یادداشت
گفتگو و گزارش

توضیحات آیت الله ملک حسینی در خصوص استعفا از نمایندگی ولی فقیه در نماز جمعه یاسوج

توضیحات آیت الله ملک حسینی در خصوص استعفا از نمایندگی ولی فقیه در نماز جمعه یاسوج

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در سخنانی که بین نماز جمعه و نماز عصر با تسلیت شهادت سردار سلیمانی وی را نماد مقاومت و مبارزه دانست و گفت: نام او لرزه بر اندام جبهه شرک و کفر و استکبار می انداخت و مایه افتخار امت اسلام بود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان گفت: سردار سلیمانی در راه دفاع از دین و اسلام به شهادت رسید مسیر شهادت همیشه برای مردان بزرگ و مجاهد باز است پس از این شهادت‌ها فتح و پیروزی نصیب مسلمانان می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی یار رهبری و پرچمدار مقاومت در عصر حاضر بود به عهد و پیمان خود شامل غیرت، مردانگی، دفاع از آرمان‌های اسلام و مقابله با دشمنان و حمایت از مظلومان عمل کرد.

جبهه شهادت و مبارزه با دشمنان یک چشمه جوشان است و پایان‌پذیر نیست و ان‌شاءالله حاج‌ قاسم‌های سلیمانی هستند که جایگزین وی می‌شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: این شهید والامقام دغدغه پیروزی جبهه حق بر جبهه باطل را داشت و به زودی انتقام خون او گرفته می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نهادهای نماز جمعه و ولی‌فقیه برای هدایتگری مردم شکل گرفت و باعث استمرار نظام و انقلاب شده است. این دو جایگاه در استان بر عهده دو نفر بود که مرحوم ملک‌حسینی و سید علی‌اصغر حسینی این جایگاه را بر عهده داشتند در حالی که در سایر استان‌ها اینگونه نیست.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: مرحوم پدرم به فرموده امام این مسوولیت را بر عهده گرفت و تا زمان وفات وی ادامه داشت مرحوم پدرم به دلیل مشغله کاری و سفرهای زیاد نتوانست مسوولیت امام جمعه را بر عهده بگیرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بعد از وفات پدرم این مسولیت به پیشنهاد مردم به من واگذار شد که من هم به همین دلائل و همچنین احترام به آیت‌الله حسینی نتوانستم آن را عهده‌دار شوم.

وی عنوان کرد: آیت‌الله حسینی یک شخصیت برجسته دینی و علمی بود و من صبر کردم تا زمان خداحافظی وی موضوع کناره‌گیری‌ام از نمایندگی ولی‌فقیه را اعلام کنم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علی‌رغم اینکه از من خواسته بودند امام جمعه باشم اما به احترام این روحانی برجسته نپذیرفتم و از مرکز خواستم فرد دیگری را انتخاب کند.

وی عنوان کرد: همیشه در کنار مردم استان خواهم بود و از نماینده جدید ولی‌فقیه حمایت و همراهی خواهم کرد و انتظار می‌رود مردم به وی هم احترام بگذارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نماینده جدید ولی‌فقیه پدر معنوی مردم است و از حقوق آنها دفاع می‌کند و همانطور که مشکلات مردم را پیگیری کردیم وی هم ادامه دهنده این خدمات است.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: افرادی که از دفتر رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به استان سفر می‌کنند مردم احترام لازم را برای آنها قائل شوند تا بلوغ فرهنگی و دینی و اجتماعی خود را نشان دهند

وی در پایان خاطرنشان کرد: از احترام و حمایت های مردم و مسوولان قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص انتخابات گفت: انتخابات مجلس در پیش است و مردم باید خداوند را در انتخابات فرد اصلح حاضر و ناظر بدانند و دین و آخرت خود را فدای کسی نکنند و دین و آخرت خود را حفظ کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها