبلغ را نداشتیم و پرداخت نکردم.

وکیلی ادامه داد: وضعیت زندگی من و فرزندانم مشخص هست. از ۷۵ تا حالا در تهرانم. ۱۲ سال هست در نزدیکی روزنامه ام در میدان فاطمی زندگی میکنم. اموالم را زودتر از همه اعلام کردم. وی سپس توضیحاتی در خصوص اشتغال فرزندانش داد که یکی پیش از نمایندگی مجلس، مشغول بکار بوده و دو فرزند دیگرش علیرغم داشتن مدرک تحصیلی نیز بیکار هستند.

وکیلی در پاسخ به نماینده بسیج دانشجویی گفت: بسیجی من بودم که از ۱۳ سالگی تا پایان جنگ حدود ۴۰ ماه در خط مقدم حضور داشتم و افتخار مجروحیت نصیبم شد و چهار برادرم نیز از ابتدا تا انتها در جنگ بودند.

وکیلی در خصوص این نکته که گفته شده بود ، اگر جای فراکسیون امید ۳۰ دسته بیل هم می گذاشتند همین رای را می آوردند گفت: چه کردید بر سر ملت که حاضرند به دسته بیل رای دهند اما به شما رای ندهند؟
نماینده مردم تهران گفت: دل خوش نکنید که مردم پای صندوق رای نخواهند آمد که شما از صندوق های خالی پیروز بیرون آیید !
وکیلی گفت: قبلا گفته ام باز هم می گویم سهم دولت روحانی از پیدایش وضعیت کنونی تعیین کننده نیست اما سهم بی عرضگی اش در برون برد کشور از وضعیت فعلی قطعا تعیین کننده است.
[gallery link="file" ids="57143,57144,57145,57146,57147,57148,57149,57150,57151,57152,57153,57154,57155,57156,57157,57158"]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 رهگذر 1398/9/24 22:4:39

    من تعجب میکنم وکیلی با جواب دادنش به سوالات دانشجویان جای بحثی دیگه باقی نذاشتند اماهنوز بعضی ها اون سوالات رو تکرار میکنند . جواب هارو نشنیدید یا نمیخواهید بشنوید ؟؟؟ وکیلی مرد عمل هست . تا همینجا هم با اینکه هیچ وظیفه قانونی در قبال استان نداشت اما دین خودشو به این استان ادا کرد ‌.

    پاسخ
  • 2 احمد اورژانسی 1398/9/24 21:57:21

    این آقا و عده ای از گروه لیست به اصطلاح امید در تهران که در اصل نفوذی هایی بودند در دل اصلاحات و باعث یاس و بدبینی مردم از جبهه اصلاحات را باعث شدند و حال که طبل تو خالیشان برای مردم تهران رو شده و می دانند در تهران رای نمی آورند ، یاد دیار و وطن کرده اند و اشک تمساح برای مردم زیلایی می ریزند .

    پاسخ
  • 3 شهروند 1398/9/24 14:43:53

    خدا وکیلی عملکردش در مجلس چی بود ؟ چه کاری برای استانش در این چهار سال انجام داد که حالا ادعا میکنه تهران را با زیلایی عوض میکنم . اصلا اومدن این اقا در این شرایط به یاسوج چه معنی داشت ؟ بهتره برگرده به تهران

    پاسخ
  • 4 خواننده 1398/9/24 12:40:51

    واقعا عجیبه نحوه انتشار اخبار در این سایت رویکرد عجیبی دارید دقیقا درصدد کوبیدن مخالفین و صرفا بدی های آنها هستید و از اون طرف درصدد تمجید و بزرگ نمایی خوبی های موافقین فکری و رویکردی خود. یعنی اون همه سوالات داغ درخصوص انتصاب فرزندان و برادرزادگان وکیلی در هیات مدیره شرکتت های دولتی و اون همه همهمه در جلسه را ندیدی؟؟ واقعا مخاطبینتون را چه فرض میکنید؟ البته کامنت من به ذاقتون خوش نخواهد آمد و شاید انتشار ندین

    پاسخ
  • 5 حقگو 1398/9/24 11:7:45

    درود به ایشان

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها