یادداشت
گفتگو و گزارش

در بویراحمد و دنا چه می‌گذرد؟!

در بویراحمد و دنا چه می‌گذرد؟!

گفتار پیش روی تحلیلی است بر شرایط کنونی و آتی انتخابات حوزه ی بویراحمد و دنا.

طبیعی است که این تحلیل به غلام محمد زارعی نماینده ی فعلی، محمد بهرامی تنها کاندیدای اصلاح طلب این دوره و نادر منتظریان نماینده ی جریان اصولگرا و اصطلاحا نیروهای انقلاب خواهد پرداخت .

بنا به دلایل مختلف به تحلیل وضعیت مهدی روشنفکر نمی پردازم.

۱) غلام محمد زارعی: نماینده دو دور مجلس شورای اسلامی این روزها دیگر آن اسفند رویایی فرزندخواندگی اصلاحات را حوالی کمپینش نمی بیند وعده های بر زمین مانده و انفعال گوشه گیرانه ی زارعی در بهارستان زمستان سردی برایش رقم زده است . از گوشه و کنار خبر می رسد حامیان سرسختش به رقبا پیوسته اند. سید باقر هم احتمالا در ایستگاه رای گیری بهرامی را یاری رساند. به جای آنکه صدای سوت قطار شنیده شود سوت پایان زارعی به صدا در آمده است . حالا او هست و دوستان وفاداری که تعدادشان آنقدر نیست که زارعی شانسی برای حتی سوم شدن خویش قائل باشد.

۲) محمد بهرامی: رد صلاحیت های گسترده ی اصلاح طلبان و دست خالی شان در دور های گذشته شاید آن علت العللی باشد که این دور با قاطعیت تمام شهردار خوشنام سابق یاسوجی ها را که روزی شهرش را پایتخت طبیعت ایران کرده به نمایندگی خود به پایتخت بفرستند. رویش های شهردار سابق که تلاش کرده بر خلاف بعضی از رقبا برکنار از تقسیم بندی مردم به دسته های گوناگون باشد آنقدر زیاد است که می تواند امیدوار باشد این انتخابات صحنه ی درخشانی از میدان دار راه روشن فردا رقم می خورد.

۳) نادر منتظریان امنیتی ترین کاندیدای تاریخ بویراحمد ودنا است . این ادعا را حتی خود ایشان هم با قاطعیت می تواند تایید کند. کمتر کسی می تواند شگفتی خود را از انتخاب منتظریان به عنوان خروجی جریان اصولگرایی کتمان کند اما قدم به قدم جلو آمدن کسی که احتمالا توی جیبش آماری دقیق از گرایشات احتمالی مردم داشته شگفتی انتخابش را افزایش داده است . منتظریان بدون تردید یک سوی انتخابات است . هرچند سایه ی ترسناک نگاه امنیتی ایشان و فضایی که احتمالا با رشد این نگاه ایجاد می شود رای دهندگان را در انتخابش مردد می کند اما تردیدی نیست که منتظریان دستکم در بالاکشیدنش تا آستانه ی یک قطب انتخابات موفق بوده است . حالا اما انتخابات به روزهای حساسش نزدیک شده است . یا غلام محمد زارعی نماینده ی فعلی روزهای آخر میخ آخرش را می کوباند و ثابت می کند یک انتخابات باز قهار است یا بهرامی آنقدر رویش هایش ادامه پیدا می کند تا ثابت کند رای دادن در بویراحمد ودنا فارغ از همه نگاه ها به المان عملگرایی توسعه یافته است و یا اینکه نادر منتظریان عرصه را بر همه تنگ می کند.

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها