یادداشت
گفتگو و گزارش

کهگیلویه بزرگ و ضرورت حمایت از کاندیدای جوان

کهگیلویه بزرگ و ضرورت حمایت از کاندیدای جوان

در طول تاریخ بشر و در هر جامعه   آنچه مساله آفرین بوده و گاهی هم سازنده، چگونگی انتقال قدرت  بوده است و این معضل همواره باعث هرج و مرج و گاهی سبب خون ریزی ها شده است، انتخابات تا به کنون بهترین راه انتقال قدرت بوده است.

انتخابات در حقیقت یک روند قانونی است که شهروندان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اعمال صلاحیت کرده و نمایندگان خود در مجلس یا رییس جمهور را بر می گزینند بگونه ای که تمام اقشار جامعه در آن سهم داشته باشند.

 بنا بر آمارهای ملی  امروزه ۸۵ در صد از کاربران فضای مجازی را جوانان تشکیل می دهد، می توانند در فضای حقیقی یا در متن جامعه نیز تعیین کننده باشند زیرا جوانان امروز مجهز به سلاح علم و دانش هستند و علم چراغی است که اثر و قدرتی خلق می کند و انسان را از تاریکی ها عبور داده و به مقصد می رساند.

حال در انتخاباتی که امروزه بیش از پیش جوانان نقش برجسته ای در کنار نیروهای سنتی سیاسی پیدا کرده اند و فعالیت های قشر جوان نمود بیشتری پیدا کرده است متاسفانه در کهگیلویه بزرگ شاهد دو کاندید هستیم که یکی از آنها سالها از دوران بازنشستگی اش گذشته و دیگری نیز در مرز سالهای خدمت خود قرار گرفته است.

براستی جامعه پیرسالار و پیرمحور امروز تا کی و کجا قصد دارد در  مناسبات  سیاسی و اجتماعی کننده باشد  و بخش جوان جامعه را همچنان در حاشیه ها باقی بگذارد.

در شرایط کنونی انتخابات استان که غالبا رقابت های جدی بین افراد میانسال هست و همچنان جوان تر ها پشت درب نسل های پیش از خود گرفتار شده اند باید کسانی را که بر خلاف مسیر رودخانه حرکت می کنند و علیرغم جوانی در صحنه ایستاده اند ستود.

دکتر محسن آرمین از جمله جوانانی ست که حضور  وی در انتخابات جدی تر از پیش شده است.

وی شاید  به مانند کاندیدای رقیب خدم و حشم نداشته باشد و نشست های انتخاباتی پر زرق و برق نداشته باشد  اما میتواند در دوره ای که جوانان نقش سهمی از وضعیت موجود ندارد پایگاه و مامنی باشد برای فردا ها و روزهای پیش رو ..

کهگیلویه بزرگ در دهه های اخیر به دلیل نداشتن رویکردهای  منطقی و علمی  و حاکم بودن و نمایندگان بی درایت  به سختی  ضربه خورده و در یک واپسماندگی تاریخی به سر میبرد و بنا به این شرایط نیازمند نگاه های نو و رویکردهای علمی ست و دعوای های زرگری هاشمی و موحد نه تنها مشکلی را حل نخواهند کرد بلکه عمق فاجعه را بیشتر خواهند کرد.

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به ممعنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1398/11/17 16:9:0

    سر پیری و معرکه گیری موحد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها