یادداشت
گفتگو و گزارش

تحلیلی بر اختلافها در جبهه اصولگرایان بویراحمد/ حمایت عجیب برخی رسانه‌های حامی «روشنفکر» از «منتظریان»

تحلیلی بر اختلافها در جبهه اصولگرایان بویراحمد/ حمایت عجیب برخی رسانه‌های حامی «روشنفکر» از «منتظریان»

غروب روز جمعه پانزدهم آذرماه امسال شوک عجیبی به جریان اصولگرای بویراحمد و دنا وارد شد. دکتر هدایتخواه چهره محبوب، خوشنام و پاکدست به صورت غیر منتظره اعلام کرد که در انتخابات بویراحمد و دنا کاندیدا نخواهد شد و گفت که کاندیداهای این جریان دکتر کیان دهراب پور سیاسی ترین و معروف ترین پزشک اصولگرای استان، سید شکرالله امامی اولین فرماندار چرام و مدیرکل اسبق سیاسی استانداری و دکتر سید احسان عسکری دانش آموخته اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور می‌باشند که بعد از تایید صلاحیتها و گذر یک ماهه با نظرسنجی از بین این سه نفر کاندیدای نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا انتخاب خواهد شد. هدایتخواه این را هم اضافه کرد که یکی دو نفر دیگر که میثاق نامه را امضاء کنند نیز می‌توانند به جمع این سه نفر بپیوندند.

فردای همانروز اتفاق عجیبتری افتاد. بر خلاف ساز و کار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) و صحبتهای آقای هدایتخواه، یکی از اصواگرایان به نام نادر منتظریان به صورت کاملا ناگهانی به عنوان کاندیدای نهایی جریان اصولگرا به رسانه های استان معرفی شد! و با حضور در فرمانداری بویراحمد در روز آخر حضور خود را اعلام کرد.

شناخت مردم و رسانه ها نسبت به منتظریان ضعیف بود و کسانی که وی را می‌شناختند فقط در قالب یک چهره امنیتی از وی یاد می کردند. کیان دهراب پور که خود یکی از سه کاندیدای اصولگرایان بویراحمد برای حضور در صحنه انتخابات مجلس بود فردای همانروز موضع گیری تندی کرد و این معرفی کاندیدای نهایی را بی احترامی به آقای هدایتخواه و متناقض با ساز و کار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دانست که این موضعگیری وی در اکثر سایتهای استانی بازتاب پررنگی داشت و شکاف و چنددستگی در این جریان اصولگرایان بویراحمد را برای همه علنی کرد. البته دهرابپور تنها منتقد نبود و آقای هدایتخواه هم حدود چهار یا پنج روز بعد با مصاحبه ای که با خبرگزاری فارس انجام داد بر انتقاد دکتر دهراب پور صحه گذاشت و به صراحت اعلام کرد که کاندیدای نهایی فقط از طریق نظرسنجی مشخص خواهد شد و بدین طریق آب سردی روی دست طرفداران منتظریان ریخت.

دو روز بعد هم وقتی که سه کاندیدای اصولگرا در غیاب دکتر دهراب پور به مراسمات فاتحه خوانی رفته بودند طرفداران آقای منتظریان این موضوع را به نفع خود مصادره کردند که آقایان امامی و عسکری که توسط شورای اصولگرایان برای ثبت نام در انتخابات تعیین شده بودند نیز به نفع آقای منتظریان کنار رفته اند که نمود آن در یکی از سایتهای استان که حامیت خود از آقای روشنفکر را مخفی نمی کند پوشش داده شد و این موضوع گویا آقایان امامی و عسکری را هم به شدت عصبانی کرده که چرا باید اینجور دور خورده باشند.

سایتهای حامی روشنفکر این تشتت و چندپاره‌گی را در جریان اصولگرایان بویراحمد و دنا متوجه شده اند و هوشمندانه به این موضوع دامن می زنند. در آخرین مورد هم یکی دیگر از سایتهای استانی حامی روشنفکر به تمجید از وضعیت انتخاباتی منتظریان پرداخته است که این تمجیدها و خبرهای حمایت از منتظریان در سایتهای حامی روشنفکر در ذهن هر فردی که از کمترین سواد سیاسی برخوردار باشد تداعی کننده این مورد است که هواداران روشنفکری و جریان ندای وحدت، بیش از هر کس دیگر دلشان می‌خواهد رقیب انتخاباتی آنها در طیف اصولگرا، آقای منتظریان باشد که سبد رای کمتری نسبت به دیگر کاندیداهای اصولگرا به خصوص پزشک جوان و خوشنام اصولگرایان دکتر دهراب پور دارد. ویژگی هایی که دکتر دهرابپور دارد وی را یک سر وگردن از بقیه اصولگرایان بالاتر نشان می دهد و طبیعتا طبف هوادار روشنفکر، دوست ندارند رقیب اصولگرای آنها دهرابپور باشد، تا بتوانند بیشتر و بیشتر از بدنه اصولگرایان رای جمع کرده و سبد آرا خود را تقویت کنند.

حال من هم شما رو به تفکر در این موضوع دعوت میکنم که چرا برخی افراد و رسانه های حامی آقای روشنفکر دلشان میخواهد رقیبشان از جبهه اصولگرا، آقای منتظریان باشد؟؟؟

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی باشد)

   
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1398/9/29 22:40:33

    دلیلش اینه که اجازه ندهند منتظریان با درخشنده پور ائتلاف کنه چون درخشنده هم رای قومیتی داره وهم میتونه یبدرای بعضی از اصلاح طلبان راجمع کنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها