یادداشت
گفتگو و گزارش

آیت‌الله ملک‌حسینی در دل مردم جای دارد

آیت‌الله ملک‌حسینی در دل مردم جای دارد

خبر استعفا و تغییر آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در روز گذشته بهت و ناباوری اکثریت مردم این استان را به دنبال داشته است و در فضای مجازی با واکنش شدید کاربران و حمایت از ایشان روبرو گشته است.

پدر برومند ایشان مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی که نقش برجسته و تاثیرگذاری در مبارزه با رژیم گذشته در میان عشایر جنوب و گسترش تعالیم اسلامی و ایجاد حوزه های علمیه متعدد داشتند با پیروزی انقلاب اسلامی و با حکم امام خمینی ( ره ) به نمایندگی ایشان در استان منصوب شدند و در آن بحبوحه غلیان احساسات نقش ایجاد تعادل و جلوگیری از تندرویها در استان را بر عهده گرفتند و به همین دلیل هم مورد جفا و بی مهری اصولگرایان ویا به اصطلاح حزبی های آن زمان قرار گرفت و تا پایان عمر مبارک خود ملجاء و پناهگاه قشرهای مختلف مردم باقی ماندند و در کمک به رفع مشکلات و گرفتاریهای آنان کوتاهی نکردند و خصوصا به رسم دیرینه مردم خونگرم جنوب در شادیها و غم های آنان حضور داشت و شرکت می کرد که این عوامل موجب علاقمندی مردم استان به آن مرحوم و داشتن پایگاه مردمی بالا گردیده بود که این امر در تشییع جنازه با شکوه و بی نظیر ایشان در استان نمایان گشت.

از خصوصیات بسیار مهم ایشان این بود که هیچ وقت باب میل مراکز قدرت و حاکمان عمل نمی کرد و در اکثر موارد طرف مردم را می گرفت.

در سال ۸۸ در سفر آقای خاتمی به استان وقتی که مسولین استانداری از دادن مصلی جهت سخنرانی ایشان خودداری کردند شجاعانه به آنها اعلام نمود که سخنرانی را در خیابان جلوی مصلی برگزار می کنند و خودم هم حضور پیدا می کنم و اگر خون از دماغ کسی آمد شما مسول آن هستید همین طور در جریان نصب مجسمه آریو و برزن که بعضی مراکز قدرت با سوء استفاده از مقدسات قصد تخریب و براشتن آن را داشتند مداخله و نهیب زدند و مانع این کار شدند و دهها مورد مشابه دیگر

بعد از رحلت آن مرحوم فرزند فاضل و متقی ایشان به این سمت منصوب گردیدند و همانند مرحوم والدشان ارتباطات صمیمی خود را با مردم استان ادامه دادند و در این مدت نه تنها در امور سیاسی و اجتماعی از اتخاذ موضع گیریهای تند و تیز و جناحی و گروهی شدید و هتک حرمت منتقدین و یا مخالفین همانند بعضی استان های دیگر در سخنرانی های خود خودداری کردند بلکه در چندین نوبت در تریبون عمومی سخنان منصفانه و طرفدارانه هم از مردم بیان کردند و پست و مقام های دنیوی را با حقوق مردم عوض نکردند و نمک بر زخم های مردم نپاشید.

شاید به همین دلیل باشد که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به بهانه تجمیع دو مفام نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه یاسوج ایشان را کنار زده اند و الا ...سال پیش که ایشان را به این مقام منصوب کردند و نسبت به مدت مسولیت همتایان خود در سایر استانها هم مدت کمی است می دانستند که امام جمعه فرد دیگری است و این دو مقام را دو فرد عهده دار می شوند.

لذا از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه انتظار می رود در این برهه که مردم کشور و استان با مشکلات متعدد اقتصادی و نابسامانی های کمر شکن روبرو گشته اند و از مسولین حکومتی ناراحت و نگران هستند به رای و نظر مردم توجه کند و با انجام نظرسنجی در شهرها و روستاهای استان و کشف این حقیقت که آیت الله ملک حسینی در دل مردم جای دارد این چنین مسولین مردمی و آشنا با درد و رنج آنها را تغییر ندهند.

لازم به یادآوری است که حجت الاسلام حسینی امام جمعه یاسوج نیز در طول سالیان تصدی این مقام نشان داده است که شخصیتی متعادل و مورد قبول همه مردم است و از مفسران بزرگ قرآن و تهج البلاغه می باشند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 ناشناس 1398/10/10 13:34:59

    متن جامع و کاملی بود و واقعیت را باید پاس داشت

    پاسخ
  • 2 صدرا 1398/10/8 2:44:0

    قدر زر زرگرشناسد قدر گوهر گوهری !......

    پاسخ
  • 3 عبدالله 1398/10/7 23:52:13

    وجود ایت الله ملک حسینی تکیه مردم هست و سیاسیون بدانند که ایت الله ملک حسینی بر دلها حکومت می کند. وقتی نماز جمعه هم در انحصار عده خاصی باشد بهتر ازاین نخواهد شد. این مرد همانند پدر بزرگوارش نور امیدی هست برای استان

    پاسخ
  • 4 مطالبه مردم 1398/10/7 23:18:41

    ایشان انسان پاک سیرت و با سوادی هستند ولی هرگز بصیرت پدر را ندارند

    پاسخ
  • 5 سید 1398/10/7 17:5:33

    قحط الرجال نیست. با رفتن ایشان قانون گریزان از پشتوانه کمتری برخوردارند قطعا عرض اندام کمتر. در موضع گیری ها و برخورد با مسائل رویکردی عادلانه نداشت. به جای جامعه افراد را می دید. خدایا شکر که سیطره انها بر استان در حال افول هست. به جای دفاع از حقوق ضعفا صرفا مدافع حقوق رانت خواران و سرمایه داران بود.

    پاسخ
  • 6 باوی 1398/10/7 14:51:58

    سلام احسنت الحق حق کلام رو ادا کردین سید عزیز باید برگردد

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1398/10/7 14:7:18

    حضور ایشان بعنوان یک حامی و ملجا سنتی.و همچنین شجاعت ایشان در برابر ناعدالتی مدیران سیاسی.در استان ضروری هست..و ثوابی به مراتب بالتر از نمازهای واجب دارد

    پاسخ
  • 8 مختار ثقفی 1398/10/7 0:38:21

    با توجه به اینکه آیت الله ملک حسینی در استان نیستند و نمازشان هم شکسته هست به نظرم بهتر هست بروند. ما برای ایشان احترام قایل هستیم ولی وقتی نیستند چه فایده. حتما استان فرد دیگری دارد و وابسته فقط به یک فرد یا خانواده نیست.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها